موضع گیری اتحادیه عرب درباره ناآرامی های عراق

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه عرب به نا آرامی های عراق واکنش نشان داد.

موضع گیری اتحادیه عرب درباره ناآرامی های عراق

اتحادیه عرب از دولت عراق خواست که در راستای آرام کردن اوضاع حرکت کند و گفتگوی جدی را برای از بین بردن عللی که ناآرامی به خاطر آن شکل گرفته است، آغاز کند.

بر اساس بیانیه صادره از دبیرخانه اتحادیه عرب، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب، اوضاع عراق را به دقت دنبال می نماید و مراتب تاسف شدید خود را از کشته و زخمی ها اعلام می نماید.

ابوالغیط بر حمایت اتحادیه عرب از عراق برای خاتمه بحران کنونی و برقراری ثبات در آن تاکید نمود.

شایان ذکر است که رسانه های غربی و عربی در اقدامی کاملا خصمانه به موج سواری بر روی تظاهرات مردمی در عراق پرداخته و با انعکاس وارونه واقعیت ها در این کشور کوشش کردند آنطور که خود تمایل دارند، حوادث و رویدادها در عراق را به افکار عمومی در منطقه و دنیا منتقل سازند. این رسانه ها که پیشتر نیز کوشش خود برای توطئه چینی برای ایجاد بحران سیاسی در عراق را به اثبات رسانده اند، این بار نیز با ادامه همین روند اینگونه القاء کردند که تظاهرات کنونی در عراق مردمی نبوده و نوعی یارکشی خیابانی توسط احزاب و جریان های سیاسی محسوب می گردد.

این فضاسازی های خصمانه برای ایجاد بحران سیاسی در عراق تنها به رسانه های تحت الحمایه سران مرتجع عرب و ایالات متحده آمریکا محدود و محصور نمی گردد و ابعاد گسترده تری نیز دارد، چراکه رد پای رژیم بعثی نیز در موج سواری بر مطالبات مآغاز مردم عراق جهت منحرف کردن آن از راستا اصلی نیز دیده می گردد. در همین ارتباط، می توان به اظهارات تحریک آمیز رغد صدام دختر صدام معدوم اشاره نمود که خواهان تشدید اقدامات معترضان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 231

به "موضع گیری اتحادیه عرب درباره ناآرامی های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری اتحادیه عرب درباره ناآرامی های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید