خداحافظی با سایت الکسا

به گزارش سرگرمی تفریحی، الکسا پُرمخاطب ترین سایت ها را در سطح دنیا و تک تک کشور ها نشان می داد و رتبه بندی سایت های خبری نیز از آن دریافت می شد.

خداحافظی با سایت الکسا

سایت الکسا (Alexa)، امروز، دوم می 2022 با کاربرانش رسما خداحافظی کرد.

سایت الکسا یکی از مراجع ارزش گذاری سایت ها و صفحات فضای مجازی بود که در دسامبر 2021 از توقف کار خود در سال 2022 خبر داده بود. خاتمه کار الکسا در روز های اخیر با حذف بعضی از خدمات آغاز شد و امروز همزمان با 12 اردیبهشت ماه 1401 با اطلاعیه ای رسمی این سایت از کاربران خداحافظی کرد.

در اطلاعیه خاتمه فعالیت این سایت آمده است: ما Alexa.com را در 1 مه 2022 پس از بیش از دو دهه یاری به شما در یافتن، دسترسی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود بازنشسته کردیم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر قرار دادید متشکریم.

الکسا سال 1996 به وسیله دو کارآفرین وب بروستر کیل و بروس گیلیات تأسیس شد و در سال 1999 به شرکت آمازون که یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است فروخته شد.

الکسا پُرمخاطب ترین سایت ها را در سطح دنیا و تک تک کشور ها نشان می داد و رتبه بندی سایت های خبری نیز از آن دریافت می شد.

این سایت امروز پس از بیش از دو دهه، خدمات رتبه بندی خود را که در قالب Alexa.com ارائه می شد متوقف کرد. الکسا در ایران هم بعضا به عنوان مرجع رتبه بندی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تبلیغی، منبع مورد استفاده و ارزش گذاری بود.

مرجعیت علمی الکسا طی این سال ها مورد سوال بود؛ چرا که با ترفند های غیرحرفه ای و جعلی، بعضی از سایت های اینترنتی، رتبه دروغین (پربیننده) ایجاد می کردند.

منبع: فرادید
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1871

به "خداحافظی با سایت الکسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با سایت الکسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید