جاذبه های گردشگری رم ، پایتخت گردشگری جهان - قسمت اول

به گزارش سرگرمی تفریحی، آشنایی با جاذبه های گردشگری رم

در سفر به شهری مانند رم با تندیس های باستانی و ایمان قوی مردم آن به مسیحیت، اینکه گردش و بازدید از جاذبه های گردشگری رم را از کجا آغاز کنید سخت به نظر می رسد. البته که سلیقه و علایق شما روی انتخابتان تاثیر خواهد گذاشت، اما مکان هایی در سفر به رم و سفر به اروپا وجود دارند که قطعا نباید از قلم بیندازید. از میان این جاذبه های گردشگری می توان به کلوسئوم و معبد رومی پانتئون اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری رم ، پایتخت گردشگری جهان - قسمت اول

هنگامی که در رم مشغول گشت و گذار هستید، سعی کنید بین تجربیاتی که از این شهر به دست می آورید تفاوت قائل شوید. در این صورت از بسیاری از کلیساها و مکان های باستانی این شهر که هم رده و شبیه به هم هستند دیدن نمی کنید و وقت خود را به بازدید از مکان های متفاوت و جدید اختصاص می دهید.

رم شهری بسیار بزرگ با جاذبه های گردشگری بیشمار است و حتی گردشگران حرفه ای هم نمی توانند طی سفری چند روزه، تمام جاذبه های گردشگری رم را بگردند. طبق افسانه ای اگر می خواهید دوباره به رم برگردید سکه ای در حوضچه فواره تروی بیندازید. باهوشترین گردشگران کسانی هستند که در سفر چند روزه به شهر رم، سعی ننمایند تا همه جای این شهر بگردند، و فقط باید به بازدید از مهمترین جاذبه های این شهر اکتفا نمایند. در ادامه برای آشنایی با مهمترین جاذبه های گردشگری رم با خبرنگاران همراه باشید.

25. حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا رم(Baths of Caracalla)، دومین حمام های عمومی بزرگ در رم هستند. این حمام ها در قرن سوم توسط امپراطور کاراکالا برای اهداف تبلیغاتی سیاسی ساخته شده اند. چون امپراطور کاراکالا به شدت علاقه داشت که در میان مردم محبوب باشد. مردم رم بیش از 300 سال از این حمام ها استفاده می کردند. عدم توجه به این حمام ها، چپاول و زلزله، این مجموعه عظیم را به ویرانه ای تبدیل کرد، اما عظمت این بنا هنوز هم گردشگران را به سمت خود می کشاند.

24. ویلای فارنسینا

گردشگرانی که می خواهند با زندگی ثروتمندان رم در زمان رنسانس آشنا شوند، احتمالا سری هم به ویلای فارنسینا(Villa Farnesina) می زنند.(ویلاها خانه هایی بودند که قشر مرفه مردم رم در زمان رنسانس در آن ها زندگی می کردند). در میان این ویلاها، ویلا فارنسینا به خاطر نقاشی های دیواری اساطیر رم مانند کوپیدو است که توسط رافائل نقاش و معمار پرآوازه ایتالیایی کشیده شده است. آثار متفاوت هنرمندان دیگر نیز در میان هنرنمایی رافائل در این ویلا به چشم می خورد. این ویلا متعلق به بانکدار و خزانه دار پاپ بوده است که در سال 1506 ساخته شد.

23. جاده آپیا

جاده آپیا(Appian Way) مهمترین جاده باستانی رم است. این جاده، شهر رم و بریندیزی در جنوب شرقی رم را به هم وصل می نماید. این جاده در اصل جاده ای نظامی بود و پس از کلودیوس کائکوس نویسنده و سیاستمدار رومی نامگذاری شد. بسیاری از آثار تاریخی را می توانید در طول این جاده 8 کیلومتری پیدا کنید. در ابتدای این جاده قدیمی ترافیک سنگین است، اما بعد از چندین مایل افراد پیاده هم به راحتی می توانند از آن عبور نمایند.

22. موزه ملی رومی

اگر می خواهید که غرق تاریخ، فرهنگ و میراث رم شوید، موزه ملی رومی(National Roman Museum) را از دست ندهید. موزه ملی رومی، تمام مجموعه را در یک نقطه جمع نکرده است. در حقیقت مجموعه ای از موزه های به هم پیوسته است که نمایشگاه های آن در چندین نقطه شهر قرار دارند. برای مثال جواهرات و دست سازه های رومی را می توانید در Palazzo Massimo alle Terme پیدا کنید، مجسمه های مرمری Palazzo Altemps را تحسین کنید و نگاهی به حمام های تاریخی بازسازی شده دیوکلتیان داشته باشید.

21. بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم

این ساختمان در بزرگداشت ویکتور امانوئل نخستین پادشاه وحدت ایتالیا ساخته شد. این بنای یادبود مرمری اتاق های بسیاری دارد. ساختمان ویکتور امانوئل(Victor Emmanuel II Monument) توسط جوزپه ساکونی در سال 1885 طراحی و در سال 1925 تکمیل شد. دو موزه دائمی در این ساختمان وجود دارد. یکی مربوط به وحدت ایتالیا و دیگری مربوط به مهاجرت ایتالیا است. بنای تاریخی ویکتور امانوئل نه تنها یکی از زیباترین سازه های رم است بلکه یکی از جاهایی است که قطعا ارزش دیدن دارد.

20.میدان پوپولو

میدان پوپولو(Piazza del Popolo)، میدان بیضی شکل بزرگی است که در شمال رم قرار گرفته است و مربوط به دوران امپراطوری روم است. زمانی این میدان مهم ترین جاده شاقتصادی رم محسوب می شد. سه کلیسا اطراف این میدان به چشم می خورند اما چیزی که در این میدان بیش تر از همه جلب توجه می نماید، ستونی هرمی شکل مربوط به مصر باستان است. در قسمت شاقتصادی میدان، دروازه پوپولو قرار گرفته است که به جاده فلامینیا منتهی می گردد. این جاده رم را به ساحل آدریاتیک متصل می نماید.

19. کلیسای سانتا ماریا در تراستِساور

یکی از قدیمی ترین کلیساهای رم است. بسیاری از مورخین معتقدند که این کلیسا در قرن چهارم هجری ساخته شده است. موازائیک های شکوهمند کلیسای سانتا ماریا(Santa Maria) مربوط به قرون 12 و 13 هستند. این کلیسا طی سال ها بزرگتر و بازسازی شده است. نمای موزائیکی کلیسا فضای خاصی به میدانی که این کلیسا در آن واقع شده، بخشیده است و هنگام شب وقتی که چراغ ها را روشن می نمایند، بسیار زیبا می گردد.

18. منطقه مسکونی استیا آنتیکا

استیا آنتیکا(Ostia Antica) نمای باستانی پراهمیتی است که زمانی بندر رم محسوب می شده است. این منطقه در 20 مایلی رم و در دهانه رودخانه تیبر واقع شده است. ساختمان های این منطقه که قدمت بعضی از آن ها به قرن چهارم پیش از میلاد می رسد، به خوبی حفظ شده اند. استیا آنتیکا به خاطر موزائیک ها و نقاشی های برجسته ای که درون این ساختمان ها وجود دارند، مشهور شده است.

17. کلیسای سنت کلمنت

کلیسای سنت کلمنت(Basilica of San Clemente)، چند بلوک آنطرف تر از کلوسئوم و در قرن دوازهم بالاتر از کلیسایی مربوط به قرن چهارم و معبدی قدیمی ساخته شده است. کلیسای کنونی موزائیک ها و نقاشی های فوق العاده ای دارد. حفاری های دو طبقه پایینی این کلیسا سفری شگفت انگیز به تاریخ رم است.

16. موزه های کاپیتولین

شاید بنای موزه های کاپیتولین(Capitoline Museums) که در سال 1536 توسط میکل آنژ طراحی شد، برای رومی ها 400 سال طول کشیده باشد، اما این انتظار ارزشش را داشته است. آغاز ساخت این مجموعه برجسته از موزه های هنری و باستانی با یاری های اقتصادی پاپ و از قرن 15 می باشد. این موزه ها در میدان کاپیتولین و روی تپه کاپیتولین قرار دارند. این مجموعه، شامل هنرهای دوره رنسانس، قرون وسطی و روم قدیم است.

15. تپه پالاسیوم

تپه پالاسیوم(Palatine Hill) یکی از هفت تپه رم است که مربوط به اساطیر رومی است. طبق افسانه ای در این تپه گرگی دو برادر دوقلو به نام های رمولوس و رموس را پیدا می نماید، و تا زمانی که چوپانی آن ها را نجات می دهد از آن ها مراقبت می نماید. حتی اگر این افسانه درست نباشد، تپه پالاسیوم هنوز هم مکانی است که رم از آن جا کشف شد. این روزها فقط خرابه ای از آن باقی مانده است، اما در زمان امپریالیست، این تپه با کاخ های عظیمی ساخته شده بود.

14. کلیسای سنت جان لاتران

کلیسای سنت جان لاتران (San Giovanni in Laterano) یکی از چهار کلیسای اصلی رم است. این کلیسا به یحیی و یوحنای انجیلی اختصاص دارد. این کلیسا محل اقامت اسقف اعظم و پاپ است. اعتقاد بر این است که این کلیسا اولین کلیسای کاتولیک ایت که در رم ساخته شده است. نمای خارجی این کلیسا مانند کلیساهای دیگر پرزرق و برق نیست. اما نمای داخلی آن با دیوارهای نقاشی شده، ستون ها و موزائیک ها به زیبایی تزئین شده است.

13. گالری بورگزه

گالری بورگزه(Galleria Borghese)، گالری هنری است که در قرن 17 برای مهمانی های کاردینال بورگزه ساخته شده بود. کاردینال بورگزه که برادرزاده پاپ پل پنجم بود، مدافع هنر نیز بود. در گالری بورگزه نقاشی ها، مجسمه ها و عتیقه جات بسیاری به چشم می خورد. نقاشی ها حاصل هنرمندی تیسین و مجسمه ها از برنینی هستند. همچنین از موزه ملی آلات موسیقی هم می توانید در این محل دیدن کنید.

در این مقاله به معرفی 13 جاذبه از جاذبه های گردشگری رم پرداختیم. در قسمت دوم این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی دیگر از جاذبه های گردشگری رم آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 163

به "جاذبه های گردشگری رم ، پایتخت گردشگری جهان - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری رم ، پایتخت گردشگری جهان - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید