تشکیل ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان، دریافت 13 هزار و 546 دز واکسن کرونا

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرگزاری خبرنگاران- حسین کلانتری در اولین جلسه ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان گفت: ستاد استانی واکسیناسیون کووید -19 تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

تشکیل ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان، دریافت 13 هزار و 546 دز واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، کلانتری گفت: به فرمانداری ها ابلاغ کردیم این ستاد در شهرستان های نیز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار افزود: ستاد استانی و ستادهای شهرستانی براساس سند ملی واکسیناسیون که در کشور طراحی، مصوب و به استان ها ابلاغ شده است، فعالیت خواهند کرد.

کلانتری به آغاز اجرای سند ملی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: گروه های هدف در این سند تعریف شده اند و ریل گذاری اجرای واکسیناسیون براساس آن و در چهار فاز صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی استان آمادگی لازم را برای در اختیار قراردادن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای زمان لازم جهت اجرای طرح واکسیناسیون داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه، 13 هزار و 546 دز واکسن کرونا طی 2 مرحله تحویل استان شده است گفت: از این تعداد هفت هزار و 207 دز تزریق شده است.

کلانتری با بیان اینکه، هیچکس حق تزریق واکسن خارج از برنامه فاز بندی شده سند ملی واکسیناسیون کشور را در استان ندارد افزود: مطمئن باشید که انحرافی در واکسیناسیون نخواهیم داشت.

وی شرح داد: هدف اصلی واکسیناسیون جلوگیری و کنترل مرگ و میر و همچنین گردش و قطع کرونا است اما تا آن زمان باید همه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شود.

استاندار برای جلوگیری از اظهار نظرهای متفاوت و نادرست بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه های استان برای شفاف سازی فرآیند سند ملی واکسیناسیون در استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه، پیگیر افزایش سهمیه واکسن کرونا در مرکز کشور هستیم افزود: همچنین به دنبال راه اندازی 2 آزمایشگاه دیگر سلولی مولکولی برای شهرستان های کهگیلویه و گچساران در مرکز کشور می باشیم.

کلانتری با بیان اینکه میزان کشندگی ناشی از کرونا در استان یک سوم کشور می باشد، یادآور شد: میزان مرگ و میر و یا کشندگی ناشی از کرونا در کشور 3,1 درصد اعلام شده است اما در استان 1.1 درصد می باشد.

استاندار اصلی ترین راه مقابله با شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا را رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بیان نمود و افزود: مراسمات عروسی، ترحیم و دورهمی ها عامل اصلی شیوع و افزایش مرگ و میر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1371

به "تشکیل ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان، دریافت 13 هزار و 546 دز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ستاد استانی واکسیناسیون کرونا در استان، دریافت 13 هزار و 546 دز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید