فاینانس یک میلیارد دلاری روی میز رئیس جمهور

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران ضمن تشریح سیاست های بودجه سال آینده، خاطرنشان کرد طرح بهره مندی پروژه های مترو تهران از فاینانس حداقل یک میلیارد دلاری چین روی میز رئیس جمهور است.

فاینانس یک میلیارد دلاری روی میز رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، ناصر امانی در نشست خبری،1 اهتمام جدی به بودجه ریزی عملیاتی، تعادل بین منابع و مصارف، کاهش وابستگی به منابع ناپایدار، تحقق اهداف ماموریتی در برنامه 5 ساله، تمرکز زدایی و حمایت از بخش خصوصی، کاهش فاصله شمال و جنوب شهر و نیز استقرار نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران را از سیاست های لایحه بودجه 95 مطرح کرد.

وی با بیان اینکه اولویت های مدنظر شهردار تهران نیز در تنظیم بودجه لحاظ شده است، گفت: هزینه های اجتناب ناپذیر شهر مانند حقوق و مزایای کارکنان، یاری به سازمان ها و شرکت ها و رفت و روب شهر اولویت نخست بودجه سال آینده است و پس از آن نگهداشت شهر و بازپرداخت دیون و تعهدات ایجاد شده در سال های قبل در اولویت واقع شده است.

امانی با بیان اینکه توسعه یکی دیگر از اولویت های بودجه سال آینده است، اظهار کرد: خطوط 6 و 7 متروی تهران تا سرانجام سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران طی حدود 2 سال گذشته که برنامه 5 ساله دوم اجرا شده است، 40 کیلومتر خط متروی جدید احداث شده و سرجمع خطوط در حال بهره برداری به 173 کیلومتر رسیده است که البته این رقم با احتساب ایستگاه فرودگاه مهر آباد که به زودی بهره برداری می گردد، محاسبه شده است.

وی همچنین از تامین 122 واگن شهری طی 20 ماه گذشته که برنامه 5 ساله اجرا شده است، اطلاع داد و گفت: این میزان صرفا با بودجه شهرداری تامین شده است و این در حالی است که 50 درصد واگن های مترو را دولت باید تامین کند.

به گفته وی برابر تکلیف پیش بینی شده در برنامه 5 ساله دوم شمار واگن های جدید مترو در این مدت باید 197 واگن باشد.

امانی از نوسازی 3686 دستگاه تاکسی اطلاع داد و گفت: علاوه بر این خرید 222 دستگاه اتوبوس دوکابین، 4 دستگاه اتوبوس سه کابین و بازسازی 65 دستگاه اتوبوس برقی که اکنون در حال بهره برداری است صرفا با منابع شهرداری تهران طی 20 ماه گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی از اتوبوسرانی تهران هم اکنون 67 درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر شهرداری تنها بهره برداری از خطوط بی آرتی را برعهده دارد .

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران از توسعه نظارت تصویری در 182 تقاطع تهران اطلاع داد و گفت: طی 20 ماه گشته همچنین 332 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در بزرگراه ها و 46 دوربین در مسیرهای ویژه نصب شده است.

امانی مساحت روددره های ساماندهی شده شهر تهران را حدود 222 هزار هکتار مطرح کرد و اضافه کرد: با استمرار برنامه های توسعه فضای سبز تهران، جنگلکاری در پایتخت به 37 هزار و 632 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه 82 درصد پسماند تهران به صورت مکانیزه جمع آوری می گردد، اضافه کرد: سهم تفکیک از مبدأ پسماندهای تهران نیز به 14.3 درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران سپس به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران پرداخت و گفت: رقم بودجه 18 هزار و 716 میلیارد تومان است که 9 هزار و 470 میلیارد تومان از منابع آن از محل عوارض صدور پروانه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رقم در سال گذشته 8 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است، از رشد 6 درصدی لایحه نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد ساخت و ساز در سال آینده رونق بگیرد.

به گفته امانی امسال تا به امروز 88 درصد بودجه شهرداری تهران محقق شده است و طی 2 ماه سرانجامی احتمالا کل بودجه محقق خواهد شد.

وی در ادامه به ذکر سایر منابع تامین مالی شهرداری تهران در سال آینده پرداخت و گفت: 1500 میلیارد تومان از لایحه بودجه از بخش املاک، 1300 میلیارد تومان از مشارکت ها، 3800 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش اضافه نموده، 700 میلیارد تومان از محل وام های داخلی، 59 میلیارد تومان وصول مطالبات، 78 میلیارد تومان آرای کمیسیون ماده 100 و مطالبات از دستگاه های دولتی و 500 میلیارد تومان از محل بهره برداری مجتمع های ایستگاهی پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با تاکید بر اینکه درآمدهای پایدار پیش بینی شده در بودجه 95 نسبت به امسال 10 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: به این ترتیب امسال 4 هزار و 400 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری تهران پایدار خواهد بود که معادل 23.5 درصد از کل منابع درآمدی شهرداری است.

امانی با اشاره به شفافیت مالی شهرداری تهران نسبت به دوره های گذشته اظهار کرد: تا سال 84 تنها بودجه نقدی شهرداری ثبت و ضبط می شد و شهرداران بودجه غیرنقدی را عمل می کردند اما در هیچ جا ثبت نمی کردند. در حالی که در دوره اخیر مدیریت شهری بودجه غیر نقد نیز ثبت می گردد البته شورا از ما خواسته که این رقم را به حداقل برسانیم و شهرداری نیز به این سمت حرکت می نماید.

وی سپس به تشریح مصارف لایحه بودجه سال 95 پرداخت و گفت: 5 هزار و 764 میلیارد تومان از بودجه صرف پرداخت حقوق و مزایا و نگهداشت شهر خواهد شد که معادل 30.7 درصد کل لایحه بودجه است.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران 9 هزار و 149 میلیارد تومان بابت پروژه های تملک دارایی سرمایه ای پیش بینی شده و به این ترتیب 49 درصد بودجه در بخش پروژه های عمرانی هزینه می گردد.

امانی از پیش بینی 3800 میلیارد تومان برای بازپرداخت اقساط و دیون پیمانکاران، بانک ها و بدهی املاک در بودجه سال آینده اطلاع داد.

وی با بیان اینکه 1645 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اختصاص یافته است، اظهار کرد: این میزان 5.7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز رقمی معادل 5 هزار و 905 میلیارد تومان است، اظهار کرد: 1083 میلیارد تومان از این رقم هزینه ای بوده و بقیه سرمایه ای. بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک تقریبا 1.5 درصد رشد داشته و سقف 2 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده برای مترو همچون سال گذشته لحاظ شده است. ضمن اینکه امسال 170 میلیارد تومان برای خرید قطعات یدکی مترو پیش بینی نموده ایم، همچنین یک هزار میلیارد تومان بابت یاری به بهره برداری مترو و اتوبوسرانی تامین خواهد شد.

امانی از پیش بینی 590 میلیارد تومان بابت بازپرداخت وام های مترو و فاینانس تامین اتوبوس های دوکابین اطلاع داد و گفت: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری نیز 3 هزار و 46 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: 161 میلیارد تومان بابت بهبود محیط زیست شهر تهران در سال آینده پیش بینی شده و 697 میلیارد تومان بودجه توسعه و بازپیرایی بوستان های شهر است. در این بین 150 میلیارد تومان تنها برای توسعه 3 بوستان شوش، حقانی و خواجوی کرمانی در محله هرندی پیش بینی نموده ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران بودجه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران را نیز 554 میلیارد تومان مطرح کرد و گفت: 40 میلیارد تومان از این رقم بابت پرداخت مابه التفاوت سود بانکی به وام بافت های فرسوده اختصاص یافته است ضمن اینکه 40 میلیارد تومان برای تملک املاک واقع در بافت های فرسوده با اولویت تجمیع و گشایش معابر پیش بینی شده است.

امانی در پاسخ به سوالی درباره میزان دیون دولت به شهرداری تهران اظهار کرد: با دولت توافق نموده ایم که تا زمان حسابرسی دقیق این رقم از اعلام جزئیات آن خودداری کنیم و حسابرس اکنون در حال آنالیز میزان بدهی دولت است اما دولت 7 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است هرچند که ادعای بیش از این رقم نیز وجود دارد که باید حسابرسی گردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان مطالبات پیمانکاران از شهرداری تهران تا سرانجام سال 93 اظهار کرد: مطالبات یک امر جاری است و امکان اعلام رقم قطعی آن وجود ندارد اما سال گذشته 750 میلیارد تومان از آن پرداخت شده و امسال هم 860 میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیمانکاران در سال 95 پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران اظهار داشت: بنابر اعلام معاون مالی و مالی شهردار تهران از ابتدای امسال تا به امروز 2 هزار و 700 میلیارد تومان از مجموع بدهی های شهرداری تهران در سرفصل های مختلف از جمله بدهی به پیمانکاران پرداخت شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 548

به "فاینانس یک میلیارد دلاری روی میز رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاینانس یک میلیارد دلاری روی میز رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید