تور ارزان استانبول: آدینه بازارهای استانبول را مثل کف دست بشناسید!

به گزارش سرگرمی تفریحی، معروف ترین آدینه بازارهای استانبول

یکی از دیدنی ترین جاذبه های استانبول، بازارهای خیابانی و هفتگی آن هستند که در گوشه و کنار شهر برپا می شوند و محصولات متنوعی را ارائه می نمایند. نمونه این بازارها را در ایران هم داریم و بارها و بارها شنبه بازارها، سه شنبه بازارها، آدینه بازارها و … را دیده ایم. در این مطلب معروف ترین آدینه بازارهای استانبول را به شما معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر، تجربه گردش در این بازارها را از دست ندهید. با مراجعه به معروف ترین آدینه بازارهای استانبول می توانید محصولات متنوعی را با برترین قیمت ها خریداری کنید، با مردم شهر هم صحبت شوید و بازارگردی متفاوتی را تجربه کنید.

تور ارزان استانبول: آدینه بازارهای استانبول را مثل کف دست بشناسید!

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1- آدینه بازار اسکودار | Uskudar friday bazaar

یکی از آدینه بازارهای معروف استانبول در محله اوسکودار برپا می گردد و جمعیت زیادی را به سوی خود می کشاند. در این بازار محصولات متنوعی از میوه ها و سبزیجات گرفته تا لوازم خواب بچه ها پیدا می گردد. این بازار از بازارهای بسیار شلوغ استانبول است و برای تجربه یک خرید به صرفه و مالی، گزینه بسیار مناسبی به تعداد می رود.

آدرس: محله اسکودار استانبول، خیابان امین اونگان

خط مترو M5، خطوط اتوبوس 12 و 6 در نزدیکی آدینه بازار اسکودار دارای ایستگاه هستند.

ساعات کار: 09:30 تا 17:00

2- بازار فیندیک زاده | Findikzade Market

بازار فیندیک زاده یا بازار فندق زاده در بخش اروپایی استانبول و در محله فاتح واقع شده است. این آدینه بازار از یک راسته اصلی و 6 راسته فرعی تشکیل شده است و پوشاک، کیف و کفش، منسوجات خانگی، محصولات غذایی و میوه ها و سبزیجات در آن با قیمت های بسیار مناسب به فروش می رسند.

آدرس: محله فاتح، خیابان حکیم اوغلو علی پاشا

از میدان تکسیم سوار مترو شوید و به سمت کاباتاش بروید. پس از پیاده شدن در کاباتاش، با استفاده از تراموا خودتان را به بازار فیندیک زاده برسانید.

ساعات کار: 08:00 تا 18:00

3- سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی |Tarihi Sali bazaar

بازار دیگری که در روزهای آدینه در استانبول برپا می گردد، سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی است. این بازار از قدیمی ترین بازارهای خیابانی استانبلو به تعداد می رود و از دیرباز در روزهای سه شنبه برگزار می شده اما امروزه در روزهای آدینه هم قابل بازدید است. سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی با نام آدینه بازار کادیکوی هم شناخته می گردد این بازار در بخش آسیایی استانبول و در محله گوزتپه (Göztepe) قرار گرفته است. فروش اجناس قدیمی و عتیقه، یکی از ویژگی های جالب توجه این بازار محسوب می گردد و فروشندگان این اجناس فقط در روزهای آدینه به بازار می آیند.

آدرس: محله گوزتپه استانبول، خیابان Uzunçayır

با استفاده از مترو خط M4 خودتان را به ایستگاه Göztepe برسانید و پس از خروج از ایستگاه، تابلوهای راهنما را دنبال کنید. دلموش ها و اتوبوس هایی هم هستند که از کادیکوی شما را به مترو Göztepe می رسانند.

ساعات کار: 09:30 تا 18:00

4- آدینه بازار دوملوپینار | Dumlupinar Friday Market

این آدینه بازار در منطقه کادیکوی و محله دوملوپینار واقع شده است. میوه ها، سبزیجات و پوشاک بیشتر محصولات و کالاهایی هستند که در این بازار به فروش می رسند و کالاهای دیگر کمتر در آن به چشم می خورند. این بازار نسبت به بازارهای دیگر فضای کوچکتری دارد اما برای خریدهای هفتگی و هم صحبتی با اهالی استانبول، مناسب به نظر می رسد.

آدرس: منطقه کادیکوی استانبول، محله دوملوپینار

ایستگاه اتوبوس ولکان در نزدیکی این بازار واقع شده است و خط اتوبوس C52 در آن توقف می نماید.

ساعات کار: 09:30 تا 18:00

بازارهای هفتگی از جاذبه های استانبول به تعداد می فرایند و آدینه بازارها هواداران زیادی بین مردم دارند. اگر تجربه بازدید و خرید از هر یک از بازارهای نام برده را داشته اید، حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید. اگر آدینه بازار دیگری هم در استانبول می شناسید، آن را به ما معرفی کنید تا لیست کامل تری از این بازارها را به علاقه مندان ارائه دهیم.

بهاره فلاح

منبع: فلای تودی
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1554

به "تور ارزان استانبول: آدینه بازارهای استانبول را مثل کف دست بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: آدینه بازارهای استانبول را مثل کف دست بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید