جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید

به گزارش سرگرمی تفریحی، جی ای سی امپو (GAC EMPOW) جدیدترین سدان راسا موتور خاورمیانه است که با موتور 167 اسب بخاری به بازار می آید. این سدان GAC را می توان یکی از پیروز ترین خودروهای چینی در کلاس سدان های کامپکت نامید. چرا که با فروش میانگین بیش از 4 هزار دستگاه در هر ماه، اکنون در رده 25 پرفروش ترین سدان های کامپکت چینی قرار گرفته است.

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - راسا موتور خاورمیانه در حقیقت سومین شرکت عرضه نماینده محصولات GAC (جی ای سی) در بازار خودرو ایران است. می دانیم که این برند پیش تر با شرکت مرتب خودرو و سپس با شرکت الماس داران در کشورمان حضور داشت. اما پس از هشت سال، فعالیت این برند چینی در ایران با شرکت راسا موتور خاورمیانه تداوم خواهد داشت.

جی ای سی امپو در حال حاضر تنها سدان تولیدی برند GAC در بازار خودرو چین است. این خودرو را چینی ها می توانند با موتور 265 اسب بخاری هم خریداری نمایند. اما راسا موتور خاورمیانه براساس استراتژی خود تصمیم به عرضه نسخه میانی جی ای سی امپو در ایران گرفت. پیش از پرداختن به تعیینات فنی و امکانات رفاهی این خودرو، بهتر است بدانیم که چینی ها از این محصول چقدر استقبال کردند.

آمار فروش شش ماهه اخیر جی ای سی امپو در بازار خودرو چین

همانطور که در تصویر بالا تعیین است، مقدار فروش میانگین شش ماهه اخیر جی ای سی امپو 4098 دستگاه در هر ماه است. همین آمار فروش خوب در کشور چین موجب شد که جی ای سی امپو اکنون 11.83 درصد از سهم سبد فروش ماهانه محصولات GAC در چین را در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این، GAC EMPOW در بین تمام سدان های کامپکت کشور چین، 0.86 درصد از سهم بازار را در دست دارد. جالب است بدانیم که کمترین مقدار فروش این خودرو در کشور چین مربوط به فروردین ماه سال جاری بود. EMPOW حتی در فروردین سال جاری هم با فروش 1496 دستگاهی نسبت به سایر رقبای چینی خود، محصولی پرفروش به شمار می رفت.

تعیینات فنی جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه

چینی ها این سدان GAC را می توانند با سه موتور در کشور خود خریداری نمایند. شرکت جی ای سی، یک موتور تنفس طبیعی و دو موتور توربوشارژ را در بازه قدرتی 140 تا 265 اسب بخار برای EMPOW در نظر گرفت که راسا موتور خاورمیانه نسخه میانی آن را برای بازار خودرو ایران انتخاب کرد.

براساس اطلاعات رسمی شرکت عرضه نماینده ایرانی، جی ای سی امپو قرار است با موتور 4A15J2 به حجم 1.5 لیتر (1497 سی سی) به دست مشتریان داخلی برسد.

این موتور در دور 5 هزار و 500 می تواند 177 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. البته راسا موتور خاورمیانه قدرت این محصول را برای بازار ایران، 167 اسب بخار گفت.

گشتاور خروجی این موتور توربو نیز به رقم 270 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1500 تا 4 هزار دور در دقیقه برترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد. نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تـر به محور جلو منتقل می گردد.

جی ای سی امپو برای حرکت کردن نیازمند بنزینی با اکتان 92 است و 47 لیتر سوخت را می تواند در فضای باک خود ذخیره کند. کمپانی مادر گفت که مصرف سوخت این خودرو با چنین موتوری، 5.96 لیتر در هر صد کیلومتر است. این بدان معناست که جی ای سی امپو با هر باک پر از سوخت می تواند تا 789 کیلومتر را بدون توقف پشت سر بگذارد.

شتاب صفر تا صد این سدان راسا موتور خاورمیانه، 6.95 ثانیه (در شرایط استاندارد) است و جی ای سی امپو قادر است تا سرعت 200 کیلومتر در ساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد.

این خودرو با طول 4700 میلیمتر، عرض 1850 میلیمتر و ارتفاع 1432 میلیمتر، می تواند در فاصله بین دو محور 2736 میلیمتری، پنج سرنشین را در خود جای دهد. فضای بار جی ای سی امپو نیز به 543 لیتر می رسد.

امکانات رفاهی جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با رینگ های 18 اینچی، تعلیق مک فرسون مستقل در جلو و مولتی لینک مستقل در عقب به دست مشتریان می رسد. این سدان کامپکت بعلاوه دارای ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین کناری و جانبی است. البته نسخه فول این خودرو در چین با ایربگ پرده ای نیز به فروش می رسد.

سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب ها، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی ها هم از دیگر امکانات جی ای سی امپو به شمار می روند.

این خودرو بعلاوه با هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و ترمزهای فعال در شرایط اضطراری به دست مشتریان ایرانی می رسد.

جی ای سی امپو بعلاوه با سانروف معمولی به بازار می آید. جالب است بدانیم که سفارش آپشن سانروف پانورامیک برای این خودرو 3 هزار یوان هزینه دارد.

اما این سانروف پانورامیک قابل بازشدن نیست. هنوز تعیین نیست که نسخه های ایرانی این خودرو با کیت اسپرت بدنه به فروش می رسند یا خیر. اما باید بدانیم که سفارش این کیت اسپرت برای بدنه جی ای سی امپو 4500 یوان هزینه دارد.

جی ای سی امپو جی ای سی امپو جی ای سی امپو جی ای سی امپو

ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان چرمی با تنظیم دستی، دسته دنده الکترونیکی، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، شارژر بدون سیم تلفن همراه برای ردیف اول، امکان تنظیم برقی صندلی راننده، امکان تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو، تهویه صندلی های ردیف اول، نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر (10.25 اینچی در تیپ فول)، 8 اسپیکر برند DTS برای سیستم صوتی (8 اسپیکر برای سیستم صوتی یاماها در تیپ فول)، سنسور باران، تهویه مطبوع دو نقطه ای با خروجی ردیف دوم و فیلتر PM 1.0 و یونیزه هوای داخل کابین از جمله دیگر امکانات رفاهی این خودرو به شمار می روند.

قیمت جی ای سی امپو در ایران

گرانترین تیپ جی ای سی امپو با تعیینات فنی انتخابی از سوی راسا موتور خاورمیانه در بازار خودرو چین، 120 هزار و 800 یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم برابر با 862 میلیون و 512 هزار تومان خواهد بود.

با احتساب تعرفه واردات 66 درصدی، حقوق گمرکی 4 درصدی، هزینه های حمل و… احتمالاً قیمت فراتر از یک میلیارد و 400 میلیونی را در مبادی ورودی گمرک برای آن باید متصور شد.

جالب است بدانیم که براساس رده بندی کیفی خودروهای چینی، محصولات GAC بالاتر از برندهایی مانند JAC (کرمان موتور)، ونوسیا (مکث موتور)، آئولوس (ایران خودرو)، بستیون (بهمن موتور)، اکستریم (مدیران خودرو) و… قرار دارند.

این بدان معناست که خودروهای این برند را از لحاظ کیفی باید با محصولات برندهای پژو، سیتروئن، چانگان، ام جی، هاوال و جیلی مورد قیاس قرار داد. این خودرو در چین با گارانتی سه ساله یا 100 هزار کیلومتری به دست چینی ها می رسد. باید دید که راسا موتور خاورمیانه به عنوان شرکتی تازه وارد در زمینه واردات خودرو تا چه مقدار می تواند در امور خدمات پس از فروش این خودرو و سایر محصولات برند GAC پیروز عمل کند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه 2500 میلیاردی مونتاژکاران

شیائومی SU7 با 299 اسب بخار قدرت رونمایی شد / تایکان منطقه ها محروم!

مرحله تازه فروش فوری شاهین اتوماتیک و ساینا S سایپا از پنجشنبه

چانگان سهام سایپا را خریداری می نماید؟ / ماجرای بازدید عربستانی ها و چینی ها از سایپا

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو برای دی ماه 1402 اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 8 دی 1402 بروزرسانی: 8 دی 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2048

به "جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید