خبرنگاران شروع وزش باد شدید در آذربایجان غربی

به گزارش سرگرمی تفریحی، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد در نقاط مختلف استان شروع شده و طبق پیش بینی بر سرعت آن در ساعت عصر افزوده می گردد.

خبرنگاران شروع وزش باد شدید در آذربایجان غربی

یاسر اشتاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طبق گزارش های رسیده، امروز سرعت وزش باد در ارومیه که به تازگی آغاز شده به 30 کیلومتر در ساعت می رسد و ضروری است تا شهروندان نکات ایمنی را رعایت نمایند.

وی اضافه نمود: این پدیده تا اواسط هفته بعد در استان ادامه دارد و احتمال آسیب به سازه های موقت و سقوط اشیای سبک نیز دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: محکم سازی سازه های موقت و دوری از سازه های غیرمقاوم و اجتناب از صعود به ارتفاعات باید مورد توجه شهروندان باشد.

اشتاد با بیان اینکه تغییرات دمایی پیش بینی نمی گردد، اضافه نمود: در 24 ساعت اخیر گرم ترین شهر استان پلدشت و میاندواب با 32 درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک ترین شهر نیز چالدران با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته خوی، سلماس، شوط، قره ضیاالدین و ماکو بیشترین میزان بارندگی ها را داشتند که خوی با 4.3 میلیمتر بارش رکورددار بود.

وی اضافه نمود: روز یکشنبه هفته آینده نیز موج بارشی ضعیفی وارد استان می گردد و در ساعات بعد از ظهر مناطق شمالی استان تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه 700 تا 1000 میلی متر بارندگی محسوب شده و بارش های استان از شهریورماه آغاز می گردد و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه ریزی و اجرا می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 763

به "خبرنگاران شروع وزش باد شدید در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع وزش باد شدید در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید