گروه 7 از مسکو خواست درباره مسمومیت ناوالنی تحقیق کند

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزرای خارجه گروه 7 با صدور بیانیه ای مدعی شدند که آلکسی ناوالنی منتقد روس قربانی حمله با عامل گاز اعصاب شده است.

گروه 7 از مسکو خواست درباره مسمومیت ناوالنی تحقیق کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از راشاتودی، وزرای خارجه گروه 7 از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، ژاپن و انگلیس روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از مقامات مسکو خواستند تا به فوریت در مورد آنچه که به ادعای آنها مسمومیت محرز آلکسی ناوالنی است، تحقیق نمایند.

نکته قابل توجه در این بیانیه، عدم مقصر دانستن آشکار مقامات کاخ کرملین برای مسمومیت این منتقد روس است.

گروه 7 بدون ارائه هرگونه ادله ای برای ادعای خود خاطرنشان کرد که ماده بکار رفته برای مسمومیت ناوالنی توسط روسیه فراوری شده و اینکه هرگونه کاربرد تسلیحات شیمیایی، در هر زمان و در هر مکان، از سوی هرکسی و تحت هر شرایطی غیرقابل قبول و ناقض هنجارهای بین المللی در مورد ممنوعیت استفاده از این گونه تسلیحات است.

در ادامه این بیانیه، وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 از مسکو خواستند تا به فوریت و بطور کامل در مورد عاملِ این حمله سمی شنیع دست به شفاف سازی زند؛ حمله ای که به زعم آنان ضربه ای سنگین به دموکراسی و کثرت گرایی سیاسی در روسیه است.

گروه 7 همچنین هشدار داد که آنها نحوه پاسخگویی روسیه به درخواستهای بین المللی برای ارائه توضیحی در مورد این مسمومیت شنیع را به دقت تحت نظر دارند. با این حال، این گروه از ارتباط دادن آشکار این رویداد به مسکو خودداری کردند.

بیانیه گروه 7 در حالی منتشر شد که میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیشتر از مسکو خواست تا تحقیقات شفاف و مستقلی را درباره یافته های آلمان در مورد مسمومیت آلکسی ناوالنی از منتقدان دولت روسیه به انجام رسانده و یا در این موضوع مشارکت کند.

این در حالیست که مقامات برلین پیش از این بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی روسیه را در مورد مسمومیت ادعائی ناوالنی با ماده ای شیمیائی مسئول دانسته بود؛ ادعائی که از سوی روسیه قویاً رد شد.

شایان ذکر است که آلکسی ناوالنی چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و همین امر موجب شد تا کشورهای غربی بهانه جدیدی را برای انتقاد از روسیه به دست آورده و هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه مسکو به راه بیندازند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 957

به "گروه 7 از مسکو خواست درباره مسمومیت ناوالنی تحقیق کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 از مسکو خواست درباره مسمومیت ناوالنی تحقیق کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید