خانه های صنایع دستی می توانند قابلیت بومگردی را پوشش دهند

به گزارش سرگرمی تفریحی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خانه های صنایع دستی می توانند قابلیت بومگردی را پوشش دهند.

خانه های صنایع دستی می توانند قابلیت بومگردی را پوشش دهند

مریم جلالی اظهار کرد: اگر به خانه های صنایع دستی کاربری انتفاعی مانند کافی شاپ و واحد اقامتی بدهیم، قابلیت بومگردی را نیز پوشش می دهند.

وی اعلام کرد: خانه های صنایع دستی محل نوآوری و نقطه توسعه صنعت جهانگردی هستند لذا نباید فقط نگاه تک وجهی داشت و فقط روی فراوری یا فقط فروش متمرکز شد بلکه شایسته است در توسعه و تجهیز این قبیل خانه ها نگاه چند وجهی یعنی فراوری، عرضه و نمایش و بعد فروش داشت.

جلالی توضیح داد: به عنوان مثال طی تحقیقاتی که در بازار نقش دنیا انجام شد، غرفه هایی با فراوری همزمان فروش بیشتری داشتند، چون جهانگرد دوست دارد نحوه چگونگی فراوری این صنایع دستی را ببیند و بعد راغب به خرید می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: حتی در گام بعد نباید سریعاً از این خانه ها گذر کرد بلکه باید به فکر توسعه مراکز اقامتی، رفاهی و جهانگردی در اطراف این خانه ها باشیم، زیرا جهانگردی که خانه استاد و شاگردی این صنعت را می بیند برای ساعات و گاه روزهایی احتیاج به اقامت و استراحت در کنار این خانه ها را دارد. لذا اخذ مجوز بومگردی در کنار بازارچه صنایع دستی و حتی آموزش چند منظوره برای فعالیت و کاربرد خانه صنایع دستی لازم است.

وی افزود: به منظور توسعه، تجهیز و حتی بازسازی خانه های تاریخی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کنیم و در مورد خانه های تاریخی دور از شهر نیز با دهیاری ها به منظور بازسازی عمرانی و تجهیز این خانه های تاریخی وارد مذاکره خواهیم شد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2005

به "خانه های صنایع دستی می توانند قابلیت بومگردی را پوشش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های صنایع دستی می توانند قابلیت بومگردی را پوشش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید