مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C

به گزارش سرگرمی تفریحی، بسیاری از افراد خواستار تجربه رانندگی ناب هستند. در دنیای امروز کمتر دیده شده است که خودرویی همه امکانات و شرایط عالی و مطلوب را داشته باشد، اما لوتوس الیزه کاپ 220 این شرایط را دارد. لذت رانندگی با این خودرو چیزی است که همه شیفته آن هستند. در این مقاله، ما به مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C می پردازیم.

مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C

مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر

یکی از رقیب های جدی لوتوس الیزه کاپ 220 را می توان پورشه باکستر 2017 دانست. از نظر فنی باید گفت که باکستر در مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 پیروز تر بوده است، چون هم جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دارد که در مقابل جعبه دنده 6 سرعت دستی الیزه کاپ بسیار بهتر است و هم از پیشرانه 2 لیتری بهره می برد که باز هم از پیشرانه 1.8 لیتری الیزه کاپ قدرتمندتر خواهد بود. متناسب با این موتورها معمولاً باکستر باید قدرت بیشتری فراوری کند که همین طور هم است.

لوتوس الیزه کاپ 220 از نمای روبه رو

باکستر 300 اسب بخار و در مقابل لوتوس 217 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. در زمینه شتاب دو خودرو اختلاف ناچیز است و باکستر فقط 0.3 ثانیه زودتر از الیزه کاپ از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت پورشه هم حدود 40 کیلومتر بر ساعت بیشتر از حداکثر سرعت لوتوس است.

در مقایسه مصرف سوخت هم با وجود اینکه حجم موتور پورشه بیشتر است، اما باز هم مصرف سوخت آن کمتر و حدود 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی است؛ درحالی که لوتوس 7.5 لیتر مصرف می نماید. اگر ایمنی خودرو برایتان اهمیت دارد، باید سراغ پورشه بروید که در این زمینه قابل مقایسه با لوتوس نیست. لوتوس فقط 2 کیسه هوا دارد، ولی در مقابل پورشه از 6 کیسه هوا بهره می برد.

در زمینه آپشن ها و امکانات پورشه در مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 برتر است. آپشن های این خودرو شمال موارد زیر است:

  • کروز کنترل هوشمند؛
  • فرمان حساس به سرعت با دکمه های کنترلی و پدال شیفتر و گرمکن؛
  • ترمز پارک برقی؛
  • انواع سنسورها مثل سنسور عقب، جلو؛
  • سنسور باد تایر، سنسور تغییر لاین و سنسور باران؛
  • نویگیشن؛
  • دوربین عقب، اتولایت، چراغ روز.

لوتوس فاقد تمام این امکانات است.

قیمت خرید و فروش پورشه باکستر

نمای داخلی لوتوس الیزه کاپ 220

مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با آلفارومئو 4C

لوتوس الیزه کاپ 220 حتی در مقایسه با دیگر خودروهای لوتوس تفاوت هایی دارد. این خودرو امکاناتی مانند گرمکن و ماساژور ندارد و کسانی که دنبال لوتوس الیزه کاپ می فرایند، در پی تجربه لذت سرعت در این خودرو هستند. نامساعدبودن شرایط آب و هوایی و جاده های کشورمان و نبود پیست مناسب برای رانندگی تفریحی، باعث شده تا فروش آلفارومئو 4C مانند لوتوس الیزه کاپ 220 به کمتر از تعداد انگشتان یک دست برسد.

لوتوس الیزه با هدف رانندگی در جاده های پرپیچ و خم کوهستانی یا پیست های اتومبیل رانی ساخته شده است، پس نباید آن را برای تردد در داخل شهر بهره ببرید. سطح آپشن گذاری آلفارومئو در مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 بیشتر است.

هر دو خودرو موتور 1800 سی سی دارد، این درحالی است که لوتوس الیزه به سوپرشارژ و آلفارومئو به دو توربوشارژ مجهز است. این ویژگی باعث می گردد آلفارومئو قدرت بیشتری داشته باشد. تست جاده ای این دو خودرو هم تفاوت های آنها را نشان داده است.

نمای پشتی لوتوس الیزه کاپ 220

لوتوس به علت طراحی خاصی که دارد، باعث می گردد فرد هنگام رانندگی با آن تصور کند نمی تواند بر جاده تسلط داشته باشد؛ درحالی که آلفارومئو به علت مجهزبودن به دنده های اتوماتیک، آپشن های رفاهی بیشتری در مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 دارد و شما احساس می کنید خودروی سوپراسپرتی در اختیار دارید.

لوتوس الیزه کاپ 220 با خودروهای مشابه دیگر شرکت لوتوس هم تفاوت هایی دارد؛ به عنوان مثال لوتوس الیزه کاپ 220 خلاف لوتوس الیزه S امکاناتی مانند کرمگن و ماساژور ندارد، اما این دو خودرو ازنظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارد. لوتوس خودروی پرسرعتی است که می تواند جاده ها را درنوردد.

قیمت خرید و فروش آلفارومئو 4C

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش لوتوس الیزه کاپ 220

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1849

به "مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لوتوس الیزه کاپ 220 با پورشه باکستر و آلفارومئو 4C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید