تصاویر دلخراش از انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزارت کشور افغانستان از افزایش شمار کشته و زخمی شدگان انفجار دیروز در نزدیکی مدرسه دخترانه سیدالشهدا در غرب شهر کابل خبر داد. طارق آرین، سخنگوی این وزارت گفت در این انفجار بیش از 50 تن کشته و آمار زخمی ها نیز به بالاتر از 100 نفر رسیده است.

تصاویر دلخراش از انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل

به گزارش خبرنگاران، آرین گفت که بررسی ها نشان می دهد که این انفجار با استفاده از یک خودرو بمب گذاری شده نوع تویوتا (کرولای) سرمه ای رنگ اجرا شده است. بعد از انفجار خودرو و خارج شدن دانش آموزان از مدرسه، 2 مین کارگذاری شده نیز منفجر شده است.

وی گفته که این آمار نهایی نیست و ممکن است که شمار قربانیان حمله افزایش یابد.

این انفجار ساعت 4:27 عصر روز گذشته رخ داد و بیشتر قربانیان غیرنظامیان و دختران مدرسه بودند.

وزارت داخله افغانستان این کار را جرایم جنگی دانسته و گفته که مراکز آموزشی مصونیت جنگی دارند و طالبان مسئول این حمله هستند.

آرین گفت که هدف از این کار طالبان وارد کردن فشار بر مردم و حکومت افغانستان است.

سخنگوی وزارت داخله گفت که طالبان مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را نیز به عهده نگرفتند، ولی با دستگیری عامل این حمله تعیین شد که حمله کنندگان ارتباط با گروه طالبان دارند.

بیشتر قربانیان این حادثه غیرنظامیان و دانش آموزان دختر بودند. بعضی از کاربران نوشته که حتی چندین قربانی به یک خانواده تعلق دارند.

تا به امروز کسی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته، ولی دولت طالبان را عامل این حمله می داند و طالبان نیز با محکوم کردن این حمله گفته اند که در آن دست ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1409

به "تصاویر دلخراش از انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دلخراش از انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید