دفع حمله داعش به ارتش سوریه در دیرالزور و هلاکت ده ها تکفیری

به گزارش سرگرمی تفریحی، منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش این کشور حمله داعش به یک مرکز نظامی ارتش در شرق سوریه را دفع نموده و خسارات و تلفات سنگینی به تکفیری ها وارد نموده است.

دفع حمله داعش به ارتش سوریه در دیرالزور و هلاکت ده ها تکفیری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، ارتش سوریه حمله داعش به یک پست امنیتی در شرق سوریه را دفع کرد و خسارت و تلفات سنگینی به تکفیری ها وارد کرد.

یک منبع نظامی سوری اعلام نمود: ارتش سوریه و متحدانش به عملیات پاکسازی مناطق صحرایی سوریه طبق طرح های از پیش مشخص شده ادامه دادند.

این منبع بیان نمود: نیروهای ارتش سوریه حمله غافلگیرنماینده داعش به یک مرکز نظامی در صحرای جنوبی دیرالزور را دفع کردند و طی درگیری های شدید شمار زیادی از تکفیری ها را به هلاکت رساندند.

منبع نظامی سوری اعلام نمود که در جریان این درگیری یک نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع بیان نمود: جنگنده های سوری و روسی بر فراز منطقه به پرواز درآمده و حملاتی به داعشی ها در عمق صحرای دیرالزور و نیز مواضع تکفیری ها در مثلث حماه، حلب و الرقه انجام دادند.

آتش سنگین ارتش سوریه علیه مواضع تروریست های حراس الدین

منابع سوری اعلام نمودند: نیروهای ارتش سوریه با توپخانه مواضع تروریست های حراس الدین و حزب الترکستانی را در سهل الغاب در شمال غرب حماه و نیز مناطق جنوبی ادلب گلوله باران کردند.

ورود ستون نظامی ارتش ترکیه به ادلب

منابع سوری از ورد ستون وابسته به ارتش ترکیه به وسیله گذرگاه کفرلوسین در شمال ادلب حامل تجهیزات نظامی و لجستیک به ادلب در شمال غرب سوریه خبر دادند.

از سوی دیگر یکی از ساکنان حومه جسرالشغور بر اثر تیراندازی گارد مرزی ترکیه هنگام عبور به ترکیه از سمت حومه شمالی ادلب، کشته شد.

دمشق سازمان های بین المللی را در جریان تجاوزات ترکیه قرار داد

وزارت خارجه سوریه اعلام نمود که بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه مسئول هماهنگ نماینده سازمان ملل، نمایندگان آژانس های فعال سازمان ملل در سوریه و نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه را فراخوانده و آن ها را در جریان خطر تجاوزات ترکیه در سوریه قرار داد و از آن ها خواست از روسای خود در نیویورک و ژنو بخواهند برای توقف حملات غیرقابل توجیه ترکیه علیه شهروندان سوری در استان حسکه اقدام فوری نمایند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: نظامیان اشغالگر ترکیه و مزدوران آن بار دیگر بیش از 16 روز متوالی است که پمپاژ آب از ایستگاه علوک به حسکه و حومه آن با جمعیت بالای یک میلیون نفر را قطع کردند که این اقدامات، تروریستی و نقض حقوق شهروندان این استان محسوب می گردد.

وزارت خارجه سوریه بیان نمود: دولت سوریه این رفتار های وحشیانه و مکرر ترکیه را محکوم می نماید که از اکتبر 2019 تا به امروز 23 مرتبه تکرار شده و نقض احکام و مقررات حقوق بشر بین المللی است، به خصوص در خصوص اینکه ترکیه، آب را به عنوان سلاح جنگی به کار گرفته است.

در سرانجام این بیانیه آمده است: سوریه از نهاد های بین المللی و به خصوص سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ می خواهد بر مقامات رژیم اشغالگر ترکیه برای توقف این رفتار های تروریستی علیه مردم بی گناه استان حسکه فشار آورند و مراقب پیامد های فاجعه بار آن بر شهروندان سوری باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1395

به "دفع حمله داعش به ارتش سوریه در دیرالزور و هلاکت ده ها تکفیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع حمله داعش به ارتش سوریه در دیرالزور و هلاکت ده ها تکفیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید