واریز سهمیه سوخت تیر ماه ، بنزین یارانه ای چه کسانی حذف شد؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، سهمیه سوخت تیر ماه واریز شد. 60 لیتر سهمیه بنزین تیر ماه خودرو های شخصی بدون تغییر در میزان سهمیه در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد و همچنین سهمیه معوق تاکسی های آنلاین واریز شد.

واریز سهمیه سوخت تیر ماه ، بنزین یارانه ای چه کسانی حذف شد؟

خبرنگاران - 60 لیتر سهمیه بنزین تیرماه خودرو های شخصی در کارت های هوشمند سوخت شارژ شد. بر این اساس 60 لیتر سهمیه بنزین تیرماه برای خودروهای شخصی و 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت ها با قیمت 1500 تومان واریز شده است.

همچنین سهمیه سوخت تیر ماه خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت بوده است. این موضوع در حالی رخ می دهد که با توجه به سرانجام مدت 9 ماهه معین شده برای ذخیره سازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها، سهمیه واریزی سوخت خودروهایی که 9 ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد از بین خواهد رفت،

بنابراین مالک هر خودرو تنها می تواند سهمیه 9 ماه گذشته را (540 لیتر برای خودروهای سواری و 225 لیتر برای موتورسیکلت ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

درباره سهمیه معوق سوخت تاکسی های آنلاین هم پیگیری ها از اتحادیه کسب و کار های اینترنی حاکی از آن است که بالاخره سهمیه سوحت تاکسی های آنلاین هم واریز شده است.

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار های اینترنتی، در این زمینه می گوید: سهمیه سوخت های معوقه بیشتر رانندگان واریز شده است. با تاسیس سامانه سماس و حذف واسطه ها، امیدواریم که دیگر رانندگان برای تامین سوخت سهمیه ای خود با مشکل خاصی روبرو نشوند.

سامانه سماس چیست؟

این سامانه در واقع برای اعلام پیمایش تاکسی های آنلاین به صورت مستقیم از تاکسی ها به وزارت کشور وصل می گردد. میزان پیمایش خودرو، بعد از هر سفر، محاسبه می گردد و سهمیه مربوط به آن تعلق می گیرد.

همچنین رانندگان به یاری سامانه سماس می توانند، مانده اعتبار سوخت، تاریخچه اعتبار، تاریخچه، برداشت اعتبار، تغییر رمز اعتبار سوخت، بازیابی رمز اعتبار خود را مشاهده نمایند.

این سامانه نیازی به ثبت نام ندارد و رانندگان برای ورود به سامانه باید گزینه استعلام رانندگان را بزنند. بعد از آن کد ملی خود را در کادر خواسته شده بنویسند و سپس کد امنیتی که تصویرش را در کادر بالایی آن می بینند را در جای خالی وارد نمایند. آخرین مرحله برای ورود به این سامانه هم زدن دکمه استعلام است.

منبع: تجارت نیوز

منبع: بیت ران
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1444

به "واریز سهمیه سوخت تیر ماه ، بنزین یارانه ای چه کسانی حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز سهمیه سوخت تیر ماه ، بنزین یارانه ای چه کسانی حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید