ماهیت شیء مرموز روی ماه کشف شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، کاوشگر چینی در قسمت دورافتاده ماه یک شیء مکعبی رصد کرد که اکنون با آنالیز تصاویر تعیین شده این شیءتخته سنگ است.

ماهیت شیء مرموز روی ماه کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، بالاخره پرده از راز مکعبی برداشته شد که کاوشگر چینی روی ماه رصد نموده بود. اکنون معین شده این سنگ اصلا شبیه مکعب نیست.

کاوشگر چینی Yutu-2 این شی را در اوایل دسامبر رصد کرد که شبیه یک مکعب خاکستری در ماه بود. سازمان ملی فضایی چین نیز آن را سازه مرموز لقب داد و حدس ها درباره ماهیت آن شروع شد. رسانه های خبری نیز آن را مکعب ماه لقب دادند.سازمان ملی فضایی چین تخمین زد فاصله شیء تا کاوشگر حدود 80 متر باشد. کاوشگر آماده حرکت به سمت آن بود اما 2تا 3 ماه طول می کشید تا به شی مذکور برسد.

به هرحال پس از چند ماه فراهم کردن مقدمات، کاوشگر به مقدار کافی به شی مرموز نزدیک و متوجه شده فقط یک سنگ است. خطوطی که ظاهر این سنگ در ماه را نشان می دادند، فقط در نتیجه خطای پرسپکتیو، نور و سایه به وجود آمده اند.

وبلاگ Our Space نیز در یک پست جدیدترین تصویر کاوشگر از شیء را منتشر کرد. محققان با ارزیابی این تصویر اعلام کردند احتمالا این شیء آوار ناشی از برخورد با ماه است. Our Space یک کانال اطلاع رسانی علمی زبان چینی وابسته به اداره ملی فضایی چین است.

همزمان با نزدیک تر شدن کاوشگر به ساختار عجیب، تصاویر نشان داد شیء مذکور در حقیقت یک تکه سنگ در لبه یک دهانه است.

تیم پروژه Yutu این صخره را به علت شکلش خرگوش یشمی نامیده اند. Yutu2 نخستین کاوشگری است که در بخش دورافتاده ماه حرکت می نماید.

این ابزار در دسامبر 2018 میلادی به فضا پرتاب شد و در ژانویه 2019 میلادی به سطح سیاره رسید و در دهانه ون کارمن در قطب جنوب ماه فرود آمد.کاوشگر چینی با یاری انرژی خورشیدی حرکت می نماید.

46

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1763

به "ماهیت شیء مرموز روی ماه کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیت شیء مرموز روی ماه کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید