عکس ، کشف بی سابقه کرم زنده در مغز یک بیمار ، مارهای پیتون میزبان این انگل هستند

به گزارش سرگرمی تفریحی، پزشکان بیمارستان کانبرای استرالیا یک کرم انگلی زنده به طول 8 سانتی متر را از مغز یک بیمار خارج کردند.

عکس ، کشف بی سابقه کرم زنده در مغز یک بیمار ، مارهای پیتون میزبان این انگل هستند

به گزارش خبرنگاران، این بیمار، زنی 64 ساله از جنوب شرقی نیو ساوت ولز است که برای اولین بار در اواخر ژانویه 2021 پس از تحمل 3 هفته درد شکمی و اسهال و در پی آن سرفه خشک مداوم، تب و تعریق شبانه در بیمارستان محل زندگی خود بستری شد.

تا سال 2022، علائم دیگری همانند فراموشی و افسردگی هم به او اضافه شد. او خاتمه به بیمارستان کانبرا منتقل شد و اسکن MRI از مغز او ناهنجاری هایی را نشان داد که احتیاج به جراحی داشتند.

این کشف شگفت انگیز، منجر به شکل گیری یک تیم پزشکی شد تا نوع این کرم حلقوی را تشخیص دهند و مهم تر از همه، در خصوص هر گونه درمان دیگری که ممکن است بیمار احتیاج داشته باشد، تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید:

  • غول های فناوری زیر تیغ اتحادیه اروپا | قانون خدمات دیجیتال اجرایی شد

پس از آنکه تیم پزشکی این کرم حلقوی انگلی را از مغز بیمار خارج کردند، باوجود تحقیقات مفصل نتوانستند نوع آن را تشخیص دهند. به همین دلیل، تصمیم گرفتند این کرم را که هنوز زنده بود، مستقیما به آزمایشگاه سیرو بفرستند. آنجا معین شد که نام این کرم اوفیداسکاریس روبرتسی است.

عکس واقعی کرم خارج شده از مغز بیمار

اولین نمونه در دنیا

این کرم معمولا در مارهای پیتون لانه می نماید و برای اولین بار در دنیا است که این انگل در انسان دیده شده است.

بیمار در نزدیکی دریاچه ای زندگی می نماید که محل زیست مارهای پیتون است. اگرچه او به طور مستقیم با مارهای پیتون در تماس مستقیم نبوده، اما معمولا علف های بومی، از جمله گیاهان جنگلی را از اطراف دریاچه جمع آوری می کرد تا برای پخت و پز استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

  • ترجمه صوتی فارسی با هوش مصنوعی متا | بسیار دقیق و کم اشتباه

پزشکان و دانشمندانی که پرونده بیمار را آنالیز می کردند، این فرضیه را مطرح کردند که یک مار پیتون ممکن است انگل را به وسیله مدفوع خود به داخل علف ها ریخته باشد. آنها معتقدند که بیمار احتمالاً مستقیماً از لمس علف های بومی یا پس از خوردن سبزی به این انگل آلوده شده است.

به گزارش گاردین، سانجایا سنانیاک، پزشک عفونی بیمارستان کانبرا گفته است که این بیمار باید برای لاروهای دیگری که ممکن است به سایر قسمت های بدن او مانند کبد حمله نموده باشند، درمان شود. اما با توجه به اینکه هیچ بیماری قبلاً به خاطر این انگل تحت درمان قرار نگرفته بود، مراقبت های لازم پیش بینی شد.

به عنوان مثال، بعضی از داروها می توانند پس از نابود کردن لارو باعث التهاب شوند. التهاب هم می تواند برای اندام هایی مانند مغز مضر باشد. به همین دلیل احتیاج به تجویز داروهایی برای مقابله با هر گونه عوارض جانبی خطرناک است.

مار پیتون که میزبان کرم انگلی حلقوی است

تحسین شجاعت بیمار

سنانایک گفت: این بیمار بسیار شجاع و قابل ستایش است. هیچ کس نمی خواهد اولین بیمار در دنیا باشد که انگلِ مارهای پیتون در جمجمه اش لانه نموده باشد. ما واقعاً کلاه خود را به احترام او برمی داریم. این زن واقعا تحسین برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

  • برطرف محدودیت های اینترنتی روی غلتک | باز شدن پروتکل های مهم

به گفته پزشکان، حال این بیمار خوب است و دوره نقاهت خود را سپری می نماید. با این حال، او همچنان تحت مراقبت منظم است و پژوهشگران در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا ممکن است یک بیماریِ دیگر، باعث نقص ایمنی او شده باشد تا یک لارو بتواند او را اینگونه تسخیر کند یا نه.

پیش از این، نمونه هایی از وجود کرم در مغز انسان دیده شده، اما خاص بودن این مورد به زنده بودن کرم برمی شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2029

به "عکس ، کشف بی سابقه کرم زنده در مغز یک بیمار ، مارهای پیتون میزبان این انگل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کشف بی سابقه کرم زنده در مغز یک بیمار ، مارهای پیتون میزبان این انگل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید