تور دوحه: اروگوئه؛ آسمان آبی در قطر

به گزارش سرگرمی تفریحی، اروگوئه که بخش مهمی از تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص داده است، می خواهد در قطر بهتر از رقابت های دوره گذشته نتیجه بگیرد.

تور دوحه: اروگوئه؛ آسمان آبی در قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال اروگوئه ملقب به La Celeste به معنای آسمان آبی توانست جواز حضور در جام دنیای 2022 قطر را به دست بیاورد. نخستین قهرمان جام دنیای توانست مسافر قطر گردد. این تیم با پیروزی یک بر صفر برابر پرو صعود خود را به جام دنیای 2022 قطعی کرد. اولین میزبان جام دنیای در حالی به قطر می رود که یکی از زهردارترین خط حمله ها را بین تیم های حاضر در این بازی ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ترس هر دفاعی می گردد. البته باید داروین نونز مهاجم بنفیکا را نیز به این جمع افزود. اروگوئه می خواهد نسبت به جام دنیای گذشته فزونین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می تواند به بالاترین مراحل صعود کند. اروگوئه در جام دنیای 2018 توانست با فزونی برابر پرتغال در یک هشتم نهایی به جمع هشت تیم برتر راه یابد ولی در یک چهارم نهایی با دو گل به فرانسه باخت و حذف شد.

اروگوئه با راهنمایی اسکار تابارس به عنوان چهارمی جام دنیای رسید. این اتفاق در سال 2010 در آفریقای جنوبی رخ داد. او بعلاوه در کوپا آمه ریکا 2011 اروگوئه را قهرمان کرد.

ستاره

ادینسون کاوانی

ستاره سابق پاری سن ژرمن و مهاجم فعلی منچستریونایتد در تیم ملی کشورش نیز فزونین است. او در پاری سن ژرمن عملکرد بسیار خوبی داشت ولی این فصل در یونایتد با توجه به مصدومیتی که داشته چندان در اوج نبوده است. کاوانی در تیم ملی بالاتر از رقیبش یعنی لوییس سوارس واقع شده است. او تا به امروز 54 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است.

سرمربی

دیگو آلونسو

فدراسیون فوتبال اروگوئه بعد از کنار گذاشتن اسکار تابارس بعد از بیش از یک دهه، انتها به جمع بندی نهایی رسید و جایگزین اوسکار تابارس را انتخاب کرد. دیگو مارتین آلونسو مهاجم سابق اروگوئه رسما به عنوان جایگزین تابارس انتخاب شد. آلونسو با تیم مونتری مکزیک به قهرمانی در لیگ قهرمانان کونکاکاف رسید تا به جام باشگاه های دنیا راه پیدا کند. او سابقه مربیگری در اینتر میامی را هم بر عهده دارد. او در دوران فوتبال خود با پیراهن اتلتیکو مادرید و والنسیا هم بازی نموده است.

تیم ملی اروگوئه در یک نگاه:

افتخارات: قهرمان جام دنیای دوره های 1930 و 1950

فزونین گلزن: لوییس سوارس (67)

بیشترین بازی: دیگو گودین (156)

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک چهارم نهایی.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1775

به "تور دوحه: اروگوئه؛ آسمان آبی در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: اروگوئه؛ آسمان آبی در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید