مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با شیوه فعلی استاندارد سازی اقامتگاه های بوم گردی مخالف هستم.

مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم

علی اصغر شالبافیان چهارشنبه شب در جمع مدیران انجمن های جهانگردی خراسان جنوبی اظهارکرد: خراسان جنوبی از جهات مختلف استعداد های منحصر به فردی در حوزه جهانگردی دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بیان نمود: البته بزرگترین سرمایه حوزه جهانگردی خراسان جنوبی نیروی انسانی دغدغه مند است.

شالبافیان با تأکید بر اینکه در بخش های مختلف جهانگردی اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رخ داده است، اضافه نمود: باور قلبی من این است که هیچ سرمایه گذاری در بخش جهانگردی انگیزه اولیه او هیچگاه کسب سود نبوده است.

وی گفت: برای کمک به جهانگردی خراسان جنوبی و رفع مسائل و آسیب های این بخش برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

معاون جهانگردی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: من با شیوه فعلی استاندارد سازی اقامتگاه های بوم گردی مخالف هستم و البته باید حرف متولیان این بخش را به صورت دقیق و کارشناسانه بشنویم.

شالبافیان با بیان اینکه بی جهت نباید زحمت و کار دست و پاگیر برای فعالان حوزه جهانگردی ایجاد کنیم، اظهار کرد: رفع موانع و مسائل اولویت بر پرداخت تسهیلات دارد.

وی بیان نمود: ریشه برخی از مسائل را در عدم نشست و برخواست و تعامل دو جانبه بخش دولتی و فعالان حوزه جهانگردی می دانم و باید خود را به جای همدیگر قرار دهیم.

معاون جهانگردی وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: من با آموزش فعالان بوم گردی موافقم، ولی آموزش هایی که مورد نیاز و ضروری است.

شالبافیان اضافه نمود: در مورد تسهیلات بسته جدیدی را طراحی کرده ایم، ولی شرایط فعلی دولت را نیز باید در نظر بگیریم.

وی گفت: فردا من برای چند جشنواره دعوت شدم، ولی باتوجه به پتانسیل های حوزه جهانگردی خراسان جنوبی حضور در جشنواره زرشک را انتخاب کردم.

معاون جهانگردی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی یادآور شد: رویداد های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی جای کار بسیار دارد و باید با همکاری یکدیگر از این ظرفیت استفاده کنیم.

شالبافیان گفت: حتی جهانگرد به واسطه روحی که در قالب اثر تاریخی وجود دارد از آن بازدید می کند که این روح در قالب این رویداد به وجود می آید.

وی اضافه نمود: یکی از سیاست های حوزه جهانگردی خراسان جنوبی باید توجه به همین جهانگردی کشاورزی و بازدید از مزارع کشاورزی باشد.

معاون جهانگردی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بیان نمود: از ابتدای مسئولیت در پی این بودم که جهانگردان کشور های همسایه با ماشین شخصی به کشور بیایند که امیدوارم در چهار-پنج ماه آینده محقق شود.

شالبافیان اضافه نمود: اگر این اتفاق صورت گیرد حتماً خراسان جنوبی از آن منتفع خواهد شد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1896

به "مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بومگردی ها هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید