پنج استان مخصوص سفر شهریور

به گزارش سرگرمی تفریحی، شهریور فصل سفر است، هم از گرمای هوا کاسته شده و هم اینکه ماه بعد یعنی مهر، شروع بازگشایی مدارس است. از این روست که خانواده ها فرصت را غنیمت شمرده و به شکل انفرادی یا باتور سفر می نمایند. آژانس های گردشگری با توجه به استقبال گسترده در این ماه، انواع و اقسام تور ها را تدارک می بینند. از تور هایی که شب مانی آن ها به شکل کمپ در جنگل است تا تور هایی که هتل پنج ستاره را برای اقامت در نظر گرفته اند.

پنج استان مخصوص سفر شهریور

به گزارش دنیای اقتصاد، از آنجا که دمای هوا در شهریور نه سرمای مهر و آبان را دارد و نه گرمای تیر و مرداد را، این تور ها بیشتر برای طبیعت تعریف شده اند. استان های گیلان، سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران جزو مقاصد پرطرفدار از سمت آژانس های جهانگردی هستند. در کنار این پنج مقصد، استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان قرار دارند که بعضی طبیعت گردان با توجه به فرصت سفر کمتر به این مقاصد، آن ها را ترجیح می دهند.

ماسال مقصد یکی از این تورهاست که به صورت دو و نیم روزه تعریف شده است. در این تور که خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی بوس، اقامتگاه بوم گردی، چهاروعده غذایی، پیاده روی و طبیعت گردی در مراتع و جنگل های ییلاقی اولسبلنگاه، شالمای ماسال، چسلی، گشت ییلاق اسبه ریسه گنجانده شده، هر جهانگرد باید سه میلیون و 150 هزار تومان بپردازد.

ورگه دره به ویسادار دیگر تور تعریف شده به مقصد گیلان است که باز هم دو و نیم روزه بوده و هزینه هر جهانگرد به سه میلیون و 650 هزار تومان می رسد. در این تور خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی بوس، دو وعده غذایی، کمپ با چادر، آبشار ویسادار، جنگل پیمایی، کمپینگ و شب نشینی در جنگل به جهانگرد های شرکت نماینده عرضه می گردد.

سوباتان همیشه مخاطبان خود را دارد از این رو آژانس های جهانگردی همیشه توری به این مقصد دارند. در این تور دو و نیم روزه به مقصد سوباتان که هزینه اش برای هر جهانگرد به سه میلیون و 950 هزار تومان می رسد، جهانگردان خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، پاترول، چهار وعده غذایی، اقامتگاه بوم گردی، گلزار های وحشی و سبزه زاران دامنه کوه های تالش، اقامت در روستای سوباتان، ارتفاعات جنگل لیسار (آلچالیق)، تماشای دره ساری داش و آبشار ورزان را دریافت می نمایند.

جنگل ابر تا آبشار مجن یکی از تور هایی است که برای استان سمنان و شهرستان شاهرود تعریف شده است. در این تور دو روزه که به ازای هر جهانگرد دو میلیون و 550 هزار تومان هزینه دارد خدماتی نظیر اتوبوس 44 صندلی، مینی بوس، اقامتگاه بوم گردی، چهار وعده غذایی، بازدید از فضای بیرونی مقبره بایزید بسطامی، جنگل پیمایی در جنگل های ثبت جهانی هیرکانی، تماشای دریای ابر و آبشار مجن در نظر گرفته شده است.

تنگه شیرز تا مخملکوه دیگر تور دو و نیم روزه به مقصد لرستان است که هزینه اش برای هر جهانگرد به سه میلیون و 790 هزار تومان می رسد. در این تور خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی بوس، سه وعده غذایی، هتل چهارستاره، پیمایش بخشی از ژئو سایت تنگه شیرز، غار پل خدا و گشت دامنه های زیبای مخملکوه خرم آباد در نظر گرفته شده است.

استان گلستان آبشار های معروف زیادی دارد، از این روست که تور هایی برای تماشا آن ها به وسیله آژانس های جهانگردی برنامه ریزی شده است. یکی از این تور ها سه میلیون و 890 هزار تومان برای دو و نیم روز به ازای هر نفر هزینه دارد و در آن خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی بوس، سه وعده غذایی، اقامتگاه بوم گردی، بازدید از آبشار شیرآباد، آبشار لوه، تماشای جنگل های ناهارخوران، بازدید از آبشار زیارت و تماشای روستای زیارت در نظر گرفته شده است.

اولنگ تا اپرت توری دو و نیم روزه در دو استان مازندران و سمنان است که هزینه اش به ازای هر نفر به چهار میلیون و 490 هزار می رسد و در آن جهانگردان خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی بوس، چهار وعده غذایی، اقامتگاه بوم گردی، گشت در جنگل های اولنگ، مجموعه چشمه علی دامغان و تماشای منظره ها زیبای صخره ای اپرت را دریافت می نمایند. آنچه گفته شد تنها بخشی از برنامه های سفر آژانس های جهانگردی در شهریور ماه است. در جدول بالا تعداد بیشتری از این تور ها معرفی شده اند که مخاطبان بنا به سلیقه خود می توانند در یکی از آن ها شرکت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2024

به "پنج استان مخصوص سفر شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج استان مخصوص سفر شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید