روش های درمان دندان های کج

به گزارش سرگرمی تفریحی، یک دندانپزشک، با اشاره به روش های مختلف درمان های دندانپزشکی، بر اهمیت استفاده از کم عارضه ترین روش درمان خرابی دندان ها تاکید نمود.

روش های درمان دندان های کج

به گزارش مهر، حدیثه محمدپور زرندی گفت: امروزه یکی از شایع ترین علل مراجعات به مطب های دندانپزشکی، وجود دندان های کج در دهان است.

وی با عنوان این مطلب که شاید در سال های گذشته خیلی ها به ترمیم و اصلاح دندان های کج توجه نداشتند، اضافه کرد: گرایش جامعه به سمت زیبایی، باعث شده تا افراد نسبت به داشتن دندان های سالم، حساسیت بیشتری به خرج دهند. از همین رو، در سال های اخیر؛ شاهد افزایش مراجعات به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی هستیم.

این متخصص دندانپزشکی، در ادامه به روش ارتودنسی برای اصلاح دندان های کج اشاره نمود و گفت: یکی از شایع ترین عوارض ارتودنسی پوسیدگی دندان است. فردی که برای کجی دندان از ارتودنسی استفاده کرده است باید به بهداشت دهان و دندان خود بسیار توجه نماید. زیرا در صورت تمیز نشدن دندان ها، ذرات مواد غذایی سبب پوسیده شدن سریع دندان ها می شوند.

محمدپور زرندی اضافه کرد: بهداشت دهان و دندان و رسیدگی دقیق به آن به دلیل بریس های ارتودنسی در دهان آسان نبوده و این خود به یک چالش برای افرادی که ارتودنسی انجام می دهند، تبدیل شده است.

این متخصص دندانپزشکی، به درمان های جایگزین ارتودنسی اشاره نمود و گفت: ارتودنسی تنها راه درمان اصولی و پایه ای برای اصلاح مسائل پیچیده فک و دندان ها است، اما گاهی بعضی از افراد تحمل دستگاه های ارتودنسی را ندارند و بعلاوه ظاهر دستگاه های ارتودنسی برای آن ها قابل تحمل نیست و یا اینکه مدت طولانی درمان را نمی پذیرند که در این مواقع با مشورت پزشکان متخصص می توانند از درمان های جایگزین استفاده نمایند.

وی ادامه داد: یکی از روش ها جایگزین ارتودنسی، لمینت است. همانطور که می دانید داشتن دندان هایی مرتب و یکدست در زیبایی صورت بسیار تأثیر گذار است، به خصوص در زمان خندیدن و لبخند زدن که ردیفی از آن ها نمایان می گردد.

این متخصص دندانپزشکی گفت: استفاده از کامپوزیت، یکی دیگر از روش های جایگزین در اصلاح ناهماهنگی جزئی دندان ها محسوب می گردد. البته در مواردی که به هم ریختگی دندان ها شدید باشد، بهتر است از روش معمول ارتودنسی استفاده گردد.

محمدپور زرندی اضافه کرد: صرفه مالی و کم تهاجمی تر بودن، از جمله مزایای کامپوزیت ونیر در مقایسه با لمینت است. البته از ونیر های کامپوزیتی و سرامیکی، فقط می توان برای اصلاح کجی دندان های جلو استفاده نمود و اگر دندان های شما به قدری کج هستند که برای سلامت شما خطرات زیادی را به همراه دارند، این روکش ها گزینه مناسبی نخواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1919

به "روش های درمان دندان های کج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های درمان دندان های کج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید