ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودک

به گزارش سرگرمی تفریحی، طراحی اتاق کودک به عنوان یکی از مهم ترین قسمت ها در طراحی دکوراسیون داخلی تلقی می گردد. انتخاب رنگ یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در هنگام طراحی اتاق کودک در نظر داشته باشید. برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک می توان از ایده های ساده و در عین حال جذاب که هزینه چندانی نیز در بر ندارد، استفاده کرد. آن چه که در این مطلب از ما با شما در میان می گذاریم، چگونگی اجرای این ایده ها می باشد. هم چنین ایده هایی در جهت چگونگی استفاده بهینه از فضای اتاق کودک در صورت کوچک بودن اتاق را با شما در میان می گذاریم. شاید در ابتدا این طور به نظر بیاید که طراحی یا تغییر دکوراسیون اتاق کودک هزینه زیادی در بر دارد، اما به واقع این چنین نیست و شما می توانید با به کارگیری راهکارهای ارائه شده به یک طراحی زیبا در عین حال مقرون به صرفه دست یابید. با ما همراه باشید.

ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده چند منظوره از وسایل

با بزرگ تر شدن کودک، به طور قطع به یک میز برای انجام فعالیت های درسی و غیره و هم چنین به فضای بیش تر برای نگهداری از کتاب ها و دیگر وسایل احتیاج می گردد. در این صورت بهتر است در هنگام طراحی و انتخاب وسایل اتاق کودک، به دنبال یک میز که هم فضای کافی برای انجام فعالیت های درسی و هم فضای مناسبی برای نگهداری از کتاب و وسایل مربوطه دارد، تهیه نمایید. با این کار دیگر احتیاج به خرید میز جدید در آینده نمی باشد. در طراحی اتاق کودک بهتر است از انتخاب تمی که فضای شلوغی ایجاد می نماید، خودداری نمایید. به جای این کار می توانید از رنگ مورد علاقه کودک و نمونه ای از وسیله هایی که کودک به آن ها علاقه دارد، استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که استفاده از باکس های تزئینی، سبدهای تزئینی، قلاب ها و دیگر المان هایی از این دست نه تنها می توانند درجهت زیبایی اتاق به کار گرفته شوند، بلکه می توان از آن ها برای نگهداری وسایل نیز استفاده کرد.

بازسازی وسایل قدیمی

اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید یا سری به انباری خانه بزنید متوجه خواهید شد که وسایل زیادی هستند که می توان با انجام یک بازسازی، از آن ها در طراحی اتاق کودک استفاده کرد. بازساری وسایلی مانند یک جایگاه قدیمی می تواند در طراحی اتاق کودک، تاثیرگذار باشد. برای انجام این کار می توانید از خلاقیت کودک نیز استفاده نموده و به او اجازه بدهید که از این گونه وسایل، نمونه ای زیبا و قابل استفاده بسازد. استفاده از خلاقیت کودک در طراحی اتاق خواب می تواند از ایده های کاربردی در این زمینه باشد.

استفاده بهینه از فضای اتاق

اگر فضای اتاق به اندازه ای نیست که بتوان از وسایل مختلف در آن استفاده کرد، باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه و صحیح از آن باشید. برای مثال اگر اتاق کودک به اندازه ای نیست که بتوان در آن از یک میز تحریر استفاده کرد، می توانید با نصب یک تخته محکم بر روی یک دیوار و قرار دادن یک جایگاه در رو به روی آن وسیله ای مانند میز تحریر برای استفاده کودک ایجاد نمایید. هم چنین همان طور که قبلا گفته شد می توانید از انواع باکس و سبدهای تزئینی برای قرار دادن وسایل در آن ها نیز استفاده نمایید.

استفاده از وسایل تزئینی مناسب

استفاده از وسیله های تزئینی در اتاق کودک مانند سایر قسمت های خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است برای انتخاب این وسایل از سلیقه و نظر شخصی کودک استفاده نمایید. استفاده از عروسک ها می توانند بهترین گزینه برای تزئین اتاق کودک در نظر گرفته شوند. برای استفاده از وسایل تزئینی در اتاق کودک بهتر است انتخاب انواع گران قیمت آن ها را فراموش کنید. برای تزئین این اتاق بهتر است روحیات او را در نظر بگیرید. هم چنین به یاد داشته باشید که از شلوغ کردن فضای اتاق کودک خودداری نمایید. زیرا انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج شده و ممکن است باعث آزردگی کودک گردد.

استفاده از کاردستی کودک

استفاده از کاردستی بچه ها برای تزئین اتاق آن ها بهترین گزینه ای است که می تواند در طراحی اتاق خواب کودک به کار گرفت. برای انجام این کار می توانید از کودک بخواهید که با انواع پارچه ها، کاغذهای رنگی و غیره نسبت به ساخت یک کاردستی زیبا اقدام نموده و سپس از آن در طراحی اتاق کودک استفاده نمایید. این کار نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه به کودک اجازه می دهد، تا توانایی خود را محک زده و این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها نیز می گردد.

استفاده از نقاشی دیواری

شاید این ایده در نظر بسیاری از پدران و مادران ایده خوبی نباشد، اما نقاشی بر روی دیوار با استفاده از ماژیک هایی که به راحتی از روی سطوح شسته می شوند، از ایده هایی است که باعث ایجاد نمای کاملا متفاوت در اتاق می گردد. این کار در جهت طراحی دیوار اتاق کودک صورت می گیرد. بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که به جای خرید انواع کاغذ دیواری گران قیمت، به فکر خرید ماژیک هایی با این قابلیت بوده و از کودک بخواهید با استفاده از خلاقیت خود تصویری زیبا بر روی دیوار نقاشی کند. این کار نه تنها هزینه زیادی در بر ندارد، بلکه در جهت افزایش خلاقیت کودک نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. پاک کردن اثر این گونه ماژیک ها از روی دیوار بسیار آسان می باشد.

استفاده از شلف های دیواری

استفاده از شلف های دیواری از ایده های کاربردی در جهت تزئین کلیه قسمت های خانه می باشد. بنابراین می توان از آن ها در اتاق کودک نیز استفاده کرد. این شلف ها می توانند در شکل ها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار گیرند و از آن ها برای قرار دادن وسایلی مانند عروسک و کتاب استفاده کرد.

نکات پایانی

به کارگیری ایده های ذکر شده می تواند به شما در اجرای یک طراحی زیبا و مقرون به صرفه یاری کند. به یاد داشته باشید که از سلیقه و نظرات شخصی کودک برای طراحی اتاق یاری بگیرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 421

به "ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید