ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/مازندران معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها است.

ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران

داود تقی نیا در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ساری که در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری برگزار شد، شرح داد: از آنجایی که بازماندگان از تحصیل به هر نحو، قشر آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه هستند، اگر به فکر حمایت از آن ها نباشیم به افراد آسیب رسان جامعه تبدیل می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد، اظهار داشت: افراد بازمانده از تحصیل بیش از سایر اقشار جامعه مستعد ورود به موقعیت های آسیب زا هستند؛از این رو شناسایی، ثبت نام و پیگیری شرکت در کلاس، در مورد این جامعه هدف به دلیل پراکندگی جغرافیایی سکونت در مازندران باید با کمک های درون سازمانی و برون سازمانی و مشارکت همه نهادها صورت گیرد تا حتی یک نفر از تحصیل و سواد جا نماند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران پیش برد اهداف سوادآموزی را در گرو بهره مندی از حمایت همه جانبه سایر نهادها دانسته و تاکید کرد: توجه به شناسایی، جذب و نگهداشت بی سوادان و کم سوادان و تلاش در جهت تحت پوشش قرار دادن مراکزی همچون ندامتگاه ها که با مشارکت سایر نهادها انجام می شود امری بسیار مهم است، چرا که کسب سواد راهی بسیار کم هزینه برای مهار آسیب های اجتماعی و قانون پذیر شدن افراد است.

تقی نیا در ادامه با تعیین کردن محدوده آمار و همکاری های مطالبه شده از سمت آموزش و پرورش و بیان دقیق و شفاف سازی خواسته ها جهت فعالیت در زیرمجموعه جامعه هدف 10 تا 49 سال، پشتیبانی و حضور نهادهای دعوت شده در جلسه را الزامی دانست. او همچنین گفت که فعالیت های سوادآموزی شامل دو قسمت افراد بی سواد (افرادی که فاقد مدرک سوم ابتدایی هستند) و افراد کم سواد (افرادی که فاقد مدرک پنجم ابتدایی هستند) می شود.

وی از نهادهای شرکت کننده در نشست خواستار همکاری همه جانبه شد و مطرح نمود: افرادی که در قسمت سواد دچار ضعف و نیازمندی اند از همین مردم شریف هستند که شایسته رشد می باشند. بنابراین فعالیت های مربوط به حوزه سوادآموزی نباید صرفا جهت رفع تکالیف قانونی باشد، بلکه بابد در راستای عملی بشردوستانه انجام گیرد و باید به خاطر داشته باشیم این رفتار قبل از اینکه الزام قانونی داشته باشد، نوعی الزام اجتماعی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ادامه اضافه نمود: جهت رفع موانع مربوط به این مشکل اجتماعی جلسات متعددی برگزار شده و خواهد شد منتها در راستای رسیدن به باسوادی 100درصدی نباید از نظارت بر فعالیت نهادها در ارتباط با این امور چشم پوشی کرد. بنابراین پیگیری جدی مصوبات ارائه شده در این جلسات به بهترین شکل ممکن باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1643

به "ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشارکت تمامی نهادها در شناسایی و جذب افراد بیسواد در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید