3 فضانورد در راه ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرگزاری ایرنا: دو فضانورد مرد و یک زن به عنوان مسافران جدید ایستگاه بین المللی فضایی برای یک دوره شش ماهه، بامداد امروز (پنجشنبه) با پرتاب موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان راهی فضا شدند.

3 فضانورد در راه ایستگاه بین المللی فضایی

آژانس فدرال فضایی روسیه (روس کاسموس) بیان کرد: آناتولی ایوانیشین روسی، کتلین روبنز آمریکایی و تاکویا اونیسی ژاپنی خدمه جدید ایستگاه بین المللی هستند.

پرواز این فضانوردان نخستین بهره برداری از سامانه بهبود یافته موشک سایوز روسی نسبت به نسل قبلی است که در بخش های راهنمایی و الکترونیک ارتقا یافته است.

ماموریت فضایی خدمه جدید انجام انواع آزمایش ها و همچنین تجربه شرایط زندگی در شرایط بی وزنی است.

ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده، در مدار نزدیک و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی 15 بار دور این سیاره گردش می نماید.

این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن، و کانادا است، سازمان فضایی برزیل نیز با این برنامه همکاری می نماید و چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به این جمع بویژه به وسیله همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام نموده است.

روسیه تنها دارنده امکانات پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به کشورهای دیگر است که آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از این سامانه ها روسی استفاده می نمایند و حتی از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای کشورهای دیگر اجرا می نماید.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 308

به "3 فضانورد در راه ایستگاه بین المللی فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 فضانورد در راه ایستگاه بین المللی فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید