با اصول اولیه قیمت گذاری آشنا شوید

به گزارش سرگرمی تفریحی، قیمت گذاری ها با چه نکاتی همراه است؟

عواملی تاثیر گذار در موفقیت شما وجود دارد که از بین بردن تفاوت میان ارزش واقعی محصولات و قیمت گذاری آنها، یکی از این موارد است.

با اصول اولیه قیمت گذاری آشنا شوید

خودتان را متمایز از سایرین ببینید تا با تماشا ارزش واقعی کار خود، برترین قیمت را بر روی خدمات و محصولاتتان بگذارید. در صورت دانستن این نکات ارزشمند، می توانید کسب و کار پرسودی را برای خود متصور شوید.

گوردون تردگلد، بنیان گذار و مدیرعاملی است که با تخصص خود در زمینه رهبری، در قالب داستانی این فرایند قیمت گذاری را برای شما شرح می دهد. پس با خبرنگاران همراه باشید.

چند سال پیش یک شرکت بزرگ نرم افزاری از من خواست که هزینه های تست سیستم پرداخت صورت حساب مشتری هایشان را کاهش دهم. آن ها هر 3 ماه نسخه جدیدی از سیستم خود منتشر می کردند که هزینه تست کردن آن 500 هزار دلار بود بنابراین در یک سال 2 میلیون دلار بابت این موضوع هزینه می کردند. آن ها از من خواستند که در یک قرارداد 20 روزه سیستم آن ها را تحلیل کنم و به آن ها بگویم چگونه می توانند هزینه های خود را 20 درصد کاهش دهند، بدون اینکه کیفیت نهایی کارشان پایین بیاید. از آنجایی که این سیستم بسیار پیچیده بود، آن ها می دانستند انجام چنین کاری بسیار سخت است؛ اما مشتاق بودند که شانس خود را امتحان نمایند و به راه حلی برای این موضوع برسند.

آن ها مشکل پیچیده ای داشتند که خودشان قادر به حل کردن آن نبودند، اما فکر می کردند که من می توانم از عهده چنین کاری بربیایم؛ بنابراین زمانی که از من دستمزد انجام این کار را پرسیدند بسیار مسرور شدم. من در آن موقع به ازای هر روز خدمتی که انجام می دادم، 800 دلار دریافت می کردم؛ اما با توجه با سختی کار آن ها مبلغ هزار دلار در روز پیشنهاد دادم و برخلاف تصورم، آن ها با این موضوع موافقت کردند.

برای انجام چنین کاری از آن ها خواستم گزارش های مرتبط با هر مرحله تست، هزینه های مرتبط با آن و اندازه اثربخشی آن را به من بدهند. من در تحلیل داده ها متخصص هستم و به عنوان یک ریاضی دان، ارزش و اهمیت داده ها و اطلاعاتی را که می توانند در اختیارم بگذارند، می دانم. مدیر ارشد اطلاعات آن ها به من گفت آن ها هیچ گزارشی که حاوی این اطلاعات باشد، ندارند و تنها می توانند اطلاعات خام را در اختیار من قرار بدهند تا خودم گزارش های مورد نظرم را از آن ها استخراج کنم. 2 ساعت بعد من توانستم گزارشی را که می خواهم، به دست بیاورم. آن ها 5 مرحله تست داشتند:

1- تست سیستم

2- تست رگرسیون 1 (پسرفت)

3- تست یکپارچگی

4- تست پذیرش کاربر

5- تست رگرسیون 2

زمانی که این گزارش را دقیق تر مورد آنالیز قرار دادم، متوجه شدم که تست رگرسیون 1 حدود 20 درصد هزینه ی کل را شامل می گردد و تنها 1 درصد از خرابی های سیستم را معین می نماید. بنابراین اگر این مرحله از تست را انجام ندهند، به هدف خود یعنی کاهش 20 درصدی هزینه ها خواهند رسید و در کل می توانند 400 هزار دلار در سال از هزینه های خود بکاهند. انجام این کار تأثیر خیلی کمی بر کیفیت کلی کار آن ها داشت و می توانست در تست رگرسیون 2 که صورت حساب 10 میلیون مشتری را حساب می کرد، جبران گردد. ریسک انجام چنین کاری در برابر 400 هزار دلار کاهش هزینه سالیانه بسیار ناچیز بود و از همه مهم تر اینکه هیچ هزینه ای نداشت.

من از انجام چنین کاری بسیار هیجان زده بودم و خواستم با مدیر ارشد اطلاعات در رابطه با این موضوع صحبت کنم. او از سرعت انجام کارم شگفت زده شده بود و زمانی که در خصوص راه حل این مشکل با او صحبت کردم، بسیار مسرور شد و گفت حتما به این توصیه عمل خواهند کرد. او سپس گفت: بابت کوشش هایی که انجام داده ای از تو بسیار سپاس گزار هستم. نیازی نیست به جامانده ساعات روز را در شرکت بمانی و من هزینه یک روز کامل کاری را که درخواست نموده بودی، به تو پرداخت خواهم کرد.

زمانی که بیشتر به صحبت های او فکر کردم، متوجه شدم که من 400 هزار دلار هزینه های آن ها را کاهش دادم درحالی که تنها هزار دلار بابت انجام این کار درخواست نموده بودم. قرارداد من با آن ها برای یک دوره ثابت نبود و تنها یک قرارداد ساده زمان و مواد (T&M) بود. من فکر می کردم که با افزایش 25 درصدی مبلغ دست مزدم و تغییر آن از 800 دلار به هزار دلار برنده این قرارداد هستم؛ درصورتی که ارزش خدمات خودم را نادیده گرفته بودم. اگر من 1 درصد از مبلغ کاهش یافته در هزینه های آن ها را طلب می کردم، می توانستم به ازای یک روز کاری 4 هزار دلار دستمزد بگیرم. انجام چنین کاری باعث افزایش 500 درصدی عایدی من می شد و هنوز هم در برابر کاری که برای آن ها انجام داده بودم ناچیز بود.

یاد گرفتن این درس کمی برای من تلخ بود؛ اما باعث شد درس جدیدی یاد بگیرم. من مانند بسیاری از کارآفرینان دیگر، خدماتم را بر اساس سرویس هایی که ارائه می دادم اعلام نموده بودم نه بر اساس ارزشی که کارم برای آن ها داشت. این مانند این است که شما قیمت یک کیک را تنها بر اساس مواد اولیه آن یعنی قیمت تخم مرغ، آرد، کره و … مشخص کنید. این کار قیمت خدمات شما را به شدت کاهش می دهد و شاید همین موضوع باعث گردد که دیگران ارزش واقعی کاری را که برای آن ها انجام داده اید، ندانند. این کار بعلاوه نشان دهنده کم بودن اعتماد خودتان به کاری است که انجام می دهید و این اصلا برای تبلیغ کیفیت خدمات مناسب نیست.

اگر می خواهید در امر ارائه خدمات مشاوره پیروز باشید، باید ارزش کاری را که برای دیگران انجام می دهید نسبت به هزینه ها در اولویت قرار دهید. هرچقدر زودتر به این باور برسید، زودتر می توانید اندازه عایدی و درنتیجه سود خود را افزایش دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1720

به "با اصول اولیه قیمت گذاری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اصول اولیه قیمت گذاری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید