بازسازی خانه: مسجد سرخ ساوه بازسازی شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/مرکزی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه از تکمیل بازسازی مسجد انقلاب(مسجد سرخ) ساوه اطلاع داد.

بازسازی خانه: مسجد سرخ ساوه بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رضا ایاز با اشاره به اینکه مسجد سرخ قسمتی از مسجد انقلاب است، گفت: مرحله سوم بازسازی این بنای تاریخی و مذهبی با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی این بنای تاریخی از ابتدای امسال و در چند مرحله اجرا شده است، گفت: این بازسازی ها شامل تخریب بخش های فرسوده بدنه و جایگزینی آن با آجر سنتی(اجرای نما) همراه با بندکشی بدنه های خارجی ایوان و حجره ها، پاکسازی بدنه ها همراه با سفیدکاری، اجرای پلاستر گچ با رنگ اخرا به صورت سنتی در سرتاسر بدنه ها و بازسازی ازاره، بازسازی کامل بدنه و ازاره اخرایی جبهه شرقی مسجد سرخ، بازسازی کامل نمای آجری جبهه جنوبی مسجد حاج فرج، همراه با تخریب بخش های فرسوده و اجرای نمای آجری و بندکشی کامل بوده است.

او اضافه کرد: این مسجد مربوط به دوره صفویه است و در ضلع جنوبی میدان قدیمی شهر ساوه(میدان انقلاب) واقع شده است. بنا مطابق با اصول شهرسازی قدیمی و سنتی ایرانی که مساجد جامع، مجاور با عناصر اصلی شهری ساخته می شده اند، مجاور میدان، راسته بازار، گنبد و آب انبار چهارسوق و بازارچه آهنگران بنا شده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، ایاز بیان نمود: مسجد انقلاب یا سرخ با شماره 29407 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید و امروزه به عنوان مسجد جامع شهر ساوه نیز شناخته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1741

به "بازسازی خانه: مسجد سرخ ساوه بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: مسجد سرخ ساوه بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید