تور فرانسه ارزان: رونمایی فرانسه از نسل نو قطارهای فوق سریع

به گزارش سرگرمی تفریحی، هایپرلوپ سیستمی است که هر دو نوع اصطکاک حرکتی میان قطار و ریل و قطار و هوا به به حداقل می رساند و سبب می گردد که بازدهی انرژی حرکتی در آن 5 تا 10 بار بیش از حمل ونقل هوایی باشد.

تور فرانسه ارزان: رونمایی فرانسه از نسل نو قطارهای فوق سریع

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در چهلمین سالگرد معرفی نخستین قطار فوق سریع، در ایستگاه راه آهن لیون شهر پاریس از نسل نو این قطارها رونمایی کرد.

به گزارش یورونیوز، این مراسم بخشی از برنامه بلندپروازانه دولت فرانسه برای روزآمد کردن شبکه حمل و نقل ریلی این کشور است. دولت قرار است 6 میلیارد و 500 میلیون یورو در شرکت ملی راه آهن فرانسه سرمایه گذاری کند.

قطارهای فوق سریع نو (TGV M)، قرار نیست رکورد 320 کیلومتر در ساعت نسل پیشین را بشنمایند، اما آنها با محیط زیست سازگارتر و عظیم ترند و هم رفاه بیشتری برای مسافران به همراه خواهند داشت. طراحی آیرودینامیک نو امکان صرفه جویی 20 درصدی انرژی را می دهد.

نسل نو قطارهای فوق سریع فرانسه، ساخت شرکت آلستوم، از 2 سال دیگر وارد شبکه ریلی این کشور می گردد.

پاریس تا برلین در یک ساعت؛ نگاهی به پروژه آینده قطارهای فوق سریع اروپا

گر یک چیز مسافران اروپایی را ترغیب کند که از هواپیما به قطار رو بیاورند کاستن بسیار از مدت زمان سفر است. شرکت هایی نظیر زِلِروس در اسپانیا و نِوومو در لهستان می کوشند تا با طراحی خط قطار هایپرلوپ به رویای سفرهای فوق سریع جامه عمل بپوشانند.

چنین سامانه ای که انتظار می رود تا سال 2045 عملی گردد فاصله پاریس تا برلین را در یک ساعت خواهد پیمود.

طرح قطار فوق سریع زلروس هم یکی از پروژه های ارائه شده در مسابقهٔ طراحی هایپرلوپ در سال 2015 بود که از سوی گروه اسپیس ایکس ایلان ماسک برگزار شده بود. طراحان جوان هایپرلوپ زلروس دو جایزهٔ برترین طراحی و برترین سیستم پیشرانه (موتور) را از آن خود کرد.

تیم طراحان انگیزه مضاعفی یافتند و اکنون تیمی 150 نفره پروژه خود را تجاری نموده اند و در حال آزمایش روی نمونه های اولیه هستند. هدف این طرح رسیدن به سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت بدون انتشار هیچگونه آلاینده ای است.

ماکت بخشی از قطار هایپرلوپی زلروسzeleros

هایپرلوپ سیستمی است که هر دو نوع اصطکاک حرکتی میان قطار و ریل و قطار و هوا به به حداقل می رساند و سبب می گردد که بازدهی انرژی حرکتی در آن 5 تا 10 بار بیش از حمل ونقل هوایی باشد.

ایدهٔ حمل ونقل از طریق هایپرلوپ نخستین بار در اوئل قرن نوزدهم از سوی جورج مدهورست مطرح شد اما ایلان ماسک با انتشار طرحی در سال 2013 روح تازه ای در آن دمید.

از سوی دیگر طراحان شرکت نوومو در حال حاضر بر ساخت ریل های مغناطیسی (مگ ریل) تمرکز نموده اند و امیدوارند که پیش تا سال 2025 بتوانند پروژه این ریل ها را عملیاتی نمایند. آنها گرچه پروژهٔ هایپرلوپ را هم در دست دارند اما می گویند رسیدن به امکان عملیاتی کردن هایپرلوپ ها چند دهه زمان می برد.

ماکت بخشی از قطار هایپرلوپی زلروسzeleros

هایپرلوپ سیستمی است که هر دو نوع اصطکاک حرکتی میان قطار و ریل و قطار و هوا به به حداقل می رساند و سبب می گردد که بازدهی انرژی حرکتی در آن 5 تا 10 بار بیش از حمل ونقل هوایی باشد.

ایدهٔ حمل ونقل از طریق هایپرلوپ نخستین بار در اوئل قرن نوزدهم از سوی جورج مدهورست مطرح شد اما ایلان ماسک با انتشار طرحی در سال 2013 روح تازه ای در آن دمید.

از سوی دیگر طراحان شرکت نوومو در حال حاضر بر ساخت ریل های مغناطیسی (مگ ریل) تمرکز نموده اند و امیدوارند که پیش تا سال 2025 بتوانند پروژه این ریل ها را عملیاتی نمایند. آنها گرچه پروژهٔ هایپرلوپ را هم در دست دارند اما می گویند رسیدن به امکان عملیاتی کردن هایپرلوپ ها چند دهه زمان می برد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1552

به "تور فرانسه ارزان: رونمایی فرانسه از نسل نو قطارهای فوق سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: رونمایی فرانسه از نسل نو قطارهای فوق سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید