سامسونگ شاید از حسگر اثر انگشت دوطرفه در گلکسی فولد 4 استفاده کند

به گزارش سرگرمی تفریحی، با معرفی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ انتظار می رفت که این شرکت از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای این گوشی استفاده کند. اما چنین نشد و سامسونگ حسگر اثر انگشت خود را با دکمه پاور در کنار گوشی ادغام کرد. با این حال طبق گزارش LetsGo Digital، این شرکت در تاریخ 31 مارس پتنتی را با عنوان گوشی تاشو با قابلیت تشخیص اثر انگشت به وسیله حسگر زیر نمایشگر ثبت کرد. به نظر می رسد که این گوشی احتمالا گلکسی زد فولد 4 سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ شاید از حسگر اثر انگشت دوطرفه در گلکسی فولد 4 استفاده کند

این خبر چند روز پیش از سوی سازمان دنیای مالکیت فکری (WIPO) منتشر شد. اما به نظر می رسد که در این زمینه مسئله ای وجود دارد. نمایشگر انعطاف پذیر گوشی های تاشو در هنگام اعمال فشار به صفحه نمایش ممکن است کار حسگر های زیر نمایشگر را برای خواندن اثر انگشت سخت نمایند. شرکت سامسونگ راه چارهی را برای این مشکل در پرونده پتنت خود ارائه داده است. راه چاره شرکت این بود که سنسور اثر انگشت به گونه ای روی گوشی قرار گیرد که هر فردی که از گوشی به شکل تاشو یا به شکل کاملا باز استفاده می نماید بتواند به راحتی به وسیله حسگر های زیر نمایشگر شناسایی گردد.

این کار با قرار دادن سنسور اثر انگشت در پایین سمت چپ صفحه نمایش تاشو انجام خواهد نمود. با این کار احراز هویت بیومتریک در هر دو شکل بسته یا باز بودن صفحه نمایش امکان پذیر است. بین دو سنسور، یک برد مدار کوچک قرار داده شده که به برد اصلی آن متصل می گردد. این پرونده در کشور کره جنوبی به انتها رسیده است. تا زمان معرفی و عرضه گلکسی زد فولد 4 در سال آینده، سامسونگ احتمالا از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های تاشوی خود استفاده می نماید.

اگرچه تمام این ها در حد شایعه هستند، اما سامسونگ میخواهد گلکسی زد فولد 4 را خیلی در بخش های سخت افزاری به روز نکند. به عبارت دیگر، سامسونگ به جای به روز کردن هرچه بیشتر تراشه و دوربین، در ارائه قابلیت های منحصربه فرد بیشتری تمرکز خواهد نمود. از جمله قابلیت های منحصر به فرد این گوشی می توان به دوربین سلفی درون نمایشگر و پشتیبانی از صندلی اختصاصی S-Pen اشاره نمود. اما این قابلیت های ویژه، بیش از پیش بهینه سازی شده اند.

در حالی که سامسونگ در بین فراورینمایندگان گوشی های تاشو در دنیا پیشتاز است، امیدوار است تا با کاهش قیمت ها، این محصولات در دسترس کاربران بیشتری قرار بگیرد. شرکت هایی مانند گوگل (که پیکسل فولد آن به زودی اعلام می گردد)، شیائومی، ویوو و اوپو می توانند در فراوری گوشی های هوشمند تاشو با سامسونگ به رقابت بپردازند. هر چند بسیاری از این شرکت ها صفحه نمایش های تاشوی خود را از سامسونگ تهیه می نمایند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1603

به "سامسونگ شاید از حسگر اثر انگشت دوطرفه در گلکسی فولد 4 استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید از حسگر اثر انگشت دوطرفه در گلکسی فولد 4 استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید