تور هند ارزان: جیپور در یک نگاه

به گزارش سرگرمی تفریحی، جیپور یا شهر صورتی، مرکز استان راجستان در هند است که با جاذبه های متعدد خود نظیر رصدخانه جانتر مانتر، معبد لاکشمی نریان، موزه تالار آلبرت و... پذیرای گردشگران است.

تور هند ارزان: جیپور در یک نگاه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

جیپور (Jaipur) از شهرهای تاریخی هند و مرکز استان راجستان است. شهر جیپور در شمال غربی کشور هند قرار گرفته است. نام این شهر از نام مهاراجه جای سینگ دوم گرفته شده، کسی که بعد از مرگ پدرش در 11 سالگی به قدرت رسید و در سال 1727 جیپور را تاسیس کرد. جای سینگ بعد از مشورت با معماران بسیار برای طراحی شهر، ساخت آن را در سال 1726 آغاز کرد و 4 سال زمان برد تا خیابان های اصلی و قصرها درست گردد.

شهر به 9 بخش مختلف تقسیم شد، 2 بخش شامل ساختمان های دولتی و قصرها و هفت قسمت بعدی برای استفاده عمومی بود. در هنگام پادشاهی ساوای رام سینگ شهر به افتخار ورود شاهزاده ولز به رنگ صورتی رنگ آمیزی شد. بعدها خیابان های زیادی در همین رنگ باقی ماندند و به شهر برای همواره ظاهری صورتی دادند. در قرن 19 جمعیت شهر ناگهان رشد زیادی کرد و به 190 هزار نفر رسید.

این شهر آسیایی 200 کیلومتر مربع مساحت دارد که طبق آمار سال 2011 معادل 3.1 میلیون نفر جمعیت در آن ساکن بوده اند. مذهب هندو و اسلام در اکثریت و مذاهب مسیحیت، جین و سیک در اقلیت هستند. شهر جیپور نخستین شهر دارای طرح شهری در هند بود. این شهر از مراکز مهم گردشگری در هند است و به خاطر وجود ساختمان های پرشمار صورتی رنگ در شهر، به آن لقب شهر صورتی داده شده و دروازه ای به سمت دیگر شهرهای توریستی استان راجستان مثل جوداپور، جیسلمیر، اودی پور است. به عنوان یکی از سه راس مثلث طلایی گردشگری هندوستان در کنار دهلی و آگرا، جیپور یکی از برجسته ترین شهرهای توریستی دنیا است.

آب وهوای جیپور از نوع نیمه خشک است، تابستان های به شدت گرم و زمستان های سردی دارد. برترین زمان سفر به این شهر از ماه اکتبر تا مارس (مهر تا اسفند) است. شهر بزرگی است و امکانات حمل و نقل عمومی متوسطی دارد و برترین راه برای گشت وگذار در شهر، کرایه تاکسی است.

از CC می توان به قصر بادها (Palace of the Winds)، رصدخانه جانتر مانتر (Jantar Mantar Observatory)، قصر شهر (City Palace)، معبد گاویند دوجی (Govind Dev Ji Temple)، معبد لاکشمی نریان (Lakshmi Narayan)، کاخ شناور جال محل (Jal Mahal)، قلعه و قصر امبر (Amer Castle)، قلعه جاگار (Jaigarh Fort)، هاوا محل (Hawa Mahal)، موزه آلبرت هال (Albert Hall Museum) و... اشاره نمود که باید در تور جیپور از آن ها تماشا کنید.

همواره می توانید برترین آفرهای تور هند را در خبرنگاران پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تور عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1789

به "تور هند ارزان: جیپور در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: جیپور در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید