کتاب مشهور ژول ورن در نقد برده داری با ترجمه مرضیه کردبچه به بازار آمد

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، ناخدای پانزده ساله رمانی ماجراجویانه است که بیشتر ویژگی واقع گرایانه و تاریخی دارد و ژول ورن در این داستان با کشتی بادبانی پا در سفری دریایی می گذارد و خواننده را همراه خود به آفریقای دوران برده داری می برد؛ آفریقایی که با جنگل های اسرارآمیز، حیوانات وحشی و رودهای پرخروش برای مسافران قرن نوزدهم و حتی برای خواننده امروزی سرشار از شگفتی است.

کتاب مشهور ژول ورن در نقد برده داری با ترجمه مرضیه کردبچه به بازار آمد

تاریخ نگارش این اثر سال 1878 میلادی است و به مسئله برده داری می پردازد. این کتاب روایت دلاوری های دیک ساند پانزده ساله است که در این سفر ناخواسته، حمایت و راهنمایی اندک مسافران کشتی را بر عهده دارد. دیک و همراهانش بعد از پشت سر گذاشتن روزهایی سخت به منطقه ای ناشناس می رسند و با ماجراهایی غیرقابل پیش بینی روبرو می شوند.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: ژول ورن، نویسنده فرانسوی که رمان های ماجراجویانه اش نام او را سر زبان ها انداخت، در سال 1863 پنج هفته در بالن را تحویل ناشر داد. این رمان با چنان موفقیتی روبه رو شد که نویسنده و ناشر تصمیم گرفتند به اتفاق هم مجموعه ای با عنوان سفرهای شگفت انگیز و با صحافی متفاوت منتشر نمایند؛ کتاب هایی نفیس، در قطع رقعی، با گراورهایی سیاه و سفید اثر نقاشان مختلف. از دل این تصمیم 62 رمان و 18 مجموعه داستان به دنیا آمد. داستان های ژول ورن چه به لحاظ قصه گویی و چه به لحاظ محتوایی به گونه ای است که از بچه نه ساله تا آدم نودساله با آن ارتباط برقرار می نماید و از خواندنش لذت می برد. شاید از این روست که هم شاهکارهای سینمای دنیا با اقتباس از آثار ژول ورن ساخته شده، هم کارتون هایی برای بچه ها و نوجوانان.

انتشارات ققنوس اخیرا این رمان را در 515 صفحه و بهای 420 هزار تومان راهی بازار کتاب نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2037

به "کتاب مشهور ژول ورن در نقد برده داری با ترجمه مرضیه کردبچه به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مشهور ژول ورن در نقد برده داری با ترجمه مرضیه کردبچه به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید