ماژول های رم DDR5 کورسیر 4 برابر بهتر از DDR4 هستند

به گزارش سرگرمی تفریحی، شرکت Corsair به جمع تولیدکنندگان حافظه رم پیوسته است و در حال آماده شدن برای عرضه ماژول های رم سازگار با پردازنده های Intel Alder Lake است.

ماژول های رم DDR5 کورسیر 4 برابر بهتر از DDR4 هستند

کورسیر اعلام نموده فرایند آماده سازی به خوبی پیش رفته و انتظار می رود ماژول های رم DDR5 جدید در اواخر امسال عرضه شوند. این شرکت اطلاعاتی درباره پهنای باند و ظرفیت های حافظه های رم DDR5 اعلام نموده است. جایی که شاهد یک عملکرد امیدوارنماینده هستیم؛ برخلاف آنچه که در دوران رم های DDR4 شاهد بودیم.

رم های DDR4 کارایی خوبی داشتند اما با توجه به ظهرو نسل بعدی پردازنده های مرکزی، دیگر عملکرد گذشته را نداشته و به ناچار باید از بازار خارج شوند. کورسیر ادعا می نماید پیشرفت های چشم گیری در سرعت و ظرفیت ای حافظه ها ایجاد نموده است.

در مقایسه با یک ماژول رم DDR4 با سرعت 3200 مگاهرتز، ماژول های جدید DDR5 دارای سرعتی 6400 مگاهرتزی هستند. همین طور، کورسیر انتظار دارد پهنای باند حافظه از 26 گیگابایت بر ثانیه DDR4 به ظرفیت 51 گیگابایت بر ثانیه در رم های DDR5 برسد. گفته می گردد رم های DDR5 نیز در سرعت پایه 4800 مگاهرتز کار نمایند ولی قابلیت اورکلاک تا 8400 مگاهرتز را دارند.

افزایش 4 برابری ظرفیت

همین طور، شرکت کورسیر اعلام نموده است ظرفیت یک ماژول رم 4 برابر می گردد. ظرفیت یک ماژول رم DDR4 حداکثر 32 گیگابایت بر DIMM بود (ماژول حافظه دو خطی است) اما اکنون یک ماژول رم DDR5 می تواند حداکثر ظرفیتی 128 گیگابایتی داشته باشد. این افزایش ظرفیت برای استانداردهای فعلی یک ضرورت نیست ولی می تواند جهت ارتقا در آینده را هموار کند و گلوگاه کامپیوترهای رومیزی امروزی باز گردد.

به گفته کورسیر، بهبود پهنای باند DDR5 به استفاده بهتر از گذرگاه رم منجر می گردد تا بتوانید کارهای همزمان بیشتری را با کامپیوترهای رومیزی انجام دهید. این ویژگی می تواند برای تولیدنمایندگان محتوا و استریمرها جذاب باشد.

با توجه به اینکه پردازنده های Alder Lake اینتل در فصل پاییز امسال منتشر می شوند؛ کورسیر در کوشش است تا رم های DDR5 خود را هم برای همین باز زمانی به بازار برساند تا همزمان با نسل دوازدهم پردازنده های اینتل به فروش برسند.

کاربران AMD باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا بتوانند رم های DDR5 را تست نمایند. چون گفته می گردد نسل بعدی پردازنده های Zen 4 ای ام دی دیرتر از پردازنده های اینتل و شاید در نیمه دوم سال 2022 عرضه شوند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1425

به "ماژول های رم DDR5 کورسیر 4 برابر بهتر از DDR4 هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماژول های رم DDR5 کورسیر 4 برابر بهتر از DDR4 هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید