اپل چه طور باید با الهام از اندروید آیفون هایش را به یک گوشی گیمینگ تبدیل کند؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، موبایل گیمینگ یکی از شاخه های صنعت بازی های ویدیویی است که به لطف پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های هوشمند و همچنین تنوع بازی های موبایلی در سبک های گوناگون، در چند سال گذشته به یک موضوع جدی برای کاربران و حتی فراوری کنندگان گوشی های هوشمند تبدیل شده است. معرفی گوشی هایی همچون سری راگ فون ایسوس، سری بلک شارک شیائومی و گوشی های گیمینگ ریزر نیز گواهی بر اهمیت این حوزه است.

اپل چه طور باید با الهام از اندروید آیفون هایش را به یک گوشی گیمینگ تبدیل کند؟

توسعه دهندگان بازی های ویدیویی نیز به اهمیت این موضوع پی برده اند و گاهی بازی های کلاسیک را برای گوشی های هوشمند و تبلت ها پورت می نمایند. برخی فراوری نمایندگان حتی پا را فراتر گذاشته و نسخه موبایل عناوین مهمی مانند سری Call of Duty را منتشر نموده اند. البته در این بین بازی هایی همچون PUBG نیز وجود دارند که به دلیل محبوبیت بالا، از دنیای موبایل به دنیای رایانه های شخصی نیز وارد شده اند.

گوگل معتقد است با پروژه استریم بازی خود به نام Stadia، می تواند تجربه ای بی نقص از بازی را برای کاربران به ارمغان بیاورد و اپل نیز پروژه مشابهی را به نام Arcade ارائه نموده است و با عرضه بازی های اختصاصی و با کیفیت، میخواهد تا صندلی آیفون را در بین گوشی های گیمینگ نیز تضمین کند.

در طول سال های گذشته، آیفون های اپل یکی از بهترین گوشی ها برای داشتن یک تجربه لذت بخش از بازی های موبایلی بوده اند. سخت افزار قدرتمند این گوشی ها به همراه Metal API و همچنین یکپارچکی بی نقص iOS با آن ها، باعث شده است که معمولا اکثر بازی های محبوب و عناوین مورد انتظار در ابتدا برای آیفون عرضه شوند یا جزئیات گرافیکی آن ها روی آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی بهتر و دقیق تر باشد.

با عرضه iOS 13، اپل نه تنها آیفون را یک گوشی گیمینگ قلمداد می نماید، بلکه کاربران را هم تشویق می نماید تا بیشتر از آن برای اجرای بازی ها استفاده نمایند. به جز سرویس استریم بازی اپل آرکید که از آن نام بردیم؛ آیفون ها، آیپدها و اپل تی وی در آخرین نسخه سیستم عامل های خود، از کنترلرهای PS4 و ایکس باکس نیز پشتیبانی می نمایند.

اما با تحسین تمامی کوشش های اپل برای معرفی آیفون به عنوان یک گوشی گیمینگ، کوپرتینویی ها باید به یک نکته توجه نمایند که البته سال هاست در گوشی های اندرویدی وجود دارد:

حالت گیمینگ اختصاصی

در حالی که ممکن است بسیاری از کاربران Gaming Mode را جدی نگیرند، اما ایده پشت آن جذاب و کاربردی است. توسعه دهندگان می گویند که فعال شدن این حالت باعث می گردد تا پردازش های پس زمینه متوقف شوند و پردازنده با قدرت هر چه بیشتر به اجرای بازی بپردازد و در نهایت، بهترین تجربه را از توان سخت افزاری دستگاه ارائه دهد.

اما در حقیقت حالت گیمینگ قرار نیست پردازنده را اورکلاک کند یا مدیریت رم را به دست بگیرد. محدودیت هایی که این حالت اعمال می نماید در زمینه هایی مانند تغییراتی در نمایش اعلان ها و حذف اعلان های پاپ آپ و امثال آن، یا غیر فعال کردن تنظیمات اتوماتیک روشنایی در زمان اجرای بازی است.

گرچه در ابتدا از توان بالای آیفون و کیفیت بالای تجربه گیمینگ با این گوشی گفتیم، اما هنگامی که مشغول اجرای عناوین جذاب و پشت سر گذاشتن مراحل سخت شوید؛ قطعا دریافت اعلان ها و پیغام های گوناگون از سایر اپلیکیشن ها، به ویژه در صورت آنلاین بودن، به یک مشکل آزار دهنده تبدیل خواهد شد. بنرهای اعلانات در iOS نسبتا بزرگ هستند، ناخواسته ظاهر می شوند و مدت ماندگاری آن ها طولانی است و این موارد می توانند تجربه شیرین یک بازی موبایلی هیجان انگیز مانند Call of Duty را به کام شما تلخ نمایند.

شاید فکر کنید با فعال کردن Do Not Disturb می توان این مشکل را حل کرد که البته درست حدس زدید، ولی باید زحمت هر بار فعال و غیر فعال کردن آن را به جان بخرید. اما اندروید این مشکل را به شکل بهتری مدیریت نموده است، آن هم بدون احتیاج به دخالت کاربر و تنها با فعال شدن حالت گیمینگ که در تنظمیات پیش فرض خود به این مورد نیز پرداخته است.

پس از اعلانات، به مشکل تاثیر سنسور نور بر تنظیم اتوماتیک روشنایی می رسیم. ابتدا باید ذکر کنیم که سنسور مجاورت و سنسور نور آیفون وابسته به یکدیگر عمل می نمایند. اگر سنسور مجاورت تشخیص دهد که دست شما روی سنسور نور قرار گرفته است، تنظیمات اتوماتیک میزان روشنایی اعمال نخواهد شد. خب، تا اینجا شاید مورد مذکور را به عنوان یک مشکل در نظر نگیرید؛ زیرا روشنایی دستگاه را در هنگام بازی کم یا زیاد نخواهد کرد.

اما اغلب در محیط هایی مشغول بازی می شویم که در معرض نور مستقیم هستیم یا روشنایی آن به سرعت تغییر می نماید، یعنی گوشی در زوایای مختلفی قرار می گیرد که احتیاج است میزان روشنایی نمایشگر کم یا زیاد گردد. همچون برخی موارد دیگر، تنظیمات اتوماتیک روشنایی نیز قربانی لجاجت های بی مورد اپل شده است و این شرکت معتقد است که دقیقا می داند ما چه چیز می خواهیم و به همین دلیل کلید روشنایی اتوماتیک را در میان لایه های مختلف تنظیمات (بهتر است بگوییم) مدفون نموده است. برای دسترسی به این بخش باید مراحل زیر را طی کنید:

Settings-> Accessibility-> Display & Text Size-> Auto Brightness

که البته این گزینه در پایین ترین قسمت صفحه واقع شده است، بنابراین فعال کردن آن به صورت دستی چندان هم ساده نیست!

غرور بی جای دنیا اولی

شاید فکر کنید عنوان بالا اتهامی بی دلیل و نامربوط است. خب، شاید همین طور باشد. اما قصد ما این است که به طور واضح شما را با این موضوع آشنا کنیم:

هر شرکتی که گوشی خود را یک گوشی گیمینگ می داند، یا حتی روی قدرت سخت افزاری آن مانور می دهد؛ این ویژگی های حداقلی را در حالت گیمینگ دستگاه خود (که هر شرکت نام متفاوتی را برای آن انتخاب نموده) قرار می دهد. اما اپل با وجود توسعه یک پلتفرم گیمینگ کامل به نام اپل آرکید، هنوز هم از پذیرفتن این حداقل ها امتناع می نماید که البته این سرسختی، ریشه در سبک کاری کوپرتینویی ها دارد. با توجه به خلق و خوی اپل، شاید بتوان امیدوار بود که در نسخه های بعدی iOS، مثل نسخه 14 یا 15، ویژگی هایی را ببینیم که مسائل موجود را در هنگام بازی حل نمایند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 302

به "اپل چه طور باید با الهام از اندروید آیفون هایش را به یک گوشی گیمینگ تبدیل کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل چه طور باید با الهام از اندروید آیفون هایش را به یک گوشی گیمینگ تبدیل کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید