شهردار پورتلند خطاب به ترامپ: نیروهایت را از شهر بیرون ببر!

به گزارش سرگرمی تفریحی، شهردار پورتلند از رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرد تا نیروهایش را که در شهر مستقر کرده از آن خارج کند.

شهردار پورتلند خطاب به ترامپ: نیروهایت را از شهر بیرون ببر!

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تد ویلر، شهردار پورتلند در یک نشست خبری خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: نیروهای فدرال را در ساختمان های خود نگه دار یا آنها را از شهر ما خارج کن.

این درخواست پس از آن مطرح شد که نیروهای نظامی فدرال که در شهر پورتلند مستقر شده اند افرادی را در خیابان ها و به دور از ساختمان های فدرال که مامور حفاظت از آنها هستند، دستگیر کردند.

سخنگوی کیت براون، فرماندار ایالت اورگان گفته که دستگیری این افراد در پورتلند بدون دلیل باعث افزایش نگرانی و نقض آزادی های مدنی و حقوق آنها بر اساس قانون اساسی است.

الن روزنبلوم، دادستان کل اورگان نیز گفته که شکایتی را علیه وزارت امنیت کشور، سرویس مارشال و سرویس حفاظت مرزی، گمرکی و فدرال بابت نقض حقوق مدنی شهروندان این ایالت تنظیم می کند.

جان کارسون، مدیر اجرایی اتحادیه آزادی های مدنی اورگان گفت: معمولا وقتی افرادی را در خودروهای بدون پلاک می بنیم که افرادی دیگر را در خیابان دستگیر می کنند این اقدام را آدم ربایی می دانیم. این اقدام از سوی نیروهای مسلح فدرال بر خلاف قانون اساسی است و هیچ پاسخی برای آن وجود ندارد.

پلیس اورگان روز پنجشنبه گفت، نیروهای مسلح فدرال دست کم 13 تن را با جرایم مرتبط با اعتراضات دستگیر کرده اند.

یک فیلم نشان می دهد که دو مامور با لباس سبز رنگ و کلاه با آرم پلیس افرادی را دستگیر کرده، به آنها دستبند زده و آنها را وارد یک خودروی بدون پلاک کردند.

در فیلم کسی می پرسد: شما چه کسانی هستید؟ اما آن دو مامور پاسخی نمی دهند؛ دست کم برخی از نیروهای فدرال از وزارت امنیت کشور آمریکا هستند.

دو تن از سناتورها و دو تن از اعضای مجلس کنندگان آمریکا روز جمعه از ویلیام بار، دادستان کل آمریکا و چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت کشور درخواست کردند تا هرچه سریعتر این نیروهای مسلح فدرال از این ایالت خارج شوند.

روز پنجشنبه، نیروهای مسلح فدرال علیه معترضان در پورتلند گاز اشک آور استفاده کرده و به سوی آنها گلوله های غیرکشنده شلیک کردند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 872

به "شهردار پورتلند خطاب به ترامپ: نیروهایت را از شهر بیرون ببر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار پورتلند خطاب به ترامپ: نیروهایت را از شهر بیرون ببر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید