دلایل هجوم سرمایه گذاران برای خرید خانه در ترکیه

به گزارش سرگرمی تفریحی، کشور ترکیه که در شمال غربی ایران قرار گرفته است یکی از نقاط زیبا و استراتژیک جهان است. این کشور به دلیل داشتن آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت زیبا و بکر، سواحل خوش آب و هوا و قرارگیری در کنار چهار دریای مختلف همیشه در طول تاریخ مورد توجه بوده است. ترکیه در دو دهه اخیر با انجام اصلاحات ساختاری، توانسته است اقتصاد خود را به سرعت توسعه دهد و به جمع کشورهای قدرتمند مالی جهان بپیوندند. همچنین این کشور در سه سال اخیر با ارائه مشوق هایی توانسته است بازار املاک خود را رونق بخشد. در این مقاله شما را با دلایلی که خرید خانه در کشور ترکیه را جذاب می نماید آشنا خواهیم کرد.

دلایل هجوم سرمایه گذاران برای خرید خانه در ترکیه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دلایل هجوم سرمایه گذاران برای خرید خانه در ترکیه

همانگونه که اشاره شد میزان خرید خانه توسط شهروندان خارجی در کشور ترکیه به خصوص در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. برای این رشد چند دلیل اساسی وجود دارد. دلیل نخست این است که در سه سال اخیر و پس از تحریم های آمریکا، ارزش لیر ترکیه در برابر سایر ارزهای دنیا سقوط کرد. همین عامل سبب شد که شهروندان کشورهای دیگر بتوانند با هزینه بسیار پایین تری نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام نمایند. برای مثال با 100 هزار دلار در سال 2017 امکان خرید خانه ای به مبلغ 300 هزار لیر وجود داشت درحالی که هم اکنون با 100 هزار دلار می توان خانه ای به مبلغ 700 هزار لیر خریداری کرد.

دلیل دوم که خرید خانه در ترکیه را جذاب می سازد ارائه مشوق های اقتصادی و شهروندی توسط دولت ترکیه است. هم اکنون با خرید خانه ای به مبلغ 250 هزار دلار یا بیشتر، شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه به شما اعطا می شود درحالی که پیش از این، برای دریافت شهروندی باید خانه ای به مبلغ یک میلیون دلار خریداری می شد. افرادی نیز که خانه ارزان تر از مبلغ یاد شده خریداری می نمایند اقامت طولانی مدت این کشور را دریافت می نمایند. همچنین با خرید خانه می توانید تسهیلاتی از دولت ترکیه دریافت کنید تا بخشی از مبلغ خرید خانه را به صورت مدت دار پرداخت نمایید.

در نهایت دلیل سوم برای خرید خانه در ترکیه توسط افراد خارجی این است که این کشور دارای امنیت بسیار بالا و سطح رفاه مناسب است. هم اکنون با هزینه بسیار پایین تر از کشورهای غربی می توان در ترکیه زندگی راحتی را تجربه کرد. در کنار سطح زندگی بالا، امکان استفاده از زیرساخت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، گردشگری و اقتصادی این کشور نیز وجود دارد که آن را به مقصدی جذاب برای مهاجرین خاورمیانه ای و حتی اروپای غربی تبدیل نموده است.

در کل می توان گفت که افت ارزش لیر ترکیه در کنار ارائه مشوق هایی توسط دولت ترکیه سبب شده است که بازار املاک این کشور با رشد همراه شود. همچنین قیمت مناسب خانه در مقایسه با کشورهای همسایه مانند ایران سبب جذب سرمایه به بازار املاک ترکیه شده است. هم اکنون با سرمایه بسیار پایینی می توان به خرید خانه در استانبول و سایر شهرهای ترکیه اقدام کرد اما توصیه می شود که برای چنین کاری شناخت کاملی از کشور ترکیه و بازارهای آن به دست آورید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 777

به "دلایل هجوم سرمایه گذاران برای خرید خانه در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل هجوم سرمایه گذاران برای خرید خانه در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید