تقسیم وظیفه برای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سرگرمی تفریحی، علی اصغر انصاری در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد دستاوردهای رویداد بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که هفته گذشته برپا شد شرح داد و گفت: تحقق اصل استقلال در اسناد مرتبط با شبکه ملی اطلاعات لازم است و به موازات آن، توسعه صنایع و کسب و کارهای داخلی مرتبط با سند معماری کلان شبکه ملی اطلاعات، آثار مثبت مالی در پی دارد.

تقسیم وظیفه برای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات

وی ادامه داد: از این رو شهریورماه سال جاری نخستین رویداد معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته زیرساخت های ارتباطی در پژوهشگاه ICT برگزار گشت که مورد استقبال تولیدکنندگان بومی این تجهیزات نهاده شد. از این رو دومین رویداد را با هدف معرفی دستاوردهای بومی زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات هفته گذشته برگزار کردیم.

مسئول کمیته بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده از سوی وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی و نهادهای بخش خصوصی فعال در این حوزه برای برپایی این رویداد، گفت: هدف ما از گردهمایی تولیدکنندگان بومی تجهیزات اطلاعاتی و ارتباطی، نمایش و ارتقای سطح باور ملی در کاهش وابستگی در فناوری های پیشرفته بوده است.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT گفت: در این رویداد بیش از 40 شرکت فناور و دانش بنیان سامانه های نرم افزاری و تجهیزات سخت افزاری اکتیو که قابلیت به کارگیری در زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات را دارند، عرضه کردند.

وی در خصوص جزئیات این محصولات بومی گفت: سامانه های نرم افزاری نظیر SOC، NOC ، OSS ، BSS ، SIEM و DCIM و تجهیزات سخت افزاری اکتیو نظیر سرور، ذخیره ساز، دیواره آتش بومی شده (فایروال بومی) و همچنین ارائه بعضی خدمات و راهکار های مرتبط با شبکه ملی اطلاعات در این رویداد معرفی شدند.

انصاری با اشاره به پتانسیل موجود در کشور در حوزه بومی سازی تجهیزات پیشرفته ارتباطی و فناوری اطلاعات، تاکید نمود: به زودی سند تقسیم وظایف ملی در بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات میان وزارت ارتباطات، وزارت صمت، مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا می رسد.

مسئول کمیته بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با اشاره به برپایی میزهای تقاضامحور با حضور صنایع و مشتریان عظیم نظیر اپراتورهای ارتباطی و بانک ها با تولیدکنندگان تجهیزات ICT گفت: در این رویداد چالش های پیش روی توسعه مراکز داده به عنوان یکی دیگر از تکالیف مرتبط با توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات معرفی و راهکارهای برون رفت از این چالش ها با حضور فعالان این بخش، مورد آنالیز نهاده شد.

وی تاکید نمود: به مراکز داده نیز مطابق ارزیابی اجرا شده، گواهینامه رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر اعطا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1268

به "تقسیم وظیفه برای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیم وظیفه برای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید