شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها چگونه است؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، آیا قیمت بلیط هواپیمای کودکی که از اول تا آخر، روی پای مادر یا پدرش می خواهد بنشیند با یک بزرگسال برابر است؟ . این سوالی ست که موقع خرید اینترنتی بلیط هواپیما فکر بسکمک از فرزنددارها را درگیر می کند. شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها در برخی از ایرلاین ها فرق دارد و در نظر گرفتن این موضوع و همچنین مقایسه گاهی به ما کمک می کند بلیط بهتر یا ارزان تری بخریم.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها چگونه است؟

شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها؛ بلیط سیستمی و چارتر

زمانی که ما بلیط چارتری می خریم، همه تخفیفی که تا پیش از این آن ایرلاین برای نوزادان درنظر می گرفت، لغو می شود.

بلیط نوزادان در چارترهای داخلی رایگان است. اما بلیط بچه ها 2 تا 12 سال بدون تخفیف و مثل بزرگسالان حساب می شود. البته استثناهایی هم هست. موقع خرید بلیط های سیستمی، برای مسافرهای زیر 2سالی که نیازی به جایگاه ندارند، می توان با پرداخت 10 درصد ازقیمت، بلیط رزرو کرد. اما اگر کودک 2 تا 12 ساله نیاز به جایگاه داشت، با پرداخت بخشی از پول می توان برایش بلیط خرید. در سفرهای داخلی هزینه بلیط بچه ها معمولا نیم بها یا برابر با 50 درصد از بلیط بزرگسالان است.

5 توصیه برای سفر با بچه ها

خرید بلیط برای بچه ها در سفرهای خارجی چگونه است؟

اگر در سفرهای خارجی برای کودک مان بخواهیم بلیط بخریم باید قوانین هر کشور یا هر ایرلاین را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین بلیط را تهیه کنیم. بلیط نوزادان زیر 2 سال در بیشتر ایرلاین ها 10تا 15 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است که شامل حق بیمه آنها هم می شود.

قیمت بلیط کودک 2 تا 12 ساله معمولا نیم بهاست و برای سنین بالاتر فرقی با بلیط بزرگسالان ندارد. با این حال باز هم باید مطمئن شویم که ایرلاین ما طبق این قوانین پیش می رود یا نه. بعضی از ایرلاین ها، اجازه اینکه نوزاد روی پا بنشیند را نمی دهند و برای نوزاد هم باید بلیط بخرید. اگر همین پرواز به صورت چارتری رزرو شود دیگر هیچ تخفیفی نصیب ما نمی شود.

برای مثال اگر قصد داشته باشیم سه بلیط ترکیش به مقصد استانبول بخریم، یک بزرگسال برای خرید بلیت یک طرفه به این شهر باید حدود یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه کند. کودک 2 تا 12 ساله همان بلیط را یک میلیون تومان می خرد. و برای نوزاد باید صد و 400 هزار تومان هزینه کرد. همین نسبت ها دقیقا در مورد خرید بلیط داخلی و ایرلاین هایی مثل آذربایجان ایرلاین، عمان ایر یا قطر هم صادق است.

وزن بار مجاز هواپیما چقدر است؟

آیا می توان برای کودک به تنهایی بلیط خرید؟

بسیاری از ایرلاین ها اجازه اینکه کودک به تنهایی سفر کند را به او نمی دهند. بعضی دیگر هم با گرفتن یک رضایتنامه از والدین، اجازه تنها سوار هواپیما شدن را به کودک بالای پنج سال می دهند.

بیشتر ایرلاین ها در خطوط بیزنس خود خدمات جانبی به بچه ها ارائه می کنند. برای مثال ایرلاین قطر با ثبت نام کردن از بچه ها، در طول راستا آنها را سرگرم می کند تا سر و صدایشان مزاحم مسافران دیگر نشود.

این بازی ها نه فقط برای تفریح، بلکه جنبه های آموزشی و مهارت آموزی هم دارد. اگر هم مسافر همراه مان نوزاد باشد، پکیج جدایی برای تفریح و خواب او فراهم می کنند. حتی در این پروازها بسته غذایی ای که به بچه ها داده می شود با بزرگسالان تفاوت دارد. بعضی از ایرلاین ها حتی خدمات مجزایی در هواپیما به بچه ها می دهند تا والدین موقع توقف های طولانی نگران بی حوصلگی بچه ها شان نباشند.

هزار توی کنسل کردن بلیط هواپیما

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1736

به "شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید