رندرهای رسمی نخستین گوشی تاشوی ویوو را ببینید

به گزارش سرگرمی تفریحی، گلکسی زد فولد 3 مهم ترین گوشی تاشوی موجود در بازار محسوب می گردد ولی با وجود تمام ویژگی های مجذوب کنندهی که دارد، در زمینه هایی مانند دوربین می تواند به طور قابل توجهی بهتر گردد. در این میان ویوو به تازگی از ساخت یک گوشی تاشو خبر داده که با ویژگی های مجذوب کننده تر نسبت به زد فولد 3 به زودی راهی بازار می گردد.

رندرهای رسمی نخستین گوشی تاشوی ویوو را ببینید

به لطف یکی از افشاگران مشهور چینی، رندرهای رسمی و معینات این گوشی فاش شده که در ابتدا به ویژگی های آن می پردازیم. ویوو برای اولین گوشی تاشوی خود از نمایشگر اصلی 8 اینچی استفاده نموده که از نوع LTPO محسوب می گردد. برای یادآوری باید بگوییم که نمایشگرهای اولد مبتنی بر فناوری LTPO قابلیت رفرش ریت متغیر را ارائه می دهند و این موضوع برای افزایش عمر باتری اهمیت بسیار زیادی دارد. این نمایشگر از رزولوشن QHD+ بهره می برد و بر روی آن هم شیشه محافظ فوق نازک موسم به UTG قرار گرفته که سامسونگ هم از این محافظ شیشه ای برای گوشی های تاشوی خود استفاده می نماید.

ظاهرا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده و ضمناً باید به پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی هم اشاره کنیم. شرکت ویوو ضمناً اعلام نموده که اولین گوشی تاشوی این شرکت از چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد. پردازنده این تراشه مطابق معمول از 3 بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته های پردازشی مبتنی بر معماری نو ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از اسنپدراگون 888 است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

ویوو تصمیم گرفته برای این گوشی تاشو مهم ترین ضعف گلکسی زد فولد 3 یعنی دوربین آن را رفع کند. به همین دلیل شاهد دوربین های جذابی خواهیم بود. به طور معین دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می برد که با داشتن مقدار 1/1.5 اینچی، در کل سنسور بزرگی محسوب می گردد هرچقدر هم سنسور بزرگ تر باشد، کیفیت بهتری را به ارمغان می آورد. در کنار آن هم اولترا واید 48 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری و دوربین پریسکوپی 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری دیده می گردد. این یعنی از نظر دوربین با گوشی پرچم دار ویوو X70 پرو پلاس شباهت زیادی دارد. هنوز معین نیست که آیا مانند این گوشی سیستم لرزشگیر میکرو-گیمبال مورد استفاده قرار گرفته یا نه.

بر اساس رندرهای فاش شده از این گوشی، ویوو برای طراحی آن مانند سری گلکسی زد فولد از نمایشگر بزرگ داخلی استفاده نموده است. در نمایشگر اصلی و بیرونی شاهد استفاده از حفره نمایشگر هستیم و این یعنی نباید انتظار بهره گیری از دوربین زیر نمایشگر را داشته باشیم. در پنل پشتی یک بخش مستطیل شکل بزرگ دیده می گردد که ماژول دوربین دایره ای درون آن قرار گرفته است. بعلاوه با توجه به استفاده از دوربین پریسکوپی، کاربران با استفاده از این گوشی می توانند از کیفیت زوم دوربرد بسیار بهتری نسبت به گلکسی زد فولد 3 بهره مند شوند.

بر اساس اعلام شرکت ویوو، در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین) شاهد رونمایی از اولین گوشی تاشوی این شرکت خواهیم بود. هنوز معین نیست که آیا این گوشی به غیر از بازار چین، راهی بازارهای جهانی هم می گردد یا نه. در همین زمینه می توانیم به گوشی های تاشوی شرکت های شیائومی، آنر و اوپو اشاره کنیم که صرفا راهی بازار چین شده اند. روی هم رفته اگر این شرکت ها می خواهند در بازار گوشی های تاشو به رقیب قدرتمندی برای سامسونگ تبدیل شوند، باید این گوشی ها را در بازارهای مختلف به دست کاربران برسانند.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1824

به "رندرهای رسمی نخستین گوشی تاشوی ویوو را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای رسمی نخستین گوشی تاشوی ویوو را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید