ایجاد سایت موزه در قلب کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: با انجام کاوش های باستان شناسی و کشف بقایای معماری قبه سبز می توان یک سایت موزه برای بازدید علاقه مندان و گردشگران ایجاد کرد.

ایجاد سایت موزه در قلب کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی یکشنیه 28 اردیبهشت ماه با اشاره به اینکه بنای تاریخی قبه سبز یادگار دوره قراختاییان از مهم ترین ابنیه تاریخی کرمان است، اظهار کرد: این بنای تاریخی طی سالیان اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و عملیات بازسازیی برروی بقایای آن (ایوان باقی مانده) توسط متخصصان بازسازی تزیینات انجام گرفته است.

او اضافه کرد: در ادامه اقدامات مذکور و به منظور شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قبه سبز با اخذ مجوز لازم از پژوهشکده باستان شناسی کشور عملیات برآورد باستانشناسی این بنای تاریخی شروع می گردد.

فعالی توضیح داد: عملیات برآورد برای تعیین کردن دقیق عرصه این بنای تاریخی با تیمی متشکل از کارشناسان باستان شناسی اداره کل استان و کادر خدماتی شهرداری و ظرف دو ماه آینده انجام می گردد.

او بیان نمود: بر اساس نتایج حاصل از این گمانه ها اطلاعات دقیق تری در مورد این بنا به دست خواهد آمد و به استناد یافته های جدید، طرح کاوش باستان شناسی سایت، پیرامون ایوان باقی مانده تهیه و پس از تأمین اعتبار لازم کاوش های باستان شناسی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اعلام کرد: پیش بینی می گردد با انجام کاوش های باستان شناسی و کشف بقایای معماری این بنا، بتوان یک سایت موزه در شهر برای بازدید علاقه مندان و گردشگران ایجاد کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 687

به "ایجاد سایت موزه در قلب کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سایت موزه در قلب کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید