اتصال 85درصد روستا های مرکزی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: بیش از 85درصد روستا های بالای 20خانوار استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

اتصال 85درصد روستا های مرکزی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اراک، لادن مهدوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: 23درصد جمعیت استان مرکزی در روستاها و 77درصد در شهرها سکونت دارند و با توجه به پوشش نسل چهارم اینترنت در کلیه شهرهای استان، بستر ارائه خدمات آموزشی در منطقه ها شهری کاملا مهیاست.

او اضافه نمود: با توجه به اقدامات اجرا شده برای توسعه ارتباطات در روستاهای استان و با احتساب ارتقای 10سایت روستایی از نسل دوم به نسل سوم و چهارم در ماه گذشته بیش از 85درصد روستاهای بالای 20خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مهدوی اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال با هدف ایجاد امکان دسترسی برابر دانش آموزان منطقه ها شهری و روستایی به محتوای درسی و منابع آموزشی، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات از سال گذشته شروع شد و تا به امروز 695مدرسه شهری و 917مدرسه روستایی در استان با دریافت یک دستگاه مودم و اشتراک رایگان 2ساله و ماهانه 70گیگ به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او اعلام کرد: استان مرکزی در سال تحصیلی گذشته پیروز به کسب رتبه سوم کشور در زمینه دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد شده و امید است با اقدامات انجام شده در زمینه توسعه ارتباطات استان طی 6 ماهه اول1400 شاهد ارتقا این رتبه در سال تحصیلی پیش رو باشیم.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1589

به "اتصال 85درصد روستا های مرکزی به شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 85درصد روستا های مرکزی به شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید