جامع ترین ایده های طراحی حمام

به گزارش سرگرمی تفریحی، ظاهر کلی حمام خانه به رنگی که برای طراحی آن انتخاب نموده اید، بستگی دارد. آیا تمایل به استفاده از رنگ های روشن دارید یا رنگ های تیره را انتخاب می کنید؟ برای انتخاب رنگ باید به سبک طراحی حمام خود نیز دقت نمایید. اگر تمایل دارید محیط حمام آرام بخش باشد باید از رنگ های ملایم استفاده نمایید. در مقابل اگر تمایل دارید محیط حمام انرژی بخش باشد می توانید از رنگ های سرزنده و شاد بهره ببرید. زمانی که رنگ مناسب را انتخاب کردید می توانید نسبت به انجام مراحل بعدی اقدام نمایید. یکی از سخت ترین طراحی ها در خانه، طراحی حمام می باشد. انتخاب رنگ بر حس و حالی که در محیط ایجاد می گردد، تاثیرگذار می باشد. در ادامه به شرح موارد دیگر که در طراحی حمام باید در نظر داشته باشید، می پردازیم.

جامع ترین ایده های طراحی حمام

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

نورپردازی

قبل از انتخاب رنگ حمام، میزان نور ورودی به داخل فضای حمام را در نظر بگیرید. اگر این میزان نور ورودی کم بوده و یا اصلا وجود ندارد، بهتر است از رنگ های روشن در طراحی حمام استفاده نمایید. این کار باعث می گردد فضای حمام بزرگ تر از آن چه که هست نمایش داده گردد. در مقابل استفاده از رنگ های تیره باعث کوچک تر نشان دادن فضای حمام می گردد.

طراحی حمام

اگر طراحی حمام به این گونه است که سینک روشویی و سرویس بهداشتی نیز در آن قرار گرفته اند، طراحی شما باید به گونه ای باشد که استفاده آسان از هر یک امکان پذیر باشد. استفاده از رنگ های سیاه و سفید برای طراحی چنین حمامی مناسب می باشد. استفاده از رنگ های دیگر در کنار این دو رنگ نیز نمای زیبایی ایجاد می نماید. از جمله رنگ های دیگری که برای انجام طراحی چنین حمامی می توانید استفاده نمایید، رنگ های قهوه ای، فیروزه ای و رنگ های برنز می باشد. استفاده از رنگ های خنثی نیز از جمله گزینه های کاربردی می باشد.

موارد تاثیرگذار در طراحی حمام

اگر در بین افراد خانواده خود کودکی دارید، استفاده از رنگ های روشن و رنگ هایی مانند زرد، قرمز و آبی آسمانی در طراحی حمام انتخاب های مناسبی هستند. این رنگ ها برای استفاده بچه ها نیز خوشایند می باشد و باعث ایجاد فضایی انرژی بخش در حمام می گردد. اگر تمایل به استفاده از رنگ های روشن ندارید، می توانید از رنگ های ملایم مانند رنگ پاستیلی استفاده نموده و یا از رنگ های روشن تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار استفاده نمایید. هم چنین به یاد داشته باشید که برای رنگ آمیزی سقف و قاب پنجره ها از رنگ سفید استفاده نموده و با این کار از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری نمایید.

طراحی حمام مستر

طراحی یک اسپا در حمام می تواند برای ایجاد آرامش و ریلکس کردن بعد از یک روز کاری مورد استفاده قرار گیرد. در طراحی چنین فضایی بهتر است از رنگ های ملایم که باعث ایجاد آرامش می گردد، استفاده نمایید. از نمونه رنگ هایی که می توان برای رنگ آمیزی حمام مستر و اسپا استفاده کرد، رنگ های سبز یا آبی می باشند.

طراحی فضای داخل حمام

در طراحی حمام محل قرار دریافت سینک روشویی و دوش باید در نزدیکی یکدیگر باشد. درب حمام نباید در مقابل آینه قرار گیرد. هم چنین محل نصب آینه و دستشویی نیز نباید در مقابل یکدیگر باشند. بهتر است نهایتا از یک پنجره کوچک در حمام استفاده گردد. این کار از تجمع بخار و بو در حمام جلوگیری می نماید. اگر امکان قرار گیری پنجره در حمام وجود ندارد، می توانید از یک گیاه سبز رنگ در حمام استفاده نمایید. فضای حمام نباید به گونه ای باشد که بخار در آن جمع گردد.

ایده های انتخاب رنگ در حمام

به طور کلی بهتر است از استفاده رنگ های تیره در طراحی حمام خودداری نمایید. استفاده از رنگ های ملایم در این فضا باعث ایجاد آرامش می گردد. اگر تمایل به استفاده از رنگ های تیره در حمام دارید بهتر است تنها برای یک دیوار از رنگ تیره استفاده نمایید. برای بزرگ تر نشان دادن حمام های کوچک نیز از رنگ های روشن بهره ببرید.

بزرگ تر نشان دادن فضای حمام

استفاده از حمام های کوچک تقریبا برای تمامی افراد مشکل ساز است. فضای کوچک حمام باعث ایجاد محدودیت های در حمام می گردد. برای مثال ممکن است فضای کافی برای نگهداری از وسایل حمام وجود نداشته و همین امر برای افراد مشکل سازگردد. مقرون به صرفه ترین روش برای بزرگ تر نشان دادن حمام کوچک استفاده از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوار می باشد.

استفاده از رنگ های روشن

همان طور که گفته شد برای حمام های کوچک باید از رنگ های روشن استفاده گردد. بسیاری افراد به استفاده از رنگ سفید تمایل دارند اما در این میان رنگ های روشن دیگری نیز هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. استفاده از رنگ های روشن باعث افزایش تاثیر نورطبیعی نیز خواهند شد. از جمله رنگ های روشنی که می توانید برای رنگ آمیزی حمام مورد استفاده قرار دهید، رنگ های سفید، خاکستری روشن، صورتی، زرد و آبی می باشند.

استفاده از طیف رنگی برابر

استفاده از یک رنگ به تنهایی در جهت بزرگ تر نشان دادن حمام جذابیت چندانی ندارد. از این جهت بهتر است از طیف های مختلف یک رنگ استفاده نمایید. برای مثال اگر از رنگ روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای حمام استفاده می نمایید از نصب کفپوش های تیره خودداری کنید. این کار نه تنها باعث بزرگ تر نشان دادن حمام نمی گردد، بلکه کوچک بودن آن را بیش تر نمایان می نماید. استفاده از طیف های مختلف یک رنگ در بزرگ تر نشان دادن حمام تاثیر دارند.

رنگ سقف و دیوارها

حمام های کوچک معمولا سقف کوتاهی داشته و همین امر می تواند مشکل ساز باشد. استفاده از رنگ های تیره برای رنگ آمیزی سقف باعث کوتاه تر نشان دادن آن می گردد.

استفاده از الگوهای عمودی در حمام

اگر سقف حمام کوتاه است، استفاده از الگوهای عمودی باعث بلندتر نشان دادن سقف حمام می گردد. استفاده از الگوهای عمودی باعث بزرگ تر نشان دادن حمام می گردد. اگر تمایل به استفاده از الگوهای راه راه عمودی در حمام دارید بهتر است از یک طیف رنگ برابر استفاده نموده و از استفاده رنگ هایی که در کنار یکدیگر کنتراست ایجاد می نمایند، خودداری نمایید.

نکات پایانی

به یاد داشته باشید که تنها استفاده از رنگ ها در طراحی حمام حائز اهمیت نیست بلکه انتخاب وسایلی مانند دوش حمام، وان و غیره نیز بر این زیبایی تاثیرگذار خواهند بود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 420

به "جامع ترین ایده های طراحی حمام" امتیاز دهید

1 کاربر به "جامع ترین ایده های طراحی حمام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامع ترین ایده های طراحی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید