معرفی جذاب ترین موزه های استانبول

به گزارش سرگرمی تفریحی، با توجه به اینکه استانبول دارای جاذبه های گردشگری و توریستی متعددی است، ما تصمیم گرفتیم در اینجا فقط به معرفی موزه های این شهر بپردازیم تا علاقمندان بتوانند در سفر خود از آن ها بازدید نمایند.

معرفی جذاب ترین موزه های استانبول

استانبول جذاب ترین و توریستی ترین شهر ترکیه است که همه ساله افراد مختلفی را به خصوص از ایران پذیرا می شود. شهری اوراسیایی که در کنار دریای مرمره و تنگه بسفره قرار گرفته است. محله ها، کافه ها، رستوران ها و مغازه ها و ابنیه دیدنی از مهم ترین بخش هایی هستند که توجه مسافران را جلب می نمایند. پس در این مقاله نیز همراه ما شده و با موزه های دیدنی استانبول بیشتر و بهتر آشنا شوید.

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

این مکان دیدنی در میدان سلطان احمد قرار گرفته است. قدمت ساخت موزه به سال1524 میلادی بازمی شود که در زمان های قدیم کاخ مخصوص ابراهیم پاشای پارگایی، همسر خدیجه سلطان و دومین وزیر ارشد سلیمان یکم هم بود. جالب است بدانید که موزه نام برده بهترین مجموعه های فرش دنیا را دارا هست و به خودی خود الهام بخش نقاشان اروپایی هم چون Hans Holbein بوده است. در این موزه می توان به تماشای فلزکاری های پیچیده، تذهیب های خطی، چادرهای عشایری و سرامیک ها اشاره نمود.

موزه پرا در استانبول

موزه پرا تداعی گر مشرق زمین و جز موزه های جدید استانبول به شمار می رود. کاربری قبلی این موزه هتل بوده است. ساختمان پرا الهام گرفته شده از یک طرح معمار فرانسوی قرن نوزدهم میلادی است. با رفتن به موزه پرا در استانبول می توان نقاشی های بسیار زیبا، ظرف های سفالی و اشیای هنری دیگر را دید.

موزه معصومیت استانبول

موسس موزه معصومیت اورهان پاموک، برنده جایزه نوبل ادبیات است. موزه و رمان هر دو بر محور داستان زندگی دو خانواده در شهر استانبول قرار گرفته اند. از دانستنی های مهم درباره موزه معصومیت انتخاب آن به عنوان موزه سال اروپا در تاریخ 17 می 2014 است. اشیای موزه بیانگر زندگی طبقه مرفه استانبول در طی سال های 1970 تا 2000 است. تمام اشیاها و کارهایی که در رمان به آن پرداخته شده، در خود موزه هم به نمایش درآمده است.

موزه قالی استانبول

از دیگر مکان های دیدنی استانبول که باید در سفرتان به این شهر از آن بازدید کنید، موزه قالی است. با بازدید از موزه قالی می توانید 40 هزار اثر هنر فاخر ترکی و اسلامی را ببینید.

موزه ملی نقاشی

علاقمندان به نقاشی نباید این موزه بی نظیر را از دست بدهند. تاریخ افتتاح این موزه فاخر به سال 2014 برمی شود و در نزدیکی کاخ دلمه باغچه احداث شده است. آثار نقاشی در این موزه شامل 200 قطعه از مجموعه نقاشی های کاخ اثر هنرمندان ترکی و بین المللی قرن نوزدهم میلادی است.

گالری کوکون

از جمله بی نظیرترین مجموعه های تاریخی استانبول محسوب می شود. این گالری از مکان های دیدنی استانبول بوده که شامل قالی ها، فرش ها، منسوجات آنتیک می شود و متعلق به شرف اوزن است. همچنین شعبه دیگر این فروشگاه دربرگیرنده مجموعه کلاه ها، دمپایی ها، روبالشی ها و اقلام تزئینی هست.

موزه رحمی کوچ

از موزه های معروف استانبول که باید در سفرتان به آن سر بزنید. این موزه به نمایش درآورنده تاریخ حمل و نقل، صنعت و ارتباطات در ترکیه است. رحمی کوچ از ثروتمندان ترکیه و بازنشسته گروه کوچ موسس موزه در سال 1991 است.

موزه موزاییک استانبول ترکیه

این موزه نیز در بازار آستارای ترکیه قرار گرفته است. لازم به گفتن است که موزه موزاییک استانبول خانه موزاییک های اولیه برجا مانده از کاخ بزرگ رم یا همان اقامتگاه اشرافی اولین امپراطوری رمی است. نقش های باقی مانده و ساخته شده از جنس موزاییک دربرگیرنده تصاویر حیوانات، گل ها، صحنه های شکار و شخصیت های افسانه ای است.

موزه باستان شناسی استانبول

تاریخ تاسیس موزه باستان شناسی استانبول سال 1891 میلادی است و جز اولین موزه های ترکیه است. با بازدید از این موزه به دل تاریخ سفر خواهید کرد و آثار مختلفی از دوره های تاریخی را خواهید دید.

موزه ثاقب سابانجی

جزو بهترین موزه های خصوصی استانبول در سطح دنیای است. مجموعه مهم موزه شامل نقاشی های قرن نوزدهم و اوایل تشکیل ترکیه جمهوری خواه می شود. علاوه بر این مجموعه ای کمیاب از خطاطی های متعلق به امپراطوری عثمانی و لوازم خانگی عتیقه خانواده سابانجی در این موزه نگهداری می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 108

به "معرفی جذاب ترین موزه های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جذاب ترین موزه های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید