مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 و رنو مگان

به گزارش سرگرمی تفریحی، مسلماً اگر قصد خرید یک خودروی سدان با ظاهری خوب و آپشن های مناسب را داشته باشید، خودروهای چینی یک گزینه مجذوب کننده به نظر می رسند. یکی از همین خودروها می تواند ام جی 350 باشد که از جمله محصولات راه یافته ام جی به بازار ایران است. البته ام جی 350 هرگز نتوانست فروش بالایی را تجربه کند و عرضه آن نیز خیلی زود متوقف شد. با این حال، این خودرو طراحی مناسبی دارد و از امکانات خوبی نیز برخوردار است و می تواند با خودروهای هم سطح خود به راحتی به رقابت بپردازد. در این مطلب قصد داریم به مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 و رنو مگان بپردازیم و این خودروی چینی را در کنار رقبایش بررسی کنیم.

مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 و رنو مگان

مقایسه ام جی 350 با بسترن B30

بسترن B30 را می توان یکی از نزدیک ترین رقبای ام جی 350 دانست. این خودرو از طراحی خوبی برخوردار است و در مقایسه با بسیاری از رقبای چینی خود یک سروگردن بالاتر است. درواقع بسترن B30 از پلت فرم BQ32 استفاده می کند که خودروهای پیروزی مانند فولکس واگن بورا و جتا نیز روی آن ساخته شده اند.

بسترن B30 از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و ظاهر آن به گونه ای است که نظر مثبت طیف وسیعی از افراد را نسبت به خود جلب می کند. در مقابل، ام جی 350 نیز طراحی خوبی دارد و از نظر زیبایی ظاهری ام جی 350 شرایط خوبی دارد، ولی در مجموع می توان گفت که ظاهر بسترن B30 گیراتر به نظر می رسد.

با مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 از نظر طراحی داخلی و کابین باید گفت که بسترن B30 حداکثر تلاش خود را انجام داده است تا با وارد شدن به کابینش حس سوار شدن به یک خودروی لوکس به شما دست دهد. طراحی کابین این خودرو هماهنگی خاصی با طراحی بیرونی آن دارد و در مجموع بهتر از ام جی 350 ارزیابی می شود که از ظاهر ساده تری برخوردار است.

از نظر امکانات و آپشن ها نیز هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند و از امکانات نسبتاً خوبی بهره می برند. بسترن B30 نیروی خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری می گیرد که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو این خودرو را نیز یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن بر عهده دارد که از هماهنگی مناسبی با پیشرانه برخوردار است و عملکرد قابل قبول و مناسبی را در تعویض دنده ها از خود نشان می دهد. اما در آن طرف میدان ام جی 350 به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز است که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدشده نیز از طریق یک جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود که در مجموع عملکرد ضعیف تری را در مقایسه با بسترن B30 از خود نشان می دهد.

با این حال، از نظر اعداد و ارقام ثبت شده درخصوص شتاب و اندازه مصرف سوخت هر دو خودرو عملکرد نسبتاً مشابهی دارند. هر دو خودرو از نظر کیفیت سواری، ویژگی های مثبت و منفی مختص به خود را دارند، ولی این بسترن B30 است که ویژگی های مثبت بیشتری دارد. در نهایت باید گفت که انتخاب از میان این دو خودرو تا حدود بسیار زیادی سلیقه ای است، ولی چیزی که به نظر می رسد این است که فزونی با فاصله اندکی از آنِ بسترن B30 است.

بیشتر بخوانید: مقایسه بسترن B30 با خودروهای هم رده

نمای پشتی ام جی 350

مقایسه ام جی 350 با رنو مگان

رنو مگان مورد نظر ما نسل دوم این خودروست که از سال 2006 به صورت وارداتی و از سال 1387 به صورت مونتاژ وارد بازار ایران شد. این خودرو را باید یکی از پیروز ترین محصولات رنو در بازار ایران بدانیم، زیرا در زمان عرضه خود به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و کماکان نیز نسخه های دست دوم آن در بازار خرید و فروش می شود.

این خودرو در زمان ورود به بازار از طراحی خوبی برخوردار بود. هرچند در حال حاضر ظاهر این خودرو چندان مجذوب کننده به نظر نمی رسد و نسبت به رقیب خود، که از طراحی مدرن تری برخوردار است، در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. درون کابین نیز وضع بر همین منوال است، یعنی رنو مگان از طراحی بسیار ساده ای برخوردار است و بنابراین از این نظر نیز ام جی 350 برتر خواهد بود .

با مقایسه ام جی 350 با رنو مگان از نظر امکانات هم به این نتیجه می رسیم که رنو مگان در مقابل ام جی 350 حرفی برای گفتن ندارد و از تجهیزات موجود در آن می توانیم به کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور باران، دکمه استارت و روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو اشاره کنیم. در حالی که، ام جی 350 از امکانات به مراتب بیشتری برخوردار است.

از نظر فضای موجود درون کابین نیز هر دو خودرو شرایط تقریباً مشابهی دارند و تفاوت خاصی میان شان احساس نمی شود. رنو مگان با پیشرانه 1.6 و 2.0 لیتری عرضه می شود. قدرت این دو موتور به ترتیب 115 و 132 اسب بخار و گشتاور آن ها به ترتیب 151 و 188 نیوتن متر است. قدرت پیشرانه نیز از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. درحالی که، ام جی 350 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز است که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولیدشده نیز از طریق یک جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. رنو مگان حتی در نسخه 1600 قدرت بیشتری نسبت به ام جی 350 دارد و همین موضوع موجب شده مگان از نظر شتاب گیری اندکی بهتر ظاهر شود.

از نظر اندازه مصرف سوخت ترکیبی اما هر دو خودرو شرایط مشابهی دارند با این تفاوت که استاندارد آلایندگی ام جی 350 یورو 4 است در حالی که، رنو مگان از استاندارد آلایندگی یورو 3 برخوردار است. هر دو خودرو از نظر کیفیت سواری شرایط خوبی دارند، ولی در مقام مقایسه مگان اندکی بهتر است. مگان محصول برند شناخته شده تری است و همین موضوع در کنار کیفیت مناسب ساخت روی بازار خریدوفروش آن تأثیر مستقیم گذاشته است.

بنابراین خرید رنو مگان گزینه مطمئن تری است و خرید نسخه های کم کارکرد آن می تواند انتخاب خوبی باشد. از طرفی اگر ظاهر مدرن تر ام جی 350 و امکانات بیشتر آن برای تان مجذوب کنندهیت بیشتری دارد این خودرو گزینه مناسب تری خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید تا اطلاعات کامل تری از این خودرو به دست آورید.

امیدواریم این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام جی 350 در اختیارتان بگذارد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش ام جی 350 مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1850

به "مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 و رنو مگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی 350 با بسترن B30 و رنو مگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید