زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتیم ، غبطه می خوریم

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این که تقریبا پس از 20 ماه که من در فولاد حضور دارم شاید بازیکنان مان زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتند که می توانست با تمرکز بالاتر به نتایج بهتری هم منجر شود، گفت: بابت این تیم سخت کوش به هواداران و مردم خوزستان تبریک می گویم و عذرخواهی می کنم که نتوانستیم صعود کنیم.

زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتیم ، غبطه می خوریم

سعید آذری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدا باید از هواداران فولاد و رسانه ها که در این مدت از ما حمایت داشتند، قدردانی کنم. هواداران مان انرژی فوق العاده مثبتی به ما انتقال و این انگیزه را به ما دادند که بتوانیم بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم. به ویژه در بازی پلی آف مقابل تیم العین که توانستیم یک برد تاریخی را برای فولاد رقم بزنیم.

زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتیم

وی درباره رقابت فولاد در دور گروهی نیز گفت: تمام تیم هایی که در گروه ما قرار داشتند، صاحب سبک هستند. حتی تیم اردنی که گذشتِ مسابقات نشان داد که تیم دست و پا بسته ای نیست و من هم قبلا گفته بودم تمام تیم هایی که در پنج گروه لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته اند، قدرتمندترین تیم های کشورشان بوده اند. خوشبختانه فولاد در گروه خود توانست مقابل الوحدات به برد برسد و برابر تیم های قدرتمند السد و النصر نیز به تساوی برسد. در دو بازی رفت مقابل این تیم ها زننده گل اول هم بودیم و خیلی هم بازی را خوب شروع کردیم اما بحث بازی های بین المللی با مسابقاتی که در کشور برگزار می شود، متفاوت است. در لیگ قهرمانان آسیا با بازیکنان فوق حرفه ای بازی می کنیم، بازیکنانی که بعضا مبلغ قراردادشان تا 10 میلیون یورو نیز می رسد و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. هر چند با توجه به این که تعداد زیادی از بازیکنان مان جوان بودند اما دیدید که در میدان مبارزه پا پس نگذاشتند ولی تفاوت تیم ها را خلاقیت بازیکنان بزرگی چون حمدالله و بازیکن کره جنوبی السد مشخص کرد. در بازی که مقابل تیم های السد و النصر داشتیم نیز این بازیکنان مشخص کننده و تاثیرگذار بودند و البته در مقابل تیم سخت کوشی به نام فولاد بازی کردند. تقریبا پس از 20 ماهی که من در فولاد حضور دارم شاید بازیکنان مان زیباترین بازی ها را به نمایش گذاشتند که می توانست با تمرکز بالاتر به نتایج بهتری هم منجر شود. اما این دو شکست چیزی از ارزش های بازیکنان فولاد کم نمی کند و عملکرد ما نشان داد که آقای نکونام در مدتی که در فولاد حضور داشته است، با مسئولیت پذیری و شناخت بسیار از سطح مسابقات آسیایی، تیم خود را برای این رقابت ها آماده کرده بود اما متاسفانه نتوانستیم به دور بعد صعود کنیم. به هر حال با وجود این که به مرحله بعدی صعود نمی کنیم، امیدواریم در آخرین بازی مان هم به برتری برسیم، زیرا این می تواند به ادامه شرایط فولاد کمک کند.

به آسیا رسیدیم اما با پنجره ای که خود آقایان بستند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: ان شاءالله طی قولی که در برنامه سه ساله مان داده بودیم، فولاد امسال بتواند لیگ برتر و جام حذفی را با قدرت ادامه دهد و از یکی از این دو رقابت ها بتواند به سهمیه آسیایی برسد و مجددا کننده خوبی برای مردم خوزستان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باشد. به هر حال مهم این بود که فولاد پس از شش سال امسال خود را به آسیا رساند، البته با پنجره ای که خود آقایان در فدراسیون قبلی آن را بستند. روزی که من در کمیته انضباطی و کمیته استیناف برای دفاع از حقوق فولاد به علت جذب آقای بلبلی که پیش از من جذب شده بود حضور پیدا کردم، به من خندیدند و گفتند شما اول برادری ات را ثابت کن،

مضمون کلام این بود که باورشان نمی شد فولاد به جام باشگاه های آسیا برسد اما این اتفاق مهم برای فولاد افتاد.

حذف از آسیا تاثیر منفی روی فولاد نمی گذارد

وی درباره این که آیا نگران تاثیر منفی حذف از آسیا در روحیه تیم نیستید؟ مطرح نمود: خداوند بالاخره نعمت بزرگی به نام فراموشی به انسان داده است و اگر قرار بود تمام مسائل چه خوشی و چه غم در دل آدم تلنبار شود، انسان ها تحمل این همه غم و شادی را نداشتند. ما هم از این شکست ها درس می گیریم و از پیروزی هم مغرور نمی شویم و می دانیم اگر می خواهیم بالاتر برویم باید قوی تر شویم و قوی تر شدن را هم یاد بگیریم. من فکر نمی کنم این شکست ها تاثیر بدی در ادامه فرایند ما برای حضور در لیگ برتر و جام حذفی ایران بگذارد زیرا تلاش می کنیم از این شکست ها درس بگیریم و انگیزه ای برای ادامه موفقیت های فولاد باشد. خدا را شکر فولاد با حضور در این تورنمنت از نظر فنی آماده شده است و پس از ریکاوری که در اهواز خواهیم داشت از هفته آینده آماده مبارزه در لیگ برتر و جام حذفی خواهیم شد.

نباید انتظار داشت فولاد پس از 6 سال شگفتی ساز باشد

آذری در ادامه نیز با بیان این که پیشرفت یک مقوله تدریجی است، اضافه کرد: نمی توان پس از شش سال دوری از لیگ قهرمانان آسیا آن هم در ورزش حرفه ای که تمام باشگاه های بزرگ آسیا، سرمایه گذاری بسکمک داشته اند، ناگهان در این رقابت ها حضور پیدا کرد و خالق شگفتی های آن چنانی بود زیرا فوتبال قواعد خاص خود را دارد. فولاد در 20 ماه گذشته به یکسری موفقیت ها رسیده و نکته مهم این است که از این تورنمنت درس های زیادی یاد بگیریم و نقاط ضعف و قوت مان را شناسایی کنیم و برای مسابقات بعدی آماده شویم. نباید انتظار داشت تیم فولاد پس از شش سال بتواند خالق یک سری شگفتی ها در آسیا باشد. فوتبال نیازمند صبر، حوصله، تمرین و ممارست بیشتر است تا موفقیت به وجود آید. همان طور که بازیکنان مان طی 20 ماه گذشته تلاش کردند، این تلاش ها باید ادامه پیدا کنند و اگر قرار است فولاد در فصل آینده کننده خوزستان و ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد باید سرمایه گذاری ها بیشتر شود و از تجربه حضور فعلی در آسیا به نحو احسن استفاده کند و این جهت ادامه داشته باشد تا در آینده موفقیت های بیشتری حاصل شود.

از هواداران فولاد عذرخواهی می کنم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با عذرخواهی از هواداران تیمش بابت عدم صعود به دور بعدی مسابقات، مطرح نمود: اما حقیقتا آن چه در توان مان بود انجام دادیم و بازیکنان مان مردانه مبارزه کردند و کادر فنی مان شبانه روزی کار کرد. کادر رهبری تیم شاید در شبانه روز پنج، شش ساعت می خوابید. به هر حال بابت این تیم سخت کوش به هواداران و مردم خوزستان تبریک می گویم و عذرخواهی می کنم که نتوانستیم صعود کنیم و امیدوارم در خاتمه برنامه سه ساله مان جایگاه فولاد را در آسیا ارتقا دهیم و بتوانیم پیام آور شادی برای مردم خوب خوزستان باشیم.

غبطه می خوریم

وی در خاتمه نیز گفت: چون از نزدیک شاهد تلاش بازیکنان مان هستیم از عدم صعودمان ناراحت نمی شویم اما غبطه می خوریم و شاید تفاوت بازیکنان جوان فولاد با سایر بازیکنان گروه مان، تفاوت در تمرکز و دیدگاه ها است که علت آن هم دوری شش ساله فولاد از آسیا بود. به نظر من فولاد در سخت ترین گروه قرار داشت و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نیز ضربه بزرگی بر پیکره فولاد زد و این هم درسی برای باشگاهی مثل فولاد شد. مدیریت در فوتبال واقعا سخت است و علاوه بر این که باید دانش مدیریت داشته باشی، باید بر آیین نامه ها نیز اشراف کامل داشته باشی. مدیریت در فوتبال ظرافت های خاص خود را دارد. امیدوارم حضور در آسیا زمینه ساز گسترش تمرکز و افزایش تجربه بازیکنان فولاد باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1396

به "زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتیم ، غبطه می خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین بازی ها را در آسیا به نمایش گذاشتیم ، غبطه می خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید