خبرنگاران دانشجویان ایرانی در ایتالیا در قرنطینه هستند

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران-خبرنگاران - یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم گفت: دانشجویان ایرانی در ایتالیا در شرایط قرنطینه قرار دارند.

خبرنگاران دانشجویان ایرانی در ایتالیا در قرنطینه هستند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این منبع مطلع روز دوشنبه به خبرنگاران اضافه نمود: وزارت خارجه ایران کوشش های خود را در ایتالیا افزایش داده و درخواست برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی را مضاعف نموده است.

این منبع مطلع با بیان این که پیگیری ها در سطح کلان در حال اجرا است گفت: ایرانی ها به مانند ایتالیایی ها ملزم به رعایت قرنطینه هستند.

وی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در شهرهای رم و میلان به سر می برند و منتظر صدور مجوز برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشور هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه از پیگیری جدی درخواست بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا به دلیل شرایط قرمز کرونا در این کشور اطلاع داد و گفت: به محض دریافت مجوزهای لازم اقدام برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

سید عباس موسوی در مورد دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا اضافه نمود: با توجه به شرایط همه گیری و فرایند رو به بالای کرونا در ایتالیا دهها نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور درخواست بازگشت به کشور را دارند که این موضوع در تهران و رم در دست پیگیری جدی است.

وی اضافه نمود: به محض دریافت مجوزهای لازم - با توجه به شرایط قرمز در آن کشور - اقدام لازم برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

وزارت امور خارجه به وسیله ستاد ملی کرونا و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و دولت ایتالیا موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهند کرد.

تا به امروز طبق آمار جهانی، 97هزار و 689 نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس 10هزار و 779 نفر بوده است.

بر این اساس، 13هزار و 30 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تا به این لحظه دراین کشور بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 642

به "خبرنگاران دانشجویان ایرانی در ایتالیا در قرنطینه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجویان ایرانی در ایتالیا در قرنطینه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید