قیمت مرغ به ثبات می&zwnjرسد

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا)- نایب رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت با توجه به تامین نهاده های مورد احتیاج واحدهای مرغداری انتظار می رود در روزهای پیش رو بازار مرغ به ثبات برسد و این محصول با نرخ مصوب عرضه می گردد.

قیمت مرغ به ثبات می&zwnjرسد

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگوی تلویزیونی گفت: هفته گذشته شاهد افزایش سهمیه اختصاصی به واحدهای مرغداری به میزان 30 درصد بودیم و به وسیله سامانه بازار گاه 80 درصد نهاده های مورد احتیاج واحدهای مرغداری با همکاری وزارت صنعت و جهاد کشاورزی تامین شد.

وی اضافه کرد: این موضوع باعث می گردد که انگیزه جوجه ریزی در بین واحدهای مرغداری افزایش یابد و تمام توان خود را برای فراوری بیشتر به کار گیرند.

نایب رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی توضیح داد: با ادامه فرایند تامین نهاده های مورد احتیاج واحدهای مرغداری شاهد ثبات قیمت مرغ در بازار خواهیم بود و با تامین 100 درصد مرغ مورد احتیاج کشور، این محصول با نرخ مصوب عرضه گردد.

اسدالله نژاد اظهار داشت: اکنون مشکل اینجاست که پس از خرید نهاده ها به وسیله سامانه بازار گاه توسط مرغداری ها، بارگیری و تحویل بار به این واحدها به وسیله تجاری که مبادرت به واردات و فروش نهاده ها می نمایند، با کندی صورت می گیرد که امید است این مشکل نیز سریعا رفع گردد و واحدهای مرغداری با آرامش بیشتری به فراوری اهتمام ورزند.

وی همچنین گفت: به دلیل شرایط تامین و توزیع نهادها با نرخ های مصوب، صنعت مرغ گوشتی با کاهش فراوری و افزایش قیمت این محصول روبرو شده است.

روزهای اول آذرماه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به بیش از 35 هزار و 500 تومان رسیده، همچنین در بعضی استان ها با کاهش عرضه گوشت مرغ روبرو هستیم.

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در واکنش به این موضوع گفت: به دلیل کمبود نهاده ها و افزایش هزینه های فراوری با کاهش رغبت فراورینمایندگان روبرو هستیم که همین امر موجب کاهش فراوری مرغ شده است.

محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز تاکید نمود مرغی که در بازار عرضه می گردد، مربوط به جوجه ریزی مهرماه است که به حد نصاب نرسیده یعنی طبق پیش بینی ها باید 120 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شد اما به دلیل کمبود نهاده ها نزدیک 90 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده است.

وی یادآور شد: طبق تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام، توزیع مرغ منجمد و گرم در سراسر کشور تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1117

به "قیمت مرغ به ثبات می&zwnjرسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به ثبات می&zwnjرسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید