هدایت خرید الکتروموتور ترمزدار جهت خرید از مرکز صنعت

به گزارش سرگرمی تفریحی، الکتروموتورترمز دار، وسیله است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی مبدل می سازد. به طور کلی هنگامی که یک هادی حامل جریان الکتریسیته، تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار بگیرد، نیرویی از طرف آن میدان مغناطیسی به روی آن هادی حامل جریان وارد می شود.

هدایت خرید الکتروموتور ترمزدار جهت خرید از مرکز صنعت

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مرکز صنعت، الکتروموتور ترمزدار با این قابلیت که می توان استارت و استاپ آن را در زمان دلخواه مشخص کرد بسیار پر کاربرد است و الکتروموتور ترمزدار که در بالابر ها، انواع آسانسور، و کاربردهایی از این دست استفاده می شود. استفاده از این الکتروموتور برای پله های برقی، فرودگاه و بالابر ساختمانی از جمله پر مصرف ترین انواع الکتروموتور ترمزدار هستند که در صنایع خانگی موتور تکفاز ترمز دار استفاده دارد و بالابرها و در صنایع معدنی و صنایع بزرگ نیز از موتورهای سه فاز ترمز دار استفاده می شود که عموما با ترمز مغناطیسی و به وسیله مگنت راه اندازی و استفاده می شود.

موتورهای ترمزدار ابزار کند کردن و متوقف کردن ابزار در حال کار را به طور موثر و ایمن در یک بازه زمانی خیلی کوتاه فراهم می نمایند.

الکتروموتور ترمزدار واحدهای اعمال شده به صورت فنری و از نظر الکتریکی آزاد می باشند که ویژگی های عملکرد ناموفق ولی ایمن را فراهم می نمایند که در مواقعی مانند اختلال و یا خرابی منبع نیرو، ترمز بار را گیر انداخته و حفظ می کند. جهت سفارش و خرید این محصول می توانید به فروشگاه مرکزی کالای مرکز صنعت مراجعه فرمایید.

انواع الکتروموتور ترمز دار

ترمز مکانیکی

ترمز به وسیله اینورتر یا درایو موتور

ترمز جریان مستقیم DC

ترمز جریان معکوس

ترمز مکانیکی :

این دسته از موتورها به صورت الکترو مکانیکی عمل می کند، در طراحی این ترمز از دو دیسک که یکی ثابت و دیگری متصل به شفت اصلی الکتروموتور است استفاده می شود. موارد استفاده از این نوع ترمز در آسانسورها، بالابرهای نفربر و کلیه دستگاه هایی می باشد که احتیاج به توقف در زیر بار دارند.

ترمز به وسیله اینورتر یا درایو موتور:

این نوع دستگاه ها مجهز به میکروپروسسورهایی در سیستم خود هستند، که برنامه پذیر بوده و به وسیله کاربر پارامترها، تنظیم و اعمال می گردند.

ترمز جریان مستقیم DC:

ترمز جریان مستقیم DC صرفاً به علت توقف سریع روتور مورد استفاده می شود و مدار اتصال ترمز تا لحظاتی پس از توقف الکتروموتور، در مدار باقی می ماند. استفاه از این نوع ترمز در گیربکس های شافت و برای مصارفی که قرار است دستگاه در زیر بار توقف نماید، توصیه نمی شود. چرا که پس از قطع مدار ترمز، الکتروموتور به علت فشار بار، آغاز به چرخش می کند.

ترمز جریان معکوس :

تغییر جهت گردش در موتورهای سه فاز و تک فاز با یکدیگر تفاوت دارند. به این صورت که در موتورهای سه فاز با تعویض جای دو فاز و در موتورهای تک فاز با تعویض یکی از دو سر سیم پیچ اصلی، گردش ممکن می باشد. در هنگام قطع موتور، کنتاکتور سریعاً با مدار مخالف جهت، وارد مدار شده و نیرویی برخلاف جهت چرخش به روتور وارد می آورد که موجب توقف روتور می شود. اما اگر مدت زمان اعمال این نیرو، بیشتر از لحظه توقف باشد، الکتروموتور در جهت عکس آغاز به چرخش میکند.

کاربرد الکتروموتور ترمزدار در صنایع:

توربین بادی

آسانسور و بالابرها

صنایع غذایی

انواع جرثقیل وینچی

دستگاه های بسته بندی و شیرینگ

الکتروموتور گیربکس دار

تاور کلایمر ها

نوار نقاله های انتقال مواد تحت زاویه

مشخصات فنی الکتروموتور ترمزدار:

این الکتروموتور گاهی با بکار گیری اتصال اینورتر و با توقف درایو موتور عمل می کند و گاهی نیز به صورت ترمز مکانیکی. البته استفاده از اینورتر در این الکتروموتور هم عملکرد سریع تری داشته و هم استهلاک کمتری را برای موتور بوجود می آورد. ترمزهای مکانیکی بکار رفته در الکتروموتور ترمز دار ساختار ساده ای دارند و از دو دیسک یکی ثابت متصل به بدنه و دیگری سوار بر شافت و آرموتور هستند. بصورت عادی و در حالت قطع جریان این دو دیسک به وسیله لنت با فشار فنر روی هم فشرده شده و الکتروموتور ترمزدار توقف کامل دارد. در لحظه اتصال جریان یک آهنربای مغناطیسی وارد عمل شده و دو دیسک را از هم جدا نموده و آرموتور در الکتروموتور ترمزدار آغاز به گردش و عمل می کند.

مزایا الکتروموتور ترمزدار

امکان استفاده همراه با اینورتر در همه مدل ها

تک سرعته / دو سرعته

فن خنک نماینده کاملا محصور (TEFC)

ابعاد و میزان های استاندارد بر اساس IEC

امکان کار به صورت پیوسته

طراحی کاملا مهندسی شده

دیسک ترمز بزرگ برای ترمز با گشتاور بالا یا مدت طولانی (کاهش خرابی)

امکان آزاد کردن ترمز به صورت دستی

تنظیم دقیق گشتاور ترمز

عملکرد بسیار سریع ترمز

جعبه ترمینال مشترک مشترک ترمز و الکتروموتور یا به صورت جداگانه

اینرسی بسیار کم روتور

امکان چرخش دستی شافت با آلن کلیدی

امکان نصب از پایه و یا فلنج کوچک (B14) یا بزرگ (B5)

امکان تنظیم طول شافت

قیمت الکتروموتور ترمزدار :

قیمت الکتروموتور ترمزدار به سبب کیت الکتریکی که بصورت آپشن روی آن نصب شده است بالاتر از قیمت الکتروموتورهای معمولی بدون سیستم ترمز می باشد. اما با توجه به آسیب کمتری که به سبب دارا بودن سیستم ترمز به دیگر اجزای سیستم می رساند این اختلاف قیمت توجیه مالی دارد.

سفارش محصولات الکتروموتور ترمزدار از فروشگاه اینترنتی مرکز صنعت / مرکز کالای صنعتی ایران

شماره های تماس : 041-35512066 / 041-35512002

شماره پشتیبانی : 09120725659 / 09120725659

یا با مراجعه به سایت رسمی www.Markazesanat.com می توانید محصولات مد نظر خود را سفارش دهید

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1684

به "هدایت خرید الکتروموتور ترمزدار جهت خرید از مرکز صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت خرید الکتروموتور ترمزدار جهت خرید از مرکز صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید