هیمالیا و 8 دلیل برای سفر به آن

به گزارش سرگرمی تفریحی، رشته کوه های عظیم هیمالیا بستر تعداد زیادی از کوه های مهم جهان از جمله قله اورست می باشد. اورست که با 8،850 متر بلند ترین قله جهان است یکی از رمزآلودترین قله های جهان هم به تعداد میرود. نکته جالب در مورد کوهنوردان این است که با وجود آگاهی از خطرات بسیار زیاد صعود به این قله، باز هم عده زیادی هستند که برای رسیدن به آن تلاش می کنند. اما مناطقی در هیمالیا وجود دارند که برای سفر به آن نیاز به قبول خطرات جانی نیست. مجله گردشگری خبرنگاران

هیمالیا و 8 دلیل برای سفر به آن

این رشته کوه که طولی حدود 2،400 کیلومتر دارد در برگیرنده طیف وسیعی از فرهنگ ها و قومیت ها مختلف است. در امتداد این رشته کوه کشور های پاکستان، افغانستان، بخش شمالی هندوستان، بوتان، نپال و چین قرار دارند. برای مردم این منطقه هیمالیا چیزی فراتر از موقعیت جغرافیایی است. نام هیمالیا به معنی خاستگاه برف است و در باور محلی و باستانی آن ها هیمالیا محل زندگی یکی از خدایان اصلی هندی به نام شیوا است.

برای یک توریست انگیزه ها و دلایل زیادی وجود دارد که هیمالیا را به لیست سفر های خود اضافه کند که در ادامه تعدادی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

چشم انداز ها خیره کننده

با سفر در هیمالیا چشم انداز ها خیره کننده و بی نظیر زیادی را خواهید یافت. هر سال تعداد زیادی از عکسان فقط به علت همین زیبایی اعجاب انگیز به این منطقه سفر می کنند تا از سلام طبیعت به انسان تصویربرداری کنند. طلوع و غروب خورشید، قله های پوشیده شده از برف از سوژه های اصلی عکاسان است، هرچند که گل سرسبد این چشم انداز ها پارک ملی دره گل ها است که بیان زیبایی این پارک خارج از دایره کلمات است.

مراکز مذهبی و معنوی معروف

از دیدگاه معنوی هیمالیا یک منطقه مقدس به تعداد میرود. مکان های مقدس ، معبد ها، اسرار و اساطیر مذهبی و جاده های مقدس که دو معبد را به هم وصل می کنند که قدمت آن مربوط به قرون وسطی است، همه در هیمالیا واقع شده اند. طبق داستان های، شیوا که یکی از خدایان هند است در کوه کایلاش (Mount Kailash) زندگی می کند.

فرهنگ ویژه تبتی

از زمان اشغال تبت از طریق چین تا امروز فعالیت و پرکاری در فرهنگ مردم این منطقه به وضوح قابل لمس است. رهبر دینی بودایان تبت دالای لاما (Dalai Lama) به شهر درامزالا (Dharamsala) تبعید شده است. این شهر در شمال هند واقع شده است. اگر به این منطقه سفر کنید می توانید تاثیر فرهنگ تبتی بر مردم لاداخ (Ladakh) را مشاهده کنید. این تاثیرگذاری به حدی زیاد است که ممکن به طور اشتباه فکر کنید به جای هند به تبت سفر کرده اید. یکی از حامیان اصلی فرهنگ تبتی کشور چین است.

یکی از بهترین منطقه ها کوهنوردی دنیا

بخش عمده کشور نپال که در هیمالیا واقع شده، یکی از مقاصد کوهنوردی مطرح دنیا است. علاوه بر نپال، بخش هایی از هند هم برای سیاحت و پیاده روی و همچنین برگزاری کمپ های چند روزه در کوه، معروفیت فراوانی دارند.

منابع طبیعی فراوان

هیمالیا منطقه ها ناهموار، شیب دار و عمدتا خارج از دسترسی دارد. همه ویژگی های ذکر شده باعث شده که منابع طبیعی این منطقه بکر و دست نخورده به جای مانده باشد. درست به همین دلیل این منطقه به محل مورد علاقه پژوهشگران و دوستداران محیط زیست، تبدیل شده است.

پلنگ برفی

پلنگ برفی (Snow Leopard) یکی از منزوی ترین موجودات دنیا است. بسیاری از علاقمندان به حیوانات در آرزوی دیدن این او هستند اما به دلایلی پیدا کردن آن ها بسیار سخت است. از جمله این دلایل به منطقه ها صعب العبور زندگی ، رنگ بدن و استتار با محیط، عادت به کوچ و ویژگی اخلاقی خاص این پلنگ باعث شده که به سختی بتوان آن ها را در طبیعت دید. آمارهای گرفته شده گویای این است که این موجودات در خطر انقراض هستند و فقط حدود 4000 از آن ها در طبیعت به جای مانده است.

رفتار محبت آمیز مردم محلی

مردم بومی هیمالیا به علت رفتار محبت آمیز و سادگی در هند بسیار مورد احترام و دوستی قرار می گیرند. با وجود تمام نگرانی ها و خطرات موجود در سفر به هیمالیا، این منطقه یکی از امن ترین نقاط دنیا از نظر اجتماعی به تعداد میرود. این منطقه با روستاهای مجذوب کننده، معابد معنوی بی نظیر و با وجود تورلیدر های مسئولیت پذیری که آماده خدمت رسانی به شما هستند، یک سفر پرماجرا ولی امن را برای شما فراهم خواهد کرد.

زادگاه یوگا

در هیمالیا یوگا را هدیه ای از طرف شیوا می دانند و اعتقاد دارند که او فلسفه خود را از طریق این ورزش برای پیروانش به اشتراک گذاشته است. در گذشته استادان یوگا به نام افرادی خردمند و روشنفکر که در غار های هیمالیا تعلیم دیده اند شناخته می شدند اما از زمانی که گروه بیتلز (Beatles) در سال 1968 میلادی از ریشیکه (Rishikesh) بازدید کردند این منطقه به نام مهد یوگا و مدیتیشن در دنیا شناخته می شود

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1509

به "هیمالیا و 8 دلیل برای سفر به آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیمالیا و 8 دلیل برای سفر به آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید