مزایای استفاده از مرکب های چاپی سازگار با محیط زیست

به گزارش سرگرمی تفریحی، مرکب سازگار با محیط زیست یکی از آخرین دستاوردهای صنعت چاپ می باشد که در مقایسه با مرکب های معمولی از مزایای بسیاری برخوردار هستند.

مزایای استفاده از مرکب های چاپی سازگار با محیط زیست

یکی از مزایای مرکب های سازگار با محیط زیست، طیف رنگی وسیع تر و زمان خشک شدن سریع تر آنها در مقایسه با مرکبهای رایج می باشد. مزیت مهم دیگر این نوع مرکب ها تثبیت رنگ و ماندگاری بالای آن ها و همچنین مقاومت مطلوب آن ها در مقابل خراش و مواد شیمیایی می باشد که این موارد سبب شده تا کیفیت کار نهایی نسبت به مرکب های معمولی بهتر باشد.

از طرفی این مرکبها سبب عملکرد مطلوب تر چاپگر شما خواهند شد چرا که از سرعت چاپ بالاتری برخوردار بوده و به دلیل انعطاف پذیری و سازگاری با طرح های پیچیده سبب می شوند تا بتوانید کارهای باکیفیت تری ارائه دهید.

مرکبهای حلال سازگار با محیط زیست همچنین به شما کمک می کنند تا هزینه های چاپ را کاهش داده و در نتیجه بودجه کلی برای چنین محصولاتی را کاهش دهید. این اتفاق می افتد زیرا یک کاست مرکب سازگار با محیط زیست از کیفیت بهتری نسبت به مرکبهای معمولی موجود در بازار دارد.

مرکبهای حلال سازگار با محیط زیست همچنین به شما کمک می کنند تا روی PVC های پشت کاغذی استاندارد، با هزینه کمتری چاپ کنید. در مقایسه با پی وی سی معمولی این مرکب ها از روکش PE پشتیبانی می کنند و همچنین از ویژگی های PVC دارای کاغذ برخوردار هستند.

برخی از مزایای اصلی این مرکب ها شامل ساییدگی و پارگی کمتر بوده که به افزایش طول عمر چاپگر نیز کمک می کند. مرکبهای سازگار با محیط زیست با آب و هواهای مختلف سازگار هستند، که استفاده از آنها را در چاپ با وضوح بالا و علامت های خارج از منزل امکان پذیر می سازد، همچنین می توان از چاپ بنر توسط این مرکب ها به هر دو شکل با روکش و بدون پوشش انجام می شود. از طرفی به دلیل دوام مرکب و طول عمر رنگها، هزینه های کلی چاپ نیز کاهش می یابد.

مرکبهای سازگار با محیط زیست هیچ گونه بخاری از خود در محیط منتشر نمی کنند به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر از بنرهای چاپ شده با استفاده از این نوع مرکبها در فضای داخلی ساختمان ها استفاده نمود و هیچ الزامی برای استفاده از سیستم های تهویه هوا درون ساختمان در صورت استفاده از این نوع مرکب وجود نخواهد داشت.

مرکبهای سازگار با محیط زیست، سبب پیدایش دوره جدیدی در صنعت چاپ شده اند و با وجود مقرون به صرفه بودن، ضرر کمتری نیز برای انسان و محیط زیست دارند.

بیشتر بخوانید : انواع چاپ روی پوشاک و لباس کدام است؟

انتخاب بین مرکب های سازگار با محیط زیست و مرکبهای متداول

با وجود اینکه استفاده از مرکب های سازگار با محیط زیست مزایای زیادی به همراه دارد اما ممکن است مناسب کسب و کار و یا مقاصد شما نباشد.

مرکبهای سازگار با محیط زیست برای خشک شدن نیازمند گرما هستند بنابراین اگر سطح مورد نظر شما برای چاپ نسبت به گرما حساس است باید از مرکب های متداول استفاده کنید بنابراین اگر از بنرهای وینیل ارزان قیمت و نازک استفاده می کنید مرکبهای سازگار با محیط انتخاب مناسبی نخواهد بود.

همچنین این مرکبها نسبت به مرکبهای معمولی گران تر هستند پس اگر بودجه محدودی در اختیار دارید بهتر است از مرکبهای معمولی استفاده کنید.

مرکبهای سازگار با محیط زیست انتخابی مناسب برای حمایت از محیط زیست است اما بسکمک از چاپ های صنعتی به وسیله مرکب های معمولی انجام می شود، اگر از ابتدا می دانید که مایل به استفاده از مرکب های سازگار با محیط زیست هستید، باید از سازگاری آنها با چاپگر خود اطمینان حاصل کنید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1422

به "مزایای استفاده از مرکب های چاپی سازگار با محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای استفاده از مرکب های چاپی سازگار با محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید