راهنمای رفع کردن مسائل گلکسی بادز پرو؛ آنالیز تمام ایرادات نرم افزاری

به گزارش سرگرمی تفریحی، آیا به تازگی گلکسی بادز پرو را خریداری نموده اید اما با مسائل مختلفی روبه رو شده اید؟ در این مطلب کوشش می کنیم بیشتر مسائل گلکسی بادز پرو را شرح دهیم.

راهنمای رفع کردن مسائل گلکسی بادز پرو؛ آنالیز تمام ایرادات نرم افزاری

گلکسی بادز پرو، جزو برترین گزینه های خرید برای کاربران به خصوص افرادی به شمار می رود که عاشق کار با دستگاه های اندرویدی هستند. با این اوصاف، این گجت مجذوب نماینده هم در بعضی از سناریوها دچار عیب و ایراد می گردد.

شبیه به بسیاری از ایربادز و هندزفری ها، گلکسی بادز پرو هم ممکن است دچار قطع و وصلی در ارتباط گردد. با این حال، اگر ایرادات ریشه در نقص های نرم افزاری داشته باشد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ چرا که در این مطلب کوشش می کنیم مسائل گلکسی بادز پرو از جنبه نرم افزاری را رفع کنیم.

ایرادات ارتباطی مسائل گلکسی بادز پرو

فناوری بلوتوث در سال های اخیر پیشرفت حائز اهمیتی داشته اما همچنان این فناوری هم بی نقص به نظر نمی رسد؛ چرا که بسیاری از کاربران در ارتباط ایربادز با گوشی های هوشمند خود دچار مشکل می شوند. برای رفع کردن این دسته از مسائل راهکارهای ساده ای وجود دارد. اگر مسائل گلکسی بادز پرو مربوط به اتصال بلوتوث خلاصه می گردد، تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

قدم اول) بلوتوث خود را خاموش و سپس مجدد روشن کنید. گاهی اوقات، ری استارت بلوتوث و جفت سازی مجدد ایربادز با گوشی می تواند مشکل را به همین راحتی حل نماید.

قدم دوم) اگر ری استارت بلوتوث هیچ کمکی به حل مشکل نکرد، در منوی بلوتوث روی گزینه Forget this device ضربه بزنید تا ارتباط قطع گردد. در بعضی از سناریوها، امکان دارد گزینه مربوطه به صورت Remove Device تعیین شده باشد. در هر صورت، پس از انجام این کار، مجدد ایربادز خود را به دستگاه مورد نظر متصل کنید.

قدم سوم) مطمئن شوید که هیچ اختلالی در ارتباط بی سیم در محل وجود نداشته باشد. از آنجایی که مودم های وای-فای یا دستگاه هایی که امواج فرو سرخ ساطع می نمایند، این دسته از امواج می تواند سیگنال بلوتوث را مختل کند. بنابراین، ارتباط گلکسی بادز پرو می تواند به سختی انجام گردد.

قدم چهارم) اگر سه راهکار قبلی موثر واقع نشد، مطمئن شوید ایربادز شارژ داشته باشد. بدیهی است که اگر باتری دستگاه بسیار پایین باشد، گجت مربوطه نمی تواند یک ارتباط بلوتوثی فعال را برقرار کند. سامسونگ پیشنهاد می نماید که شما ایربادز را حداقل به مدت 30 دقیقه شارژ نموده و سپس از آنها برای اتصال به گوشی هوشمند استفاده کنید.

ایراد کند شارژ شدن یا شارژ نشدن مسائل گلکسی بادز پرو

رایج ترین ایراد مربوط به گلکسی بادز پرو و شاید هم بسیاری از ایربادها مربوط به کند شارژ شدن است. سازنده ها نسبت به این موضوع آزار دهنده واقف هستند. بنابراین، بیشتر دستگاه های مدرن و امروزی خیلی سریع شارژ می شوند. با این اوصاف، اگر شما متوجه شده اید گلکسی بادز پرو که خریداری نموده اید خیلی کند شارژ می گردد یا اصلا شارژ نمی گردد، راهکار های زیر را پیشنهاد می کنیم آزمایش کنید:

قدم اول) شاید مسخره باشد اما در ابتدا باید خیالتان را از بابت سالم بودن قطعات راحت کنید. شما می توانید گلکسی بادز پرو را به وسیله کابل USB-C یا حتی یک شارژر بی سیم شارژ کنید اما باید کیس و قاب سازگار با این گجت را داشته باشید.

سامسونگ هر آنچه که احتیاج دارید را در داخل جعبه کالا قرار می دهد. از همین رو، توصیه می کنیم از لوازم جانبی اورجینال گلکسی بادز پرو با نهایت دقت مراقبت کنید. شما می توانید از تجهیزات متفاوت هم برای شارژ استفاده کنید اما اگر لوازم مربوطه با هندزفری شما سازگار نباشد، شاید با کندی شارژ روبه رو شوید.

قدم دوم) اگر ایربادز کثیف شده باشد، همین موضوع می تواند عاملی برای کندی شارژ تلقی گردد. بنابراین کوشش کنید تا گجت شما همواره تمیز و عاری از کثیفی باشد. کیس و ایربادز را قبل از اتصال آنها به شارژر همواره تمیز کنید. اگر نسبت به نحوه تمیز کردن دستگاه مردد هستید، با یک جست وجوی ساده در موتورهای جست وجو می توانید نحوه تمیز کردن گلکسی بادز پرو را متوجه شوید.

قدم سوم) انتهای کابل ها را همواره دقت کنید؛ چرا که لق زدگی یا خراب شدن کانکتورهای کابل می تواند در کیفیت شارژ موثر باشد.

قدم چهارم) وقتی همه چیز شسته و رفته بوده و دستگاه هم خیلی راحت به شارژر متصل می گردد، به این موضوع دقت کنید که هر ایربادز در جایگاه صحیح خود قرار بگیرد. اگر همچنان ایراد کند شارژ شدن گلکسی بادز پرو پابرجاست، شاید مشکل از منبع شارژ باشد. بهتر است پریز برق را چک کنید.

یکی از ایرباد گلکسی بادز پرو کار نمی نماید

کار نکردن یکی از ایربادهای گلکسی بادز پرو یک مسئله بسیار آزار دهنده محسوب می گردد. قطع به یقین، هیچ کاربری دلش نمی خواهد این اتفاق بیفتد. با این حال، اگر ایراد نرم افزاری باشد خوشبختانه می توان راهکار هایی را برای رفع کردن این مشکل عنوان کرد. البته اول از همه مطمئن شوید که ایربادها را درست در داخل گوش خود قرار داده باشید.

قدم اول) این احتمال وجود دارد زمانی که قصد تنظیم ایرباد را داشته اید، به اشتباه آن را خاموش نموده باشید. از همین رو، صرفا با قرار دادن ایرباد مربوطه داخل کیس شارژ برای چند ثانیه و سپس قرار دادن مجدد ایرباد در داخل گوش، این مشکل را حل خواهید کرد. از طرفی دیگر، مطمئن شوید که ایردباز به گوشی هوشمندتان به درستی متصل شده است.

قدم دوم) شاید باتری ایرباد مربوطه تمام شده یا در حال اتمام باشد. هر دو ایرباد می توانند سطوح متفاوتی از انرژی باتری را در خود داشته باشند. با نصب نرم افزار Galaxy Wearable می توانید میزان سطح باتری را برای هر ایرباد به صورت لحظه ای آنالیز کنید.

اگر این حدس درست باشد، تنها کافی است تا هر دو ایرباد را در داخل قاب شارژ قرار داده و اجازه دهید فرایند شارژ برای چند دقیقه انجام گردد. سپس مجدد ایربادز درون قاب را در آورده و امتحان کنید.

قدم سوم) رایج ترین علت کار نکردن یک ایرباد گلکسی بادز پرو مربوط به مسائل ارتباط بلوتوثی است. روی Forget the device در تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمند ضربه زده و سپس می توانید مجدد نسبت به اتصال بلوتوثی گلکسی بادز اقدام کنید.

کیفیت صدای ضعیف گلکسی بادز پرو زمان تماس

تصور کنید که در حال صحبت و یک مکالمه حساس هستید، اما کیفیت صدای ایربادز بسیار ضعیف است. اگر این ایراد هم مربوط به مسائل نرم افزاری باشد، شما می توانید چند راهکار ساده و در عین حال کاربردی را امتحان کنید.

قدم اول) حتما از سری های مناسب استفاده کنید تا نویز کنسلینگ به خوبی کار کند. شما می توانید برترین میزان سری را به وسیله انجام تست فیت ایربادز گلکسی پیدا کنید. برای انجام این تست، ابتدا نرم افزار Galaxy Wearable را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. سپس به مسیر Earbud settings > Earbud fit test بروید.

قدم دوم) ایربادها را در داخل گوش های خود قرار داده و سپس روی دکمه آبی Start ضربه زده تا تست مربوطه شروع گردد.

قدم سوم) منتظر باشید تا نتایج روی صفحه به تصویر کشیده شوند. اگر عبارت Good fit روی صفحه حک گردد، شما می توانید با همین سری با گجت سامسونگ مشغول به کار شوید. اما اگر نرم افزار Poor fit را نشان دهد، شاید بهتر باشد همین فرایند را با یک سری متفاوت انجام دهید تا عبارت Good fit روی صفحه نمایش حک گردد.

اگر شما در یک محیط بسیار پر سر و صدا مشغول به کار هستید، بهتر است Active noise Cancellation را فعال کنید. برای این کار در داخل نرم افزار Galaxy Wearable به سربرگ Noise controls بروید. سپس گزینه مربوطه را فعال کنید. با انجام این کار در واقع نویزهای پس زمینه مزاحم تماس شما نمی شوند.

اگر هیچ راهکاری برای رفع کردن مشکل موثر واقع نشد، بهتر است گلکسی بادز پرو را فکتوری ریست کنید.

نحوه فکتوری ریست کردن گلکسی بادز پرو

می توان ادعا کرد که با فکتوری ریست گلکسی بادز پرو، رسما تمام مسائل گلکسی بادز پرو که به علت نرم افزاری به وجود آمده اند برای همواره رفع خواهد شد. برای این کار، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

قدم اول) به نرم افزار Galaxy Wearable رفته و منوی Earbuds settings را باز کنید.

قدم دوم) روی گزینه Reset یا Reset earbuds ضربه زده تا فرایند شروع گردد.

قدم سوم) با اتمام فرایند، گلکسی بادز پرو را مجدد به گوشی هوشمند خود متصل کنید. اگر همچنان مسائل گلکسی بادز پرو پابرجاست، بهتر است کم کم به مسائل سخت افزاری شک کنید.

چرا گلکسی بادز پرو به گوشی غیر سامسونگ وصل نمی گردد؟

احتمالا بسیاری از افراد تصور می نمایند برای استفاده از گلکسی بادز پرو، حتما باید گوشی سامسونگ را تهیه کرد. به طور کلی این طرز فکر صحیح نیست و شما می توانید دستگاه های اندرویدی غیر از سامسونگ را هم به آسانی به گلکسی بادز پرو متصل کنید. البته گوشی هوشمند باید حداقل از اندروید 5.0 برخوردار باشد، در غیر این صورت مسلما گجت مدرن سامسونگ احتمالا روی گوشی های قدیمی تر کار نمی نماید. برای انجام این کار، تنها باید ارتباط بلوتوثی بین ایربادز و گوشی هوشمند برقرار گردد. مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید:

قدم اول) نرم افزار Galaxy Wearable را باید روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

قدم دوم) ایربادهای سامسونگ را در داخل محفظه شارژر قرار دهید. سپس انگشتتان را روی پنل هر یک از ایربادها برای چند ثانیه نگه دارید.

قدم سوم) چند ثانیه صبر کنید تا نشانگر سبز، آبی و قرمز روشن گردد. این علامت ها نشان می دهد که ایربادها در حالت جفت سازی هستند.

قدم چهارم) مراحل جفت سازی هندزفری بلوتوثی را روی گوشی هوشمند خود دنبال نموده یا نرم افزار Galaxy Wearable را باز نموده و دستور العمل ها را دنبال کنید. با پیدا کردن نام دستگاه شما می توانید گلکسی بادز پرو را به گوشی هوشمند متصل کنید.

کیفیت پخش ضعیف موسیقی در گلکسی بادز پرو

اگر جزو دسته ای از کاربرها هستید که از هندزفری بیشتر برای شنیدن موسیقی استفاده می کنید، علی رغم کیفیت بسیار بالای گلکسی بادز پرو شاید همچنان کیفیت مورد انتظارتان را با این گجت تجربه ننموده اید. از همین رو، توصیه می کنیم قابلیت صدای 360 درجه را روی گلکسی بادز پرو فعال کنید. با فعال کردن صدای 360 درجه در گلکسی بادز پرو، کیفیت پخش موسیقی رسما به یک سطح بالاتر ارتقا پیدا می نماید و یک تجربه فوق العاده هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد. برای انجام این کار، تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

قدم اول) نرم افزار Galaxy Wearable باید روی گوشی هوشمند نصب شده باشد. آن را باز کنید.

قدم دوم) در داخل نرم افزار به Earbuds settings بروید.

قدم سوم) گزینه 360 Audio را روشن کنید (باید به رنگ آبی در بیاید).

قدم چهارم) توصیه می کنیم قابلیت Head-tracking را هم برای تجربه بهتر فعال کنید. حالا شما می توانید از یک صدای 360 درجه با گلکسی ایربادز خود استفاده کنید. شما می توانید هر زمان که بخواهید، با انجام مجدد مراحل فوق این قابلیت ها را خاموش کنید.

کار نکردن قابلیت Voice detect در گلکسی بادز پرو

به احتمال زیاد با ریست فکتوری کردن گلکسی بادز پرو، شما تمام تنظیمات شخصی سازی شده گجت را به حالت اولیه در آورده اید. با استفاده از قابلیت Voice Detect در صورتی که در خیابان فردی با شما سر صحبت را باز نموده باشد، اصلا احتیاج نیست تا موسیقی در حال پخش در گلکسی بادز پرو را متوقف نموده تا با فرد مقابل خود صحبت کنید؛ چرا که گجت مجذوب نماینده سامسونگ با این قابلیت می تواند به طور اتوماتیک صدای موسیقی را مقداری کم کند تا شما به صحبت های فرد مقابل خود بیشتر دقت کنید. برای فعال سازی Voice detect در گلکسی بادز پرو باید مراحل زیر را انجام دهید:

قدم اول) نرم افزار Galaxy Wearable را دانلود، نصب و سپس آن را باز کنید.

قدم دوم) گزینه Voice detect را یافته و دکمه آن را روشن کنید.

قدم سوم) مدت زمانی که می خواهید ایربادز صبر کند تا مجدد سطح موسیقی را به حالت نرمال برگرداند را انتخاب کنید. برای مثال اگر شما 10 ثانیه را انتخاب کنید، ایربادز تنها 10 ثانیه کوشش می نماید تا مکالمه ای را شناسایی کند و اگر در این بازه حرف و صحبتی پیش نیاید، میزان صدا به حالت طبیعی برگردانده می گردد. بنابراین، مادامی که در بازه 10 ثانیه سکوت برقرار نگردد، صدای پخش موسیقی در حالت کم باقی می ماند.

قدم چهارم) برای اطمینان از درست کار کردن قابلیت، بهتر است یک عدد موسیقی را پخش نموده و در بین پخش، صحبت کنید. در هر صورت، این که چه مدت زمانی را باید انتخاب کنید کاملا به خودتان بستگی دارد.

مسائل کنترل لمسی گلکسی بادز پرو

شبیه به مورد قبلی، در صورتی که شما دستگاه را ریست فکتوری نموده باشید، به احتمال زیاد تنظیمات مربوط به شخصی سازی کنترل لمسی نیز ریست شده است. در هر صورت برای شخصی سازی کنترل های لمسی گلکسی بادز پرو باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

قدم اول) نرم افزار Galaxy Wearable را نصب و آن را باز کنید.

قدم دوم) گزینه Touch controls را روشن کنید.

قدم سوم) حالا، شما گزینه های زیادی را می توانید تنظیم کنید. به طور خلاصه کارکرد هر گزینه در زیر بخش مربوطه نوشته شده است. شما می توانید Bixby (دستیار صوتی انحصاری سامسونگ) را هم روی کنترل لمسی تنظیم کنید. از طرفی دیگر، کنترل اسپاتیفای را هم می توانید انجام دهید.

آیا می توان گلکسی بادز پرو گم شده را هم پیدا کرد؟

در انتهای مقاله اجازه دهید به این سوال هم پاسخ دهیم. شما می توانید از قابلیت SmartThings Find گلکسی بادز پرو به منظور یافتن ایربادز گمشده خود استفاده کنید. تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

قدم اول) نرم افزار Galaxy Wearable را روی گوشی هوشمند خود باز کنید.

قدم دوم) به سمت پایین اسکرول نموده تا گزینه Find My Earbuds را پیدا کنید. روی دکمه Start ضربه زده و ایربادها صدایی را فراوری می نمایند تا شما آنها را پیدا کنید. بعلاوه امکان رهگیری ایربادها به وسیله نقشه و لوکیشن هم وجود دارد.

مسائل گلکسی بادز پرو؛ از جنبه نرم افزاری همواره راهکار وجود دارد

در این مقاله کوشش نموده ایم تمام مسائل گلکسی بادز پرو را مطرح نموده و راهکار های پیرامون این مسائل را شرح دهیم. با این اوصاف، صرفا زمانی می توان نسبت به حل مسائل گلکسی بادز پرو امیدوار بود که ایرادات مورد نظر صرفا از جنبه نرم افزاری به وجود آمده باشد. در غیر این صورت، اگر مشکل یا نقصی به خاطر مسائل سخت افزاری بروز پیدا کند، بدیهی است که شما باید نسبت به تعمیر ایربادز اقدام نموده یا یک مدل تازه را تهیه کنید.

منبع: digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2049

به "راهنمای رفع کردن مسائل گلکسی بادز پرو؛ آنالیز تمام ایرادات نرم افزاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای رفع کردن مسائل گلکسی بادز پرو؛ آنالیز تمام ایرادات نرم افزاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید