اخراج گردشگران از ونیز به دلیل نقض قوانین

به گزارش سرگرمی تفریحی، اگر کسی به جدیت مقام های ونیز در اجرای قوانین جدید گردشگری در این شهر شک داشت، پس از اخراج دو گردشگر آلمانی که از این قوانین تخطی نموده بودند دیگر تردیدی بر اهمیت این قوانین برای ایشان باقی نماند.

اخراج گردشگران از ونیز به دلیل نقض قوانین

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

قوانین جدید که به نام داسپوس شناخته می شوند، بیان می نمایند که:

اگر بازدیدنمایندگان جلوی مغازه ها، آثار تاریخی و پل ها بنشینند، یا بدون پیراهن و با لباس شنا در شهر پرسه بزنند یا حتی در کانال های تاریخی ونیز شنا نمایند، جریمه خواهند شد.

این قوانین جدید به نوعی ادامه کمپین لذت بردن همراه با احترام از ونیز است که تابستان سال گذشته معرفی شده بود. این کمپین بازدیدنمایندگان را از آشغال ریختن، برپاکردن بساط پیک نیک در مکان های عمومی، توقف طولانی روی پل ها و دوچرخه سواری در شهر منع می کرد.

در این رابطه، دو کوله گرد برلینی با نشستن روی پله های پل معروف ریالتو و روشن کردن اجاق سفری خود برای درست کردن یک نوشیدنی گرم، خود را به دردسر انداختند. براساس بیانیه ای که مقام های شهر منتشر کردند، یک رهگذر گزارش قهوه درست کردن این زوج را به پلیس داد. در نتیجه این مسافران به خاطر رفتار نامناسب مبلغ 950 یورو جریمه شدند و از ایشان خواسته شد تا ونیز را ترک نمایند. این چهلمین باری از ماه مه سال جاری تا به حال بوده است که از گردشگران به دلیل تخطی از قوانین خواسته شده است تا شهر را ترک نمایند.

لوئیجی برونارو شهردار ونیز می گوید:

باید به ونیز احترام گذاشت. افراد بی اخلاقی که به اینجا می آیند و فکر می نمایند می توانند هر کاری دلشان خواست بنمایند، باید متوجه شوند که پلیس محلی آن ها را دستگیر، مجازات و اخراج خواهد نمود. از این زمان به بعد هویت این افراد اخراج شده در اختیار سفارت و کنسولگری کشور متبوع شان قرار خواهد گرفت.

نوشیدن الکل نیز بین ساعت های هشت شب تا هشت صبح در خیابان ممنوع است و جشن های گروهی در فضای باز مثل مهمانی های مرغ و گوزن تنها در طول روز یا آخر هفته ها مجاز است. عدم رعایت جزئی این قوانین با جریمه هایی از 25 یورو و بیشتر مجازات خواهد شد و خطاهای بزرگ تر مشمول جریمه تا سقف 500 یورو نیز می گردد.

محبوبیت فعلی ونیز بین توریست ها مشکلاتی را برای این شهر ایجاد نموده است و مقامات این شهر سعی دارند تا از آثار تاریخی و محیط زیست آسیب پذیر آن محافظت نمایند. پس از برخورد یک کشتی کروز با اسکله های کانال گوئیدکا در ماه ژوئن سال جاری، شهردار ونیز از یونسکو خواست تا این شهر را در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار دهد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 346

به "اخراج گردشگران از ونیز به دلیل نقض قوانین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج گردشگران از ونیز به دلیل نقض قوانین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید