بسته الحاقی بعدی فاینال فانتزی 14 با نام Endwalker معرفی گردید

به گزارش سرگرمی تفریحی، در جریان رونمایی جدید مرتبط با بازی فاینال فانتزی 14، بسته الحاقی جدید این بازی محبوب MMORPG با نمایش تریلری جذاب معرفی گردید. این بسته الحاقی که Endwalker نام دارد، قرار است در پاییز 2021 برای بازی فاینال فانتزی 14 عرضه گردد.

بسته الحاقی بعدی فاینال فانتزی 14 با نام Endwalker معرفی گردید

در این تریلر می توانید جنگجوی روشنایی (Warrior of Light یا همان شخصیت شما در بازی) را مشاهده کنید که روی ماه سرزمین قدم می زند در حالی که Eorzea سوخته شده است. همچنین در این تریلر می بینید که یکی از شخصیت های کلیدی بازی یعنی Alisaie با هیولایی اژدها مانند نبرد می نماید، در هنگامی که دنیا پیرامونش در حال سوختن است. در حین این مبارزه، برادر او یعنی Alphinaud که در نقش شفا دهنده (Healer) این بسته الحاقی اضافه شده، به همراه جنگجوی روشنایی به مبارزه می پیوندند. همچنین در نماهایی از تریلر اشاره ای به شخصیت منفی جدیدی خواهد شد و همچنین برخی از شخصیت های منفی و تبه کار قدیمی هم همچون Zenos به بازی بازگشته اند.

در زیر سعی نموده ایم به تفکیک به تعدادی از ویژگی های این بسته الحاقی عظیم بپردازیم.

کلاس ها و نقش های جدید

پس از پخش تریلر، نائوکی یوشیدا، کارگردان و تهیه نماینده بازی، درباره برخی از ویژگی های این بسته الحاقی جزئیاتی را گفت. اولین نقش جدید، نقش حکم شفادهنده (یا همان Healer) را دارد. همان طور که گفته شد، Alphinaud شخصیتی است که این نقش را بر عهده دارد. البته در این بازی نقش او با نام حکیم (Sage) شناخته می گردد نقش Sage از سطح 70 قابل استفاده خواهد بود و هیچ کلاسی خاصی پیش احتیاج آن نیست. با این حال، برای دستیابی به آن، باید حداقل یک نقش دیگر با سطح 70 به بالا و همچنین بسته الحاقی Endwalker را داشته باشید. دومین نقش برای شخصیت با سلاح های سنگین (melee DPS) که صدمه زیاد و قابل توجهی به دشمن وارد می نمایند. این نقش هنوز جزئیاتی بیشتر از آن اعلام نشده و قرار است در ماه مه اطلاعات دیگری از آن معین گردد.

از داستان چه می دانیم؟

یوشیدا درباره داستان Endwalker شرح می دهد و تأکید می نماید که این بسته الحاقی قرار است سرانجام ای بر آرک داستانی فعلی فاینال فانتزی 14 باشد و سرانجامی برای دنیای باشد که ما آن را با نام Hydaelyn می شناسیم. دنیای از اوایل شروع این بازی با آن سر و کار داشتیم. در واقع می توان این را فاینال فانتزی 14 ورژن 6 نامید. داستان این بسته الحاقی قرار است یک جمع بندی کاملی از نزاع میان Hydaelyn و Zodiark را ارائه دهد. با این حال، به گفته نائوکی یوشیدا، این سرانجام کامل فاینال فانتزی 14 نخواهد بود و از هم اکنون برنامه هایی برای ورژن 6.1 در نظر گرفته شده است و دارای ماجرای متفاوت با چیزی است که از ورژن 1 و 2 تا به امروز روایت شده است.

برخی از قابلیت های جدید

در میان ویژگی های این بسته الحاقی، همان طور که انتظار می رفت، ظرفیت ارتقای سطح تا سطح 90 رسیده است. همچنین Endwalker قرار است شامل مناطق عظیم جدیدی باشد. از جمله این مناطق، شهر جدیدی به نام Radz-At-Han اضافه شده که دارای محیط خاصی است که همانند جنگلی سبز می ماند و در شهری رنگارنگ و شلوغ بر فراز آسمان واقع شده است. طبق گفته ها، اندازه این شهر تقریبا مشابه Eulmore در بسته الحاقی قبلی یعنی Shadowbringers خواهد بود. همچنین مکان این منطقه جدید در قلمروی Thavnair بنا شده است.

همچنین اشاره شده که یکی از مناطقی عظیمی که شما در آن حضور خواهید داشت و در داستان این بسته الحاقی نقش خواهد داشت، Garlemald است که در قلب امپراتوری Garlean بنا شده است. همچنین طرح های هنری مرتبط با سیاه چاله های (دانجن های) جدید بازی منتشر شده اند که هر کدام به صورت معین طراحی کاملا متفاوت و منحصر به فردی دارند. برای مثال، یکی از آن ها ساختاری باستانی و دیگری ساختاری بیولوژیکی دارد.

هواداران فاینال فانتزی 10 هم به راحتی یکی از گونه های جدید دشمنان اضافه شده به بازی را خواهند شناخت. گونه ای که آن را با نام Anima می شناسیم که در فاینال فانتزی 14 توسط طراح اصلی آن دوباره طراحی و بازسازی شده است. با این حال، تغییرات ریز و درشت دیگری هم در این بسته عظیم دیده می گردد. یکی از این اتفاقات، رید (Raid) 24 نفره جدیدی است که پاسخ برخی از راز های نهفته Hydaelyn را هم در خود خواهد داشت. البته، قرار نیست مثل بسته های الحاقی قبلی، در این بخش شاهد کراس اور با آثار دیگر باشیم. برخی از مکانیک ها و ویژگی های بازی هم دچار بهبود یا به روزرسانی هایی شده اند.

همچنین اعلام شده که سیستم مبارزات بازی و بالانس آن هم تغییرات و گاه بهبودهایی خواهد داشت تا بتواند با ویژگی های جدید این بسته الحاقی جور در بیاید و همین طور تجربه ای بهتر را برای هواداران بازی رقم بزند.

یکی از ویژگی های جدیدی که قرار است به بازی اضافه گردد، گسترده تر شدن قابلیت سفر میان دیتا سنترهای مختلف است. در حال حاضر، بازیکنان می توانند بین سرورهای مختلفی که درون دیتا سنتر خود دارند، سفر و نقل مکان نمایند اما این کار برای سرورهای دیتاسنترهای دیگر قابل انجام نیست. با این وجود، سیستم جدیدی که قرار است به فاینال فانتزی 14 بیاید، این ویژگی را به شما می دهد که از دیتا سرورهای مختلف با هم ارتباط برقرار کنید یا پارتی هایی را تشکیل دهید. هرچند، محدودیت هایی هم در این بخش وجود خواهد داشت.

نسخه پلی استیشن 5

اگرچه در حال حاضر بازی فاینال فانتزی 14 به وسیله قابلیت پشتیبانی از نسل قبل در کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 قابل اجرا است اما قرار است نسخه ویژه پلی استیشن 5 به زودی منتشر گردد؛ نسخه ای که از قابلیت های این کنسول استفاده خواهد نمود. بتای بازی برای کنسول پلی استیشن 5 از تاریخ 13 آوریل (24 فروردین 1400) شروع خواهد شد. این نسخه نسل بعدی از ویژگی هایی نظیر رزولوشن 4K، زمان بارگذاری سریع تر، جلوه های ویژه با جزئیات بهتر و نرخ فریم ارتقا یافته پشتیبانی خواهد نمود. دو انتخاب گرافیکی برای فاینال فانتزی 14 در پلی استیشن 5 وجود دارد؛ حالت اول، استفاده از رزولوشن نیتیو 4K و حالت دوم، رزولوشن 1440p اما نرخ فریم بالاتر. بازیکنانی که بازی را برای پلی استیشن 4 تهیه نموده اند، می توانند به صورت رایگان و بدون هزینه اضافی از ارتقاها و بهبودهای اجرا شده در پلی استیشن 5 بهره ببرند. البته جزئیات بیشتری اعلام نشده و همچنان باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

این تنها اثری از مجموعه محبوب فاینال فانتزی نیست که قرار است برای پلی استیشن 5 منتشر گردد. چندی پیش در مراسمی که سونی برای رونمایی از برخی از بازی های کنسول نسل نهمی خود تدارک دیده بود، اعلام شد که بازی فاینال فانتزی 16 به صورت انحصاری زمان دار برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. همچنین شایعه هایی وجود دارد که اسکوئر انیکس میخواهد نسخه نسل بعدی فاینال فانتزی 7 ریمیک را هم برای پلی استیشن 5 منتشر کند. همه این ها باعث شده که هواداران مجموعه فاینال فانتزی برای تجربه آثار دلخواه خود در کنسول نسل نهمی سونی بسیار مشتاق و هیجان زده باشند.

تیزر رونمایی Final Fantasy XIV: Endwalker

تریلر نسخه PS5 بازی فاینال فانتزی 14:

تصاویر بسته الحاقی Endwalker:

منبع: گیم اسپات

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1225

به "بسته الحاقی بعدی فاینال فانتزی 14 با نام Endwalker معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته الحاقی بعدی فاینال فانتزی 14 با نام Endwalker معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید